Arc naaf mountainbike

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Martinuske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 2 juli 2021, 16:58

Hoi ik ben met een fiets voor m'n zoon bezig
Hij is 9 en zit net op een 26 er

Nu is mijn vraag hoe zouden de arc hubs zich houden bij een rijder van 30 kilo

Ik snap dat het Ali kwaliteit is maar
Zou zijn geringe gewicht schelen in de levensduur ik dacht 30 kilo of een volwassen rijder van 90 kilo moet toch verschil maken

Vindt de arc hub op zich een mooie naaf met veel poe en lekker veel felle kleuren

Gr Martin
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met de naven van Koozer en ZTTO hebben "we" wel wat ervaring opgedaan, en die zijn zeker goed genoeg.

viewtopic.php?f=4&t=152662
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Ik heb een dt swiss wielset met blauwe ARC mt007 en ben rond de 80kg. Spring en jump er stevig mee. En dat al ruim 2 jaar zonder enige problemen.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 april 2022, 21:53 Met de naven van Koozer en ZTTO hebben "we" wel wat ervaring opgedaan, en die zijn zeker goed genoeg.

viewtopic.php?f=4&t=152662
Ik heb de ZTTO wielen nu in mijn light-e-mtb zitten. Te kort om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, en ze krijgen ook niet zoveel power te verduren als met een full-e-mtb. We gaan zien hoe ze het volhouden.

In het rijden inderdaad best een prettig naafje, door de voldoende POE weinig vrije slag nadat je de pedalen stil gehouden hebt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Martinuske
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 2 juli 2021, 16:58

ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 april 2022, 21:53 Met de naven van Koozer en ZTTO hebben "we" wel wat ervaring opgedaan, en die zijn zeker goed genoeg.

viewtopic.php?f=4&t=152662
Okee bedankt voor dit advies ik denk dat ik het ga proberen bestel een complete wielset... Kan er ook niet veel aan verliezen
Plaats reactie