Bandenadvies?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gesloten
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Hi allen,

Ik heb sinds een paar maanden een Giant Trance X 29'er, een full suspension trail bike met 150mm vering voor en 135mm achter. Daar zitten banden op die qua noppen en uitvoering behoorlijk aan de maat zijn (Aggressor en Minion DHF, zo uit mijn hoofd beide 2,4"). Dat merk ik aan mijn gemiddelde snelheid op relatief vlak terrein, vergeleken met mijn hardtail met XC bandjes (Schwalbe RARa combi).
Ik wil deze fiets komende september gaan gebruiken voor een 24-uurs estafette, en zoek daarvoor iets meer XC-achtigs - ik wil zo efficient mogelijk kunnen rijden die dag.
Maar ik ken eerlijk gezegd niet zo veel verschillende banden - heb eerder Nobby Nic double defense gereden die ik redelijk vergelijkbaar vind met Aggressor en Minion. Ook toen een opmerkelijk verschil gemerkt in gemiddelde snelheid toen ik overstapte op RaRa. Eerst dacht ik dat dat door de overstap naar tubeless kwam, en hoewel dat vast zal bijdragen denk ik dat het grootste verschil in het profiel zit.

Zou iemand eens een tip kunnen geven? Ik zoek een band met:
- goeie mix tussen rolweerstand en grip, voor gemiddeld Nederlands gebruik;
- Mag iets knobbeliger zijn dan racing ralph / ray (n.b., RaRa combi is mijn fallback scenario);
- geschikt voor 30mm velgbreedte (ik denk een dikte van ten minste 2,25")
- Gemiddeld geprijsd.

Verder heb ik een irrationele voorkeur voor beschikbaarheid in Skinwall uitvoering of soortgelijk; ik denk dat dat erg sexy zou staan op mijn fully :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

207 pagina's banden advies en discussies:
viewtopic.php?f=4&t=60917
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten