Dropper? Waarvoor?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Kijk even goed hoe cube in dit geval de interne kabelgeleiding bij het bracket geregeld heeft. Bij een reaction en bij de crossers van cube is het volgens mij zo dat je de voorderailleur kabel die dropper kabel wordt met geen mogelijkheid meer de zitbuis in krijgt.
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

kermit schreef: vr 24 juni 2022, 12:25 Als ik het goed las is er al een kabel ingang in de onderbuis vrij, omdat de voorderailleurkabel vervalt bij de overstap naar een 1x drivetrain.
Klopt helemaal, daarom zou t zonde zijn om een gaatje te boren als t eventueel langs de bb zou kunnen.
Marke schreef: vr 24 juni 2022, 12:40 Kijk even goed hoe cube in dit geval de interne kabelgeleiding bij het bracket geregeld heeft. Bij een reaction en bij de crossers van cube is het volgens mij zo dat je de voorderailleur kabel die dropper kabel wordt met geen mogelijkheid meer de zitbuis in krijgt.
Gaat om een attention. Denk dat die onder xc valt. De voordeeailleur kabel komt nu onderuit de downtube en gaat buiten onder de bb door en dan naar boven naar de derailleur dus er loop nu nog helemaal niks binnenin de bb.. En omdat t gat te klein is oid? Was van plan om de jagwire dropper set te kopen (schijnt dat die iets dunner is en makkelijker glijdt binnenin)
Plaats reactie