Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het karkas schijnt hetzelfde te zijn inderdaad.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

En zo is het met veel, dat iets uit dezelfde fabriek komt zegt niets over het product natuurlijk een magnum komt ook uit de zelfde fabriek als een raketje en die smaken ook anders :-)

Er staan echt geen 50 fabrieken die fietsbanden maken, net zoals er geen 10 zijn die carbon onderdelen maken.......
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zeg ook niet dat ze hetzelfde smaken.
Alleen grappig dat de geteste banden allemaal nauw verwant zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Iemand ervaring met Teravail? Ik vond die Ehline van hun wel interessant. Komt uit de VS (dacht ik) maar zal ook wel bij dezelfde fabriek gemaakt worden 😎
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 30 april 2021, 11:32
maar ze staan echt in de schaduw van de Italianen en Amerikanen.
Italianen en Italianen.
VITTORIA S.P.A. (TIRES AND WHEELS)
Via Liguria, 8, 24041

Brembate, Italy

Fax: +39 035 499 3912

+39 035 499 3911

info@vittoria.com


En dan zou het me niets verbazen als de Pirelli fietsbanden gewoon uit de Vittoria fabriek rollen.
Mijn Vittoria Mazza is trouwens made in Thailand, dus misschien rollen de Vittorias wel uit de Pirelli fabriek voor motorfietsbanden :wink:
Over Vittoria is een hele aardige film gemaakt in hun Thaise fabriek, geen Italiaan te bekennen en de rationale achter Thailand: daar komt de rubber vandaan. Heel indrukwekkend: https://www.youtube.com/watch?v=e3sHyJKaFMo
steveadore
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 17:41

Hallo allemaal. Als je recent uit de eerste hand ervaring hebt met Vittoria-banden, loopt de Barzo dan nog steeds smal, zodat een 2,35 Barzo dezelfde breedte heeft als een 2,25 Mezcal? Ik ben van plan om mijn 2,25 Schwalbes op 22,5mm interne breedte tubeless velgen te vervangen door de Barzo + Mezcal combinatie. En ik wil er zeker van zijn dat de voorste Barzo niet smaller zal zijn dan de 2.25 achterste Mezcal.

Excuses voor mij slecht Nederlands (ik moet vertalen vanuit het Engels), maar dit forum lijkt veel meer bruikbare informatie te hebben dan de meeste Engelse forums. :-D

Dank u,
Steve
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

steveadore schreef: ma 17 mei 2021, 17:47 Hallo allemaal. Als je recent uit de eerste hand ervaring hebt met Vittoria-banden, loopt de Barzo dan nog steeds smal, zodat een 2,35 Barzo dezelfde breedte heeft als een 2,25 Mezcal? Ik ben van plan om mijn 2,25 Schwalbes op 22,5mm interne breedte tubeless velgen te vervangen door de Barzo + Mezcal combinatie. En ik wil er zeker van zijn dat de voorste Barzo niet smaller zal zijn dan de 2.25 achterste Mezcal.

Excuses voor mij slecht Nederlands (ik moet vertalen vanuit het Engels), maar dit forum lijkt veel meer bruikbare informatie te hebben dan de meeste Engelse forums. :-D

Dank u,
Steve
Confirm to my information, a 2.25 Barzo runs smaller than a 2.25 Mezcal, so you're better off with a 2.35 Barzo.
JorisB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 21:13
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

I have just installed a Barzo upfront to better adress the wet conditions (damn those roots hurt). I have not measured but the carcas between mezcal and barzo seems identical. Perhaps the outer profile makes it a bit more round/curved and therefore smaller where there is no pressure. But if you run them suitably low pressure then I reckon the difference is not there once the tire hits the ground....
steveadore
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 17:41

JorisB schreef: ma 17 mei 2021, 23:20 I have just installed a Barzo upfront to better adress the wet conditions (damn those roots hurt). I have not measured but the carcas between mezcal and barzo seems identical. Perhaps the outer profile makes it a bit more round/curved and therefore smaller where there is no pressure. But if you run them suitably low pressure then I reckon the difference is not there once the tire hits the ground....
Bedankt. Ik rijd met 20-22 psi, dus lage druk is voor mij geen probleem. :-D
In feite denk ik aan 2.35 Barzo voor + 2.35 Mezcal achter, maar ik weet niet zeker of de 2.35 achter mijn fietsframe zou passen, vooral als de Mezcal een beetje groter is. Kunt u de breedte van de banden meten met een schuifmaat?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

steveadore schreef: di 18 mei 2021, 11:57
JorisB schreef: ma 17 mei 2021, 23:20 I have just installed a Barzo upfront to better adress the wet conditions (damn those roots hurt). I have not measured but the carcas between mezcal and barzo seems identical. Perhaps the outer profile makes it a bit more round/curved and therefore smaller where there is no pressure. But if you run them suitably low pressure then I reckon the difference is not there once the tire hits the ground....
Bedankt. Ik rijd met 20-22 psi, dus lage druk is voor mij geen probleem. :-D
In feite denk ik aan 2.35 Barzo voor + 2.35 Mezcal achter, maar ik weet niet zeker of de 2.35 achter mijn fietsframe zou passen, vooral als de Mezcal een beetje groter is. Kunt u de breedte van de banden meten met een schuifmaat?
Het hangt wel enorm van de velgen af. Ik heb ze een tijdje geleden opgemeten op mijn 30mm velgen
Barzo 2.35 = 2.35/59.7mm
Mezcal 2.35 = 2.38/60.5mm

Bij mij is de Mezcal dus een beetje groter, als je twijfels hebt zou ik lekker 2.25 achter pakken. Beetje mud clearance in je achterbrug is ook wel fijn voor je lak.
Waar woke is, is vuur
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Na de wat banden combo's van Vittoria (Barzo/Mezcal/Mezcal/Mezcal/Peyote/Mezcal) gehad te hebben, ga ik mij nu eens wagen aan een Racing Ray/Ralph combi...🙈 rij voornamelijk in, Noord-Brabant.
Voor in 2.35 zit te dubben om mss, achter ook in 2.35 te gaan doen, ivm wat meer comfort heeft iemand mss ervaring met zo'n combi van 2.35/2.35?
Vind persoonlijk het, gewichtsverschil van 63 gram meer ten opzichte vd 2.25 wel te "verwaarlozen" dan maar wat harder trappen ;)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2.35 heeft een grotere footprint, dus dat is in het brabantse zand een voordeel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 19 mei 2021, 19:51 2.35 heeft een grotere footprint, dus dat is in het brabantse zand een voordeel.
Klopt, zit alleen te dubben of dat mss voor achter niet wat "overkill" is, voordeel imo is wat meer comfort + grip enige "nadeel" is denk ik wel een verminderde acceleratie valt wel mee te leven, mits m''n mtb niet wat "te log" gaat worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met een smalle band in het losse zand, dat voelt pas log :roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

ThaSingleTrackMastah schreef: do 20 mei 2021, 00:43 Met een smalle band in het losse zand, dat voelt pas log :roll:

Haha, most definitely! Er gaan gewoon 2 x 2.35 erop.
Plaats reactie