Bandenkeus voor het asfalt

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Joostvz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 28 februari 2006, 10:42
Mijn mountainbike: Santos SCC02

Goedendag mensen ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kom er niet helemaal uit.

Ik bezit een mountainbike met 26" wielen, en gebruik deze enkel om op asfalt te rijden. Ik rij echt nooit/heel weinig in zand oid, vandaar nu mij mijn vraag.

Wat zijn goede/de beste asfalt banden voor een mountainbike, en welk formaat moet je hiervoor kiezen? Met name een lage rolweerstand is volgens mij belangrijk en het zou ook mooi zijn als het van het merk Swalbe is omdat ik deze tegen inkoopprijs krijgt ;)

Alvast bedankt voor jullie tips.
Gebruikersavatar
Bundy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1308
Lid geworden op: di 11 oktober 2005, 15:30
Mijn mountainbike: wil meer naar buiten

Heb je de site van Schwalbe al gechekt voor een setje niet te brede slicks?
En dan natuurlijk de onvermijdelijke vraag: waarom dan een mountainbike?
Naast het doen van diverse liefhebberijen ben ik ook dol op hobby's zoals oa vrijetijdsbestedingen en bepaalde dingen doen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het hangt er van af wat je op het asfalt wilt. Beetje rustig touren, een 1,5 slick met een lage rolweerstand met wat comfort, die heeft Schwalbe zeker. Wil je harder, smalle slicks met hoge druk. Schwalbe Stelvio's 1,0 bv.
Wil je echt hard, koop een racefiets. Wil je lol, vette noppen op die fiets en het terrein in :D !!!
Joostvz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 28 februari 2006, 10:42
Mijn mountainbike: Santos SCC02

@Bundy: ik heb op de Swalbe site deze band opgemerkt: Marathon Racer 26x1.50 lijkt me een goede band. Ik ben vorig jaar begonnen met fietsen en kon deze mountainbike leuk overnemen. Tevens bevalt me het stoere uiterlijk wel.

@George: Comfort wil ik in zeker mate wel vandaar dat ik geen super stuiter band wil. Ik ga in april de AGR rijden en wil met het oog hierop een nieuwe band
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

AGR? Agrarische Gezelschaps Ronde? Anti Gewelds Rit. Anonieme Genots Randonneurs?
--patrick--
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1049
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 18:06
Mijn mountainbike: Giant xtc 4 2005,Mavic 717, LX
Contacteer:

welke afstand?
Juan is de Man!!
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

maxxis hookworms heb ik ook weleens gebruikt, zijn fijne bandjes kan ik je vertellen.
Joostvz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 28 februari 2006, 10:42
Mijn mountainbike: Santos SCC02

Amstel Gold Race, om te beginnen ga ik 100km proberen, als het bevalt volgend jaar het dubbele.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Amstel Gold Race. :D Dat ik daar zelf niet op kwam :oops: Dan zou ik toch echt voor de slicks gaan en als ik zelf meedoe komt de racefiets uit de schuur.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Schwalbe Marathon Racer in 1,5 lijkt me wel een goede keuze voor de AGR.
Iets breder dan bijvoorbeeld de stelvio (een echte raceslick), daardoor wel iets zwaarder, maar ook iets breder inzetbaar.
sorcees
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 september 2005, 09:53
Mijn mountainbike: (merida matts 500 - gestolen) Cube LTD
Contacteer:

Amstel Gold Race op de MTB is erug stoer, doe maar dopjes of een MP3 player in, dan hoef je de (duizende) flauwe en weinig originele opmerkingenm niet te horen.
O.G.O.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

sorcees schreef:Amstel Gold Race op de MTB is erug stoer, doe maar dopjes of een MP3 player in, dan hoef je de (duizende) flauwe en weinig originele opmerkingenm niet te horen.
Is dat zo? Je ziet er best veel rijden (ook hybrides). Ik let er eigenlijk niet op (rij zo'n tocht op de racefiets).
Wel een beetje zielig...
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

PFW schreef:
sorcees schreef:Amstel Gold Race op de MTB is erug stoer, doe maar dopjes of een MP3 player in, dan hoef je de (duizende) flauwe en weinig originele opmerkingenm niet te horen.
Is dat zo? Je ziet er best veel rijden (ook hybrides). Ik let er eigenlijk niet op (rij zo'n tocht op de racefiets).
Wel een beetje zielig...
Als je ervoor zorgt dat je vaker inhaalt dan ingehaald wordt is er geen probleem lijkt me. :tong
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

CrazyCarrot schreef:
PFW schreef: Is dat zo? Je ziet er best veel rijden (ook hybrides). Ik let er eigenlijk niet op (rij zo'n tocht op de racefiets).
Wel een beetje zielig...
Als je ervoor zorgt dat je vaker inhaalt dan ingehaald wordt is er geen probleem lijkt me. :tong
Oh, dat moet goed te doen zijn, ook op de mtb.
Joostvz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 28 februari 2006, 10:42
Mijn mountainbike: Santos SCC02

Allemaal bedankt voor de reactie's. Ben gegaan voor de Swalbe Marathon Racer 1.5. Zodra ik mijn eerste kilometers er op heb zitten zal ik even een klein rapportje opmaken.

Slotje ;)
Plaats reactie