Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nu snap ik het 👍
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Zit er veel verschil in soepelheid tussen de TLR (XC-Race) en TNT versie van Vittoria?

Ik rijd met Mezcal 2.25 TNT voor en achter. Ben van plan om een wielset te kopen met een bredere velg (van 22,5mm naar 25mm) om een wat stabielere band te krijgen bij lagere druk. Merk dat ik de banden nu toch wat harder op moet pompen om ze lekker door de bocht te kunnen gooien, voor minimaal 1.7bar en achter nog een tikkeltje harder bij > 80kg rijdersgewicht. Ik kan op deze wielset nieuwe banden monteren, of de huidige overzetten. Niet te beroerd om het niet te proberen, maar als de TLR versie (XC-Race para) op voorhand veel lekkerder gaat rijden kan ik net zo goed gelijk nieuwe banden bestellen.

Ohja.. iemand enig idee waarom de ene XC-Race versie lichtbruin is en de andere donkerbruin?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Iemand bekend met Schwalbe Hurricane als strandband?

Voorheen gebruikte ik de Vittoria Tattoo Light maar deze lijkt niet meer leverbaar.

Groet, Jan
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

Ik rijd op een Canyon Neuron CF uit 2020 met Reynolds TR309 30mm Carbon velgen. Nu de boel aardig snel aan het opdrogen is vind ik de Maxxis Forekaster toch een beetje een overkill voor de routes op de UHR. Ik ben dus op zoek naar een alternatief. Ik wilde in eerste instantie wachten op de combi Wolfpack Race + Speed in 29x2.4, echter lijken deze bandjes nog even op zich te laten wachten.

Ik twijfel nu tussen een paar opties:
  • Racing Ray + Racing Ralph in 29x2.35 - Nu beschikbaar
    Wolfpack Race + Speed in 29x2.4 - Wachten
    Wolfpack Race + Speed in 29x2.25 - Nu beschikbaar
Nog andere opties, of iemand die meer weet t.a.v. verwachte levertijden van Wolfpack?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vittoria Mezcal voor en achter. Of voor de Barzo en achter de Mezcal.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Waar ik steeds tegenaan loop is dat klimmen in wegschuivende ondergrond zand en/of grint
gewicht naar achteren voor mer druk op achterband dan kiep ik naar achteren naar voren leunen om beter te klimmen dan slipt achterwiel
Welk soort achter band kan mij hier beetje bij helpen
Groote noppen (meestal minder) of juist veel kleinere noppen
Breede of smallere band
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

rokl schreef: di 7 april 2020, 16:54 Vittoria Mezcal voor en achter. Of voor de Barzo en achter de Mezcal.
Check. Rijd zelfde met de eerste combinatie. Prima mix tussen snelheid en grip.

Barzo geen ervaring mee. Bijt deze beduidend meer dan de Mezcal?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

HB_Eagle schreef: di 14 april 2020, 14:10 Waar ik steeds tegenaan loop is dat klimmen in wegschuivende ondergrond zand en/of grint
gewicht naar achteren voor mer druk op achterband dan kiep ik naar achteren naar voren leunen om beter te klimmen dan slipt achterwiel
Welk soort achter band kan mij hier beetje bij helpen
Groote noppen (meestal minder) of juist veel kleinere noppen
Breede of smallere band
Denk voornamelijk een bredere band met een fijn profiel op lage druk. Techniek kan helpen, niet te zwaar / licht trappen, juiste balans vinden tussen voor / achter en niet te gretig zijn.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Bredere band was ik al beetje bang voor
Ik was nml. Naar 2.4 band op 30mm velg gegaan maar kwan er achter dat deze combo te breed voor mijn frame is ga nu naar 26mm velg met ??? band
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2915
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

HB_Eagle schreef: di 14 april 2020, 14:39 Bredere band was ik al beetje bang voor
Ik was nml. Naar 2.4 band op 30mm velg gegaan maar kwan er achter dat deze combo te breed voor mijn frame is ga nu naar 26mm velg met ??? band
dan denk ik niet dat een 4mm smallere velg je gaat helpen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meestal gebeurt dit bij klimmen op losse ondergrond in een te lichte versnelling.

Op mn simglespeed kwam ik bijna overal boven met 36:18 en een 29x2.25 AKA achterband. Of een RaRa 29x2.35.
Anticiperen en vaart houden ipv terugschakelen
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Zal m volgende keer eens een versnellinkje zwaarder proberen

RaRa 3.35 gaat niet passen denk ik reed eerst met pirelli scorpion r 2.4 maar die had 2mm ruimte met frame over
Heb ook nog zo'n scorpion r 2.2 liggen maar die valt niet mooi op de 30mm velg vandaar de stap naar 26mm

Is Die AKA een Vittoria?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

HB_Eagle schreef: di 14 april 2020, 20:36 Zal m volgende keer eens een versnellinkje zwaarder proberen

RaRa 3.35 gaat niet passen denk ik reed eerst met pirelli scorpion r 2.4 maar die had 2mm ruimte met frame over
Heb ook nog zo'n scorpion r 2.2 liggen maar die valt niet mooi op de 30mm velg vandaar de stap naar 26mm

Is Die AKA een Vittoria?
Mijn AKA was van Geax, maar dat is tegenwoordig Vittoria.
De AKA scoort op de trommel altijd slecht kwa rolweerstand, in het terrein vond ik m juist heel goed rollen. (ik had m wel altijd tubeless)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Ik zie hier af en toe mensen langskomen die verschillende breedte banden voor en achter rijden. Kan iemand mij uitleggen wat hier de functie van is? Ik heb een gebruikte fiets gekocht en momenteel een 1.9" achter liggen en 2.1" voor maar wil wellicht voor 2.1" rondom gaan, of is er een goede rede om een ongelijke breedte te rijden?
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Cube 29er komt met Smart Sam's 2.25...

Laten voor nu of upgraden naar RoRo of NoNi ?

90% gebruik is racen over de UHR.
Plaats reactie