Indoor trainer/smart drive

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gollos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

De laatste tijd is het lastig om tijd te vinden om de conditie op peil te houden. Kids, die ook nog eens om de haverklap snotteren, werk etc, je weet wel, het bekende verhaal.

Daardoor is er te weinig tijd om lekker een goed anderhalf uur of 2 uur er tussenuit te knijpen. Dus opzoek naar een oplossing die je thuis kan gebruiken en wanneer er nood bij man is even kan afstappen en bijspringen waar nodig.

Zover ik lees zijn er twee 'leuke' opties,
  • een direct drive smart trainer zoals de Kickr Core en elke andere variant tussen de 500 en 700 euro.
  • een spinningbike met een vermogens meter, die via bluetooth te koppelen is aan apps zoals Zwift
Probleem is echter, swinters vind ik het nog steeds leuk om zo nu en dan door de blubber te jakkeren en de trainer moet zolder komen te staan. Er is geen tweede fiets in het spel die ik als dedicated direct drive fiets kan gebruiken.

Mijn werkelijk vraag is dus eigenlijk, zijn er hometrainers of juist spinningbikes die een fatsoenlijke koppeling hebben met bijvoorbeeld Zwift, zodat het thuis trainen toch nog wat dynamisch kan zijn. Wat ik zover heb begrepen is dat hometrainers en spinningsbikes geen 'smart' weerstandsniveau hebben en dat je dus in de zelfde weerstand gewoon harder moet trappen wanneer je een klimmetje bijvoorbeeld heb in je interactieve trainings/fietssessie.

Budget is tussen de 500 en 750 euro.

*Oeps in het verkeerde topic geplaatst
Cube Reaction C:62 Race
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Binnen jouw budget: https://www.betersport.nl/spinningbike- ... s5000.html (zo te zien niet meer op voorraad maar nog wel 2 demomodellen).
Deze heb ik zelf. Heeft een bluetooth verbinding. Ik gebruik Rouvy ipv Zwift omdat ik Zwift niet aan de praat kreeg. Dus als je perse Zwift wil moet je even informeren of dat wel werkt.
Verder heeft deze spinningbike een vrijloop dus je kunt je benen ook even stil houden in tegenstelling tot de meeste spinningbikes. Verder een magnetische weerstand ipv een draaiknop waardoor de weerstand dus digitaal te regelen is door een applicatie zoals Rouvy (of Zwift als het werkt).

Volgens mij is deze spinningbike een van de weinige die dit bied voor deze prijs en dat is de reden dat ik deze heb gekocht. Geen spijt van.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gollos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

Klitse schreef: wo 11 mei 2022, 14:13 Binnen jouw budget: https://www.betersport.nl/spinningbike- ... s5000.html (zo te zien niet meer op voorraad maar nog wel 2 demomodellen).
Deze heb ik zelf. Heeft een bluetooth verbinding. Ik gebruik Rouvy ipv Zwift omdat ik Zwift niet aan de praat kreeg. Dus als je perse Zwift wil moet je even informeren of dat wel werkt.
Verder heeft deze spinningbike een vrijloop dus je kunt je benen ook even stil houden in tegenstelling tot de meeste spinningbikes. Verder een magnetische weerstand ipv een draaiknop waardoor de weerstand dus digitaal te regelen is door een applicatie zoals Rouvy (of Zwift als het werkt).

Volgens mij is deze spinningbike een van de weinige die dit bied voor deze prijs en dat is de reden dat ik deze heb gekocht. Geen spijt van.
Past deze automatisch de weerstand aan in de app Rouvy?
Misschien bestel ik wel een demo model. Zadel vervangbaar?

En is de verbinding , bluetooth, te koppelen aan een Garmin edge 530 of gelijkwaardig apparaatje en anders met een hartslagband?
Cube Reaction C:62 Race
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Gollos schreef: wo 11 mei 2022, 16:39
Klitse schreef: wo 11 mei 2022, 14:13 Binnen jouw budget: https://www.betersport.nl/spinningbike- ... s5000.html (zo te zien niet meer op voorraad maar nog wel 2 demomodellen).
Deze heb ik zelf. Heeft een bluetooth verbinding. Ik gebruik Rouvy ipv Zwift omdat ik Zwift niet aan de praat kreeg. Dus als je perse Zwift wil moet je even informeren of dat wel werkt.
Verder heeft deze spinningbike een vrijloop dus je kunt je benen ook even stil houden in tegenstelling tot de meeste spinningbikes. Verder een magnetische weerstand ipv een draaiknop waardoor de weerstand dus digitaal te regelen is door een applicatie zoals Rouvy (of Zwift als het werkt).

Volgens mij is deze spinningbike een van de weinige die dit bied voor deze prijs en dat is de reden dat ik deze heb gekocht. Geen spijt van.
Past deze automatisch de weerstand aan in de app Rouvy?
Misschien bestel ik wel een demo model. Zadel vervangbaar?

En is de verbinding , bluetooth, te koppelen aan een Garmin edge 530 of gelijkwaardig apparaatje en anders met een hartslagband?
Ja, weerstand wordt automatisch aangepast en een hartslagband oid kun je volgens mij dan in Rouvy koppelen. Aan een edge koppelen weet ik niet. Zadel is wel vervangbaar.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gollos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

Besteld, wordt vandaag geleverd. Ben benieuwd hoe het bevalt.
Cube Reaction C:62 Race
hurms
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 11 maart 2020, 19:30

Hi

Ik heb zelf een xplova noza s (ga voor een swift hier zit geen cadans sensor op)en heb er via markplaats een simpel racefietsje bij aangeschaft. Totaal 800,-
Kan ik het hele jaar laten staan.
En dan abb op rouvy en je kan fietsen wat je wilt erg fijn door de weeks als je net ff te weinig tijd hebt om rondje over de trail te doen.
Zou er wel een hartslagband bij aanschaffen.
Zodat je dat in de gaten kan houden.
Plaats reactie