ESI grips

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Peelrijder schreef: di 7 juni 2022, 21:54 Dan zal ik er wel iets meer gaan verslijten met +/- 5000 mtb km's per jaar 😅

Daarbij koop ik ook 3/ 4 keer per jaar nieuwe handschoenen van €50 per paar.... dus die €120 per jaar extra is ook een slok op een borrel.
Dat zijn ook geen beste handschoenen dan. Ik doe overigens al 2000+ km met mijn huidige set esi chunky's en die zijn als nieuw. :~
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Geen idee, maar na een goede 1500km zitten mijn handschoenen meestal niet meer zo strak als ik zou willen of ze zijn beschadigd.

Ik heb specialized BG grail handschoenen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik gebruik Fox ranger handschoenen en heb daarvoor een setje van Ergon gehad. Die werden alleen maar strakker na het wassen.

Als je handschoenen te strak zitten gaan je vingers ook slapen he.. misschien heb je gewoon andere handschoenen nodig :tong
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Haha, nee handschoenen zitten perfect.

Als ze een maandje of 3 oud zijn (rond de 1000/ 1500km) zitten ze te los naar mijn zin en haal ik nieuwe.

Ik heb me er al lang bij neer gelegd dat het een dure hobby is :lol:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik heb mij al suf gezocht...

Maar weet iemand of de ESI grips er ook in de kleur 'celeste' (Bianchi) verkrijgbaar zijn ?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

ESI heeft ze in 'seafoam green' gehad als limited edition, bedoel je die?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Peelrijder schreef: za 11 juni 2022, 19:07 ESI heeft ze in 'seafoam green' gehad als limited edition, bedoel je die?
Hah, yes, dat zijn ze !!!

Bedankt, eens kijken of ik een setje naar NL kan krijgen :P
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Peelrijder schreef: ma 6 juni 2022, 23:26 kan ik 'the best of both' hebben met ESI grips?
Ik vind persoonlijk van wel, maar dan moet je misschien wel je stuur(hoek) er op aanpassen. Dat verhielp bij mij alle problemen. Ik rij nu met Wolf Tooth Fat Paw Cam grips (vergelijkbaar volgens mij met ESI) en alt bars (https://bikepacking.com/index/comfort-mtb-handlebars/)en die combi werkt voor mij perfect. Veel grip en veel comfort.
Plaats reactie