Direttissima Trickstuff

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

paulus1981 schreef: vr 22 oktober 2021, 16:17 Nu heb ik 2 setjes formula cura4, die ik afwisselend met trickstuff power blokken en schijven gebruik of met formula exemplaren.

De trickstuff blokken slijten veel harder maar remmen echt fijner; ze remmen harder en happen minder. De trickstuff zijn dus mijn blokken to-go voor het voorwiel waar voor t achterwiel de meerwaarde beperkt is.

Moraal van het verhaal, wil je gewone remmen wat opwaarderen dan zou je de trickstuff blokken eens kunnen proberen :)

(En je afvragen hoeveel van de meerwaarde van de trickstuff in blokken / schijven zit)
Ook met de "standard pads" ipv de "power pads" remt Trickstuff erg fijn en hard.

Verder hoop ik dat de combi van de nieuwe Hope tech4 (vanaf januari) met powerpads de huidige Trickstuff aardig gaat benaderen, dat gaat de verkrijgbaarheid van mooie en (zeer) goede remmen namelijk pittig verbeteren (hoewel ook Hope niet al te rap levert op t moment :roll: ).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

yo-eddy schreef: vr 22 oktober 2021, 16:29 Verder hoop ik dat de combi van de nieuwe Hope tech4 (vanaf januari) met powerpads de huidige Trickstuff aardig gaat benaderen, dat gaat de verkrijgbaarheid van mooie en (zeer) goede remmen namelijk pittig verbeteren (hoewel ook Hope niet al te rap levert op t moment :roll: ).
Dat hoop ik ook! Hopelijk hebben ze wat aan het vrij zware bedienen van de hendel gedaan (ik zag in ieder geval dat hij nu op kogellagers draait), en ook iets aan de mechanische en eventueel hydraulische hefboom gedaan. Een mooi afgewerkte variant op de Dominions zou erg mooi zijn. In dat geval zeker een waardig alternatief voor de (eigenlijk veel te dure) Trickstuffs.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

DaanJ schreef: vr 22 oktober 2021, 17:11 In dat geval zeker een waardig alternatief voor de (eigenlijk veel te dure) Trickstuffs.
Vind ik altijd moeilijk te zeggen, prijs is vaak gewoon een uitkomst van gemaakte kosten + marge en ik weet vrij zeker dat er genoeg merken zijn met hogere marges dan Trickstuff :wink:
Veel R&D, hoge eisen qua toleranties, relatief kleine oplages ...... en een slechte planning :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: vr 22 oktober 2021, 18:11 ...... en een slechte planning :winkie:
Ja, met dat hele corona gebeuren hadden ze van tevoren helemaal geen rekening gehouden. Sukkels... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: vr 22 oktober 2021, 19:44
yo-eddy schreef: vr 22 oktober 2021, 18:11 ...... en een slechte planning :winkie:
Ja, met dat hele corona gebeuren hadden ze van tevoren helemaal geen rekening gehouden. Sukkels... :roll:
Ik had mijn remmen al voor de Corona ...... levertijden waren al ruim daarvoor bizar lang, dacht dat jij ook wel wist waarom?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

yo-eddy schreef: vr 22 oktober 2021, 16:29 Verder hoop ik dat de combi van de nieuwe Hope tech4 (vanaf januari) met powerpads de huidige Trickstuff aardig gaat benaderen,
Dat is dus het dingetje. Ben ik ook zeer benieuwd naar. Maar toch ook wel naar de waar van onze Radic vrienden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: vr 22 oktober 2021, 19:57
Lars TB schreef: vr 22 oktober 2021, 19:44

Ja, met dat hele corona gebeuren hadden ze van tevoren helemaal geen rekening gehouden. Sukkels... :roll:
Ik had mijn remmen al voor de Corona ...... levertijden waren al ruim daarvoor bizar lang, dacht dat jij ook wel wist waarom?
Weer een grap verloren... . Misschien dat niemand corona aan zag komen... :kiss: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

yo-eddy schreef: vr 22 oktober 2021, 19:57 levertijden waren al ruim daarvoor bizar lang, dacht dat jij ook wel wist waarom?
Waarom?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dutch schreef: za 23 oktober 2021, 10:35
yo-eddy schreef: vr 22 oktober 2021, 19:57 levertijden waren al ruim daarvoor bizar lang, dacht dat jij ook wel wist waarom?
Waarom?
Weinig spannends: te weinig productiecapaciteit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Of misschien een beetje bewust schaarste creëren?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Azurri schreef: za 23 oktober 2021, 12:25 Of misschien een beetje bewust schaarste creëren?
😂 daar zijn ze dan aardig in doorgeslagen, geloof me, ze hadden graag meer en eerder willen leveren maar hadden toeleverings- en productie problemen toen de vraag begon te groeien. Zijn zelfs paar maanden “dicht” gegaan om boel op de rit te krijgen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: za 23 oktober 2021, 13:31
Azurri schreef: za 23 oktober 2021, 12:25 Of misschien een beetje bewust schaarste creëren?
😂 daar zijn ze dan aardig in doorgeslagen, geloof me, ze hadden graag meer en eerder willen leveren maar hadden toeleverings- en productie problemen toen de vraag begon te groeien. Zijn zelfs paar maanden “dicht” gegaan om boel op de rit te krijgen.
En toen ze met verdubbelde capaciteit weer open gingen sloeg corona toe, geen rem meer te krijgen bij andere merken, dus genoeg lui die dan maar €800,- neer telden voor een set Trickstuff. En hop, wachtlijst weer door het dak... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Als "die lui" nu dan die sets weer verkopen :lol:
Zie nu nog enkel profiteurs online die met winst willen verkopen.

Lijken wel sneaker verzamelaars.
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

Ik rijd met de Maima's. Ik rijd altijd op UHR rond.Ik hoor het wel als je wilt testen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Je hebt een PB :-q
Plaats reactie