Binnenkooi XX1 O1 en GX

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Dreambike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 1 oktober 2020, 16:57

Beste leden.

Hiervoor de zoekfunktie uiteraard al voor geraadpleegd maar helaas niet wat ik zoek.

Helaas is door het lompe schakelgedrag van vanmiddag de ketting naast het jocky wieltje en de binnenkooi gekomen en heeft zo de binnenkooi behoorlijk beschadigd. Het is een XX1 derrie en nu wil ik daar natuurlijk ook weer een XX1 binnenkooi voor terug. Maaaaar na lang zoeken en vergelijken kom ik er maar niet achter of de afmetingen van de binnenkooien van een XX1 O1 en GX het zelfde zijn. vaak kan je kits kopen icm jockyweels en dan snap ik dat er prijsverschil zit in lagers en materiaal.

Voor nu lijkt mij de binnenkooi van een XX1 en een GX het zelfde. wie kan mij hier wat meer over vertellen.

Alvast bedankt.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Volgens mij is een XX1 binnenkooi van aluminium en bij een GX is deze van staal.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Ik weet wel dat de AXS versie van XX1 de boutjes van de derrie wieltjes aan de buitenkant heeft , die van GX AXS zit 1 vanaf de buitenkant en 1 vanaf de binnenkant. Ik weet niet of dat bij de kabelversies ook zo is.
Laatst gewijzigd door melf#50 op ma 2 mei 2022, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Plaats reactie