Coach Dylan Johnson is in de materie gedoken van het locken van de vering. Hij komt tot de verrassende conclusie dat het gebruik van lockout geen merkbaar verschil maakt in efficiëntie, oftewel de lockout is overgewaardeerd. Efficiëntie is voor mij niet belangrijk , de lockout gaat er alleen op als ik over de weg naar het bos of weer naar huis rijd, maar de wedstrijdrijders onder ons kunnen de remotes aan de wilgen hangen want overbodig. Scheelt weer een paar grammen
Does Locking Out Your Suspension Actually Make Your Bike More Efficient? The Science
De lockout op je vering is overbodig.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dat roep ik al 15 of 20 jaar.
Het is gewoon een knopje om baanjeanetten over de streep te trekken
Oftewel: Zonder lockout was het veel rustiger op de teails
Het is gewoon een knopje om baanjeanetten over de streep te trekken
Oftewel: Zonder lockout was het veel rustiger op de teails
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rij al jaren zonder lock out(knopje)!!
ja,kom maar op met t kommentaar!!
ja,kom maar op met t kommentaar!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Ik wil geen fiets meer zonder dropper en geen fiets meer zonder lockout!
Het is zoveel leuker en lekkerder met!
Het is zoveel leuker en lekkerder met!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
En een lock out op je dropper ?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Daar heb je wel een punt! Op een saaie klim kan je dan in ieder geval met dat knopje spelen, maakt die klim zeker leuker
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik heb een climb switch op mijn demper, maar als ik die op klimmen zet moet ik nog steeds zelf omhoog trappen. Zal wel kapot zijn.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
CroRemoto Grande
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Je kan het statement ook omdraaien voor de meeste delen hier in Nederland
Ben je echt veel efficiënter met een geveerde voorvork en komt die voorvork überhaupt aan z'n trekken ?
Helemaal als je bedenkt dat er tegenwoordig complete volksstammen met 2.35"+++ banden rijden , op routes waar je zelfs prima met een gravelfiets weg komt.
Ik gebruik de lockout wel op de routes, soms staat de vering zelfs complete routes (UHR) 'uit'. Maar of ik nu het idee heb dat die lockout werkt, nou nee, niet echt
Ben je echt veel efficiënter met een geveerde voorvork en komt die voorvork überhaupt aan z'n trekken ?
Helemaal als je bedenkt dat er tegenwoordig complete volksstammen met 2.35"+++ banden rijden , op routes waar je zelfs prima met een gravelfiets weg komt.
Ik gebruik de lockout wel op de routes, soms staat de vering zelfs complete routes (UHR) 'uit'. Maar of ik nu het idee heb dat die lockout werkt, nou nee, niet echt
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Het hele idee van vering op je fiets is toch juist dat je die gebruikt?
Je betaalt ervoor, je sleept het de hele weg met je mee en dan niet gebruiken
Wellicht werkt de vering niet zoals deze bedoeld is als je de neiging hebt deze steeds uit te zetten of er is stiekem toch teveel wielrennersmentaliteit aan de helm geadsorbeerd
Je betaalt ervoor, je sleept het de hele weg met je mee en dan niet gebruiken
Wellicht werkt de vering niet zoals deze bedoeld is als je de neiging hebt deze steeds uit te zetten of er is stiekem toch teveel wielrennersmentaliteit aan de helm geadsorbeerd