Zadelkeuze :-)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gike
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15 maart 2006, 13:24
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock Comp.

Dank voor je reactie. Zelf kreeg ik het idee dat Italia en San Marco beide onder het merk Selle vallen. Ik vraag ook niet welk zadel het beste is, wel of er iemand ervaring heeft met een San Marco SKN (evt. de Marcello uitvoering) en hoe zij dat zadel ervaren.
Everybody's running, but half of them ain't looking
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Gike schreef:Dank voor je reactie. Zelf kreeg ik het idee dat Italia en San Marco beide onder het merk Selle vallen. Ik vraag ook niet welk zadel het beste is, wel of er iemand ervaring heeft met een San Marco SKN (evt. de Marcello uitvoering) en hoe zij dat zadel ervaren.
Antwoord van TheSingleTrackMastah
Verschil is wellicht het merk.

Roepen welk zadel het beste is lijkt me nogal loos.
Iedere kont is anders.
Maar voor mij alleen maar Flite, zonder gel en zonder stiksels of naden.
Dus mocht er iemand zijn die een SanMarco SKN zadel heeft en daar zeer tevreden over is..........
Dan wil dat nog niet zeggen dat hetzelfde voor jou op gaat.
Ik kan bv. niet lang op een Flite zitten. De juiste plaats van de zitbotjes op het zadel is van groot belang. De Flite is voor mij te smal.
De enige manier om teleurstellingen te voorkomen is het zadel uit te proberen.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gike
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 15 maart 2006, 13:24
Mijn mountainbike: Specialized Hardrock Comp.

@ Enrico: Het bovenstaande snap ik ook, maar een beetje kennis is beter dan geen kennis voordat ik dit zadel blind zou bestellen.
Everybody's running, but half of them ain't looking
RDZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 731
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 01:05
Mijn mountainbike: LVV

Zadels kun je echt het beste in de winkel kopen. Gewoon omdat het om de 'pasvorm' gaat.

Zover ik weet zijn Selle Italia uitstekende zadels. In de reviews die ik had neergezet en gelezen bleek wel dat soms de stiksel losliet. Maar bij welke en onder welke omstandigheden zou je even moeten opzoeken. Het kan zijn dat het probleem inmiddels is opgelost.

Zover ik kan zien zijn Selle Italia en Selle San Marco twee verschillende merken.
Sunnyboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1348
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 12:09
Mijn mountainbike: BergjeOp, BergjeAf

Dit is weer een heel lastig onderwerp. Inderdaad omdat ieders botten anders zijn. In een ander topic las ik dat degene een soort afdruk kan laten maken van de zitbotten.
Hierdoor kan een beter advies gegeven worden voordat je zadels koopt. Sommige fabrikanten bieden via de LBS een mogelijkheid tot proefzitten aan. Kan je een week lang een zadel op proef meekrijgen.
Een ander aspect kan zijn gewicht van het zadel of al of niet aanwezig zijn van een beschermende kevlar rand aan de achterkant van het zadel. Als je fiets zou omvallen is niet gelijk het zachtere materiaal van je zadel beschadigd. Ik zelf stap over op een Selle Italia SLR T1 zadel. Om de volgende redenen: Degelijkheid, met zelgevuld voorste gedeelte van het zadel, (minder belastend voor je "noten"), gewicht en bescherming tegen beschadiging bij vallen. M.i. is er een test geweest in 1 van de Bike-bladen, maart of april dit jaar.
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

'tuurlijk twee merken, zo moeilijk is het toch niet?

http://www.sellesanmarco.com/
http://www.selleitalia.com/
The freedom to ride where you want, when you want.
LTS Biker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1432
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 22:16
Mijn mountainbike: GT LTS 1, Trek 9900 Pro Issue, GT RTS, GT Zaskar, Batavus Buster, GT Avalanche
Contacteer:

Gike schreef:Dank voor je reactie. Zelf kreeg ik het idee dat Italia en San Marco beide onder het merk Selle vallen. Ik vraag ook niet welk zadel het beste is, wel of er iemand ervaring heeft met een San Marco SKN (evt. de Marcello uitvoering) en hoe zij dat zadel ervaren.
Beide merken zijn Italiaans. Weet je wat zadel in het Italiaans is?
;)

Maar goed, zadels.... ja... Het schijnt dat een harder zadel fijner is dan een zacht gel zadel. Minder moe gevoel in je noten.
Zeld heb ik een WTB zadel gehad, niet fijn, toen weer een klassieke Flite, daarna een gele flite, toen een Flite TT en op de volgende fiets komt of een SLR of een Carbonio, maar zeker wel weer een Selle Italia.
Ja, je moet gewoon een aantal proberen en goed zijn ze eigenlijk allemaal wel.
Beide bedrijven maken al mountainbike zadels voordat er fietsen bestonden.
En alle verschillen, is idd, wil je licht, comfortabel, touren, breed, smal. Allemaal kleine dingen.
Probeer ze zou ik zeggen.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Of even naar Biketotaal een een zadelmeting laten doen om te zien welke 't beste bij je past (mocht je er niet uit komen)

Code: Selecteer alles

Er zijn 5 hoofdevenementen: 
Zaterdag 22 april  Schiphol 
Zondag 30 april    Valkenburg 
Zaterdag 6 mei     Dordrecht 
Zaterdag 13 mei  Winterswijk 
Zondag 21 mei     Zandvoort
Bij de hoofdevenementen kunt u het promodorp bezoeken. Hier kunt u bijvoorbeeld:

een gratis zadelmeting laten doen bij de Bike Totaal stand
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

KingBee schreef:Of even naar Biketotaal een een zadelmeting laten doen om te zien welke 't beste bij je past (mocht je er niet uit komen)

Code: Selecteer alles

Er zijn 5 hoofdevenementen: 
Zaterdag 22 april  Schiphol 
Zondag 30 april    Valkenburg 
Zaterdag 6 mei     Dordrecht 
Zaterdag 13 mei  Winterswijk 
Zondag 21 mei     Zandvoort
Bij de hoofdevenementen kunt u het promodorp bezoeken. Hier kunt u bijvoorbeeld:

een gratis zadelmeting laten doen bij de Bike Totaal stand
jes, ik ben net opzoek naar een nieuw zadel, komt als geroepen.
Plaats reactie