Show me your cockpit!

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Ehm, ik denk dat hij die bewust zo kort mogelijk heeft om wat minder in attack positie te zitten.
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Erwin.vL schreef: zo 21 februari 2021, 18:36 Ehm, ik denk dat hij die bewust zo kort mogelijk heeft om wat minder in attack positie te zitten.
Dat is heel aannemelijk :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Al eerder aangegeven in een onderdelen topic, nu hier de cockpit update voor de Highball

Santa Cruz low riser 800mm 35mm klem, Burgtec Enduro 50mm pen, Ergon GE1 grips
SRAM Guide RSC remmen en een X01 AXS shifter, plus de nieuwe Spirgrips, het werkt.

Stijlpolitie moet maar even weg kijken :roll: ze blijven voorlopig want functioneel prima
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Erwin.vL schreef: zo 21 februari 2021, 18:36 Ehm, ik denk dat hij die bewust zo kort mogelijk heeft om wat minder in attack positie te zitten.
Nee hoor, de stuurpen die ik had gekocht was nou eenmaal 40mm.
Expiriment was zeer geslaagd, maar zojuist wel wat mooiers er op gezet waarmee ik ongeveer op dezelfde positie uitkom.
SQLab 12 graden, 45mm rise en een stuurpen met een wat lagere stack waardoor ik 18mm spacers kon toevoegen. :-q

Afbeelding

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Makkelijk schreef: vr 16 april 2021, 20:05
Erwin.vL schreef: zo 21 februari 2021, 18:36 Ehm, ik denk dat hij die bewust zo kort mogelijk heeft om wat minder in attack positie te zitten.
Nee hoor, de stuurpen die ik had gekocht was nou eenmaal 40mm.
Expiriment was zeer geslaagd, maar zojuist wel wat mooiers er op gezet waarmee ik ongeveer op dezelfde positie uitkom.
SQLab 12 graden, 45mm rise en een stuurpen met een wat lagere stack waardoor ik 18mm spacers kon toevoegen. :-q

Afbeelding

Afbeelding
Ik zou het stuur nog wat draaien zodat de middellijn van de handvatten gelijk ligt met het balhoofd. Verder ziet het er wel een miljoen keer beter uit dan die 60mm riser. Dat staat naar mijn mening alleen goed op een dirt jumper.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Oli4k schreef: vr 16 april 2021, 20:20 Ik zou het stuur nog wat draaien zodat de middellijn van de handvatten gelijk ligt met het balhoofd. Verder ziet het er wel een miljoen keer beter uit dan die 60mm riser. Dat staat naar mijn mening alleen goed op een dirt jumper.
Die was er ook enkel vanwege de lage prijs. Hij was ook erg onhandig met dingen op je cockpit omdat de rise zo ontzettend abrupt vanaf de stuurpen kwam. Vind deze Dartmoor Fury stuurpen ook behoorlijk goed geslaagd eigenlijk. Gele handvaten waren misschien niet de beste keus voor de stijlpunten.

Draaien doe ik sowieso nog wel bij de eerste rit, ik denk dat je wel gelijk hebt over de richting. Nu gewoon dead center op de stuurpen, maar dat is natuurlijk wel op de balhoofdhoek en niet op de horizon :)

De reden voor dit stuur is overigens dat ik een terugkerende pijn bij de aanhechting van mijn duim krijg. Ik heb een hoop geprobeerd maar krijg het niet weg. Dus nu maar eens deze richting testen, evenals de ergon grips. Hoop vooral dat het niet teveel inleveren op dalen is, maar denk dat dat wel meevalt met 12 graden.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie