carbon vork: Bombtrack BPC vs. ENVE MTN vork vs. Whiskey nr. 9 MTN

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
culiman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 19:17
Mijn mountainbike: Salsa Fargo, Surly Pugsley

Beste fietsers,

Ik heb een Fairlight Holt-frame besteld wat ik primair voor bikepacking zal gebruiken (primair off-road). Ik wil deze met een starre carbon vork opbouwen (want heb al een hardtail) en heb mijn selectie inmiddels beperkt tot de Bombtrack/Seido BPC-vork, Whiskey nr. 9 MTN Lt of de ENVE MTN-vork (met aanpasbare off set 44/52mm ). Dit laatste zal ik waarschijnlijk weinig gebruiken. Op de voor mij belangrijke karakteristieken ontlopen ze elkaar nauwelijks (AC, gewicht, int. kabelvoering dynamo). In prijs echter bijna een factor 2 (wat op zich geen probleem is mits ik overtuigd ben van de meerwaarde daarvan).

Heeft iemand van jullie ervaring met een eventueel verschil in rijgedrag/dempend vermogen van die vorken?

Ik ben benieuwd!

Gr. Remon
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Geen ervaring maar de Enve geeft van mij wel extra stijl punten. Ik vind hem het mooist.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie