Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"-banden OK?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Ljubo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 11:53

Ik heb op het formum zowel positieve als minder positieve berichten gelezen over de Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 120 tpi, folding-banden op de Trek 8500 (model 2009). Zijn die banden echt zo slecht? Waaraan merk ik zoiets dan? Wat zijn (eventueel) goede en betaalbare alternatieven?
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

:~ start je deze discussie nou twee keer op?

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&start=15
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
Ljubo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 11:53

Ja, ik dacht misschien krijg ik hier (onderdelendiscussie) meer respons. Dus niet. Kan het onderwerp niet meer verwijderen. Misschien de webmaster wel. Mag van mij.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Waarom zouden die banden slecht zijn ?
Iedereen heeft een eigen rijstijl en je banden keuze is een persoonlijk iets.
Iedereen prijst de RR met NN banden aan .
Ik persoonlijk vind het geen fijne banden voor in de modder.
Daar komt ook nog eens bij dat bijna heel Nederland op die bandjes biked en dat wil ik dan ook weer niet. :D
Ik zou ze gewoon proberen, of bij je nieuwe bike andere laten monteren en dan voor safe gaan en RR met NN monteren.
Ik zelf rijd met een combo van Continental Peedking Supersonic voor en Vredestijn Tiger Claw achter.







_________________
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
allard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: di 25 september 2007, 15:09
Mijn mountainbike: Specialized S-Works, Specialized Rockhopper, Koga Miyata Trailrunner Carbolite

De Bontrager Jones 2,25" banden fietsen ronduit zwaar! Ik heb ze vervangen door een set Schwalbe Nobby Nics en het verschil is als dag en nacht.

Gr. Allard
http://bikesandstars.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Ljubo schreef: Wat zijn (eventueel) goede en betaalbare alternatieven?
:roll: Heb je echt niks kunnen vinden met de zoek functie :~ Volgens mij zijn hier al tig banden discussie voorbij gekomen. Maar kijk eens bij schwalbe, continental, maxxis, geax, vredestijn, hutchinson, enz. Die hebben allemaal goede alternatieven. Zoveel mensen ,zoveel meningen. Is heel erg persoonlijk. Succes in ieder geval
HAPPY TRAILS!
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Oke...we gaan hier verder?
Het is inderdaad persoonlijk, want RR en NN bevallen me uitstekend. Zeer allround, maar daar gaat de discussie niet over. Er vanuit gaande dat je deze vraag stelt omdat je in het andere topic aan hebt gegeven dat de Trek 8500 jouw nieuwe bike wordt, heb je de keus:

Ga je voor de relatief onbekende Bontrager banden (qua ervaringen, hoewel Allard hier een mening gegeven heeft) en bekijk je eerst eens of ze jouw wel bevallen, of kies je voor het gelijk laten wisselen naar andere banden. Het laatste is het goedkoopste! Bij de aanschaf van mijn bike bij Bikestudio kon ik ze zonder bijbetaling omwisselen voor de RR en NN.
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Net terug van Vijlen...
Ik had dus een lekke RR achter met Joe´s noflats in de binnenband, na een dik half jaar heeft die het dus opgegeven, snap nog niet waarom...

Maar om je antwoord te geven...halverwege de modderbaan vroeg ik me af waarom zij zoveel makkelijker naar boven kwam dan ik. Het moge duidelijk zijn dat zij minder techniek,kracht en conditie heeft dan ik :winkie:

Ik keek eens naar haar achterband en 3 x raden wat dat was....dus ga me niet vertellen dat de Jones slechte banden voor in de modder zijn.

Daarbij komt dat zij in meer dan 1.5 jaar nog nooit lek heeft gereden...zonder latex dus wel te verstaan.

Ik zei tegen haar dat ik dat laatst niet ging uitspreken, dat deed ik pas toen ik een half uurtje later zelf dus lek stond :-{ .

Ook met het remmen op glibberige ,steile stukken waar je nog niet naar je voorrem mocht kijken had zij dus veel meer grip, maar dat lijkt me duidelijk met dat profiel vergeleken de RR´s....
Laatst gewijzigd door gekkokees op zo 2 november 2008, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
feel the fear,do it anyway!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ah, het Schwalbe-legioen is weer op stoom?

Het lijkt wel alsof je de keuze voor een Bontrager band standaard moet verdedigen...
Maar goed, ik ben wel tevreden over m'n Jones XR banden. Zeker voor de Nederlandse boscrossparcoursen is er grip genoeg. Ik heb er in Amerongen mee gereden over natte boomwortels en meer van dat soort parcoursen en ben nog steeds tevreden.
Ik ga niet vergelijken met de vele andere banden die ik heb, want dat is gewoon erg lastig.
En over het zware rollen vind ik persoonlijk ook een beetje ver gezocht.
Bandendiscussies op fora zijn eigenlijk de meest zinloze discussies om te voeren ; we komen er toch nooit uit.
Dat ik me weer laat verleiden tot een reactie is het feit dat het na 3 posts weer uitgebreid over de Schwalbes gaat en de oorspronkelijke vraag totaal niet beantwoord wordt... :-?

De banden willen vervangen omdat anderen vinden dat bijvoorbeeld een Nobby Nic beter is dan de Jones XR is vrij kansloos en getuigt van geen ruggengraat.
Je moet je banden pas vervangen op het moment dat jij (topicstarter) van mening bent dat ze voor jouw doel niet voldoen, ongeacht welk merk het is.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

[quote="Wicked DJ"]Ah, het Schwalbe-legioen is weer op stoom?

Het lijkt wel alsof je de keuze voor een Bontrager band standaard moet verdedigen...

Dat ik me weer laat verleiden tot een reactie is het feit dat het na 3 posts weer uitgebreid over de Schwalbes gaat en de oorspronkelijke vraag totaal niet beantwoord wordt... :-?[quote]

Heeeeey, schatje, dat geld toch zeker niet voor mijn laatste post, he.... :roll:

:winkie:
feel the fear,do it anyway!
allard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: di 25 september 2007, 15:09
Mijn mountainbike: Specialized S-Works, Specialized Rockhopper, Koga Miyata Trailrunner Carbolite

Wat heeft het hebben van een ruggengraat te maken met het vragen naar meningen over banden. En hoe kan je tegenwoordig nog een keuze maken in het gigantische aanbod aan banden dat er tegenwoordig is... Wicked DJ heeft blijkbaar een onbeperkt budget om alle soorten en maten te proberen en natuurlijk de ruggengraat om niet de populaire weg te kiezen... Stel je voor dat je op Schwalbe's rijd... ooooohhhh de vernedering... En niemand hier hoeft de keuze van een Jones te verdedigen!

De enige manier om aan een misschien efficientere band te komen is door te vragen naar de ervaringen van gebruikers op fora... Iedere band heeft natuurlijk zijn eigen kenmerken... De Jones fietst zeer zwaar maar heeft meer zijdelingse grip dan de Nobby Nic. Gezien de parcours in Nederland en de aard van de gemiddelde Nederlandse mountainbiker of is dat boswielrenner is naar mijn mening een lagere rolweerstand een zeer belangrijk kenmerk.

Andere merken hebben natuurlijk ook goede banden naar heb ik horen zeggen

Gr. Allard
http://bikesandstars.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

gekkokees schreef:Heeeeey, schatje, dat geld toch zeker niet voor mijn laatste post, he.... :roll:

:winkie:
Nee hoor :kiss:

@ allard: goed interpreteren is niet je sterktste vak. Zoals jij het stelt is het toch echt niet hoor.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
allard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: di 25 september 2007, 15:09
Mijn mountainbike: Specialized S-Works, Specialized Rockhopper, Koga Miyata Trailrunner Carbolite

Whatever dude... :-q

Gr. Allard
http://bikesandstars.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil.fred
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 27 februari 2008, 23:11

Ik heb die Bontrager banden ook op m'n TREK TopFuel 8. Die gaan er dus zeker binnenkort af! Welke er dan op komen weet ik nog niet precies. Michelin XCR A/T of Schwalbes. Maar de XR's gaan eraf! Die banden zijn echt een magneet voor modder. Het lossend vermogen is erg slecht maar daar staan deze banden ook bekend om.
Als de bandenspanning te hoog is, dan verlies de band al z'n grip in snelle bochten. Dus nee, ben niet tevreden over deze banden! Het zal wel persoonlijk zijn wat je ervan vindt want er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit wel een fijne band vinden.
Plaats reactie