Jurf schreef: ↑ma 15 februari 2021, 22:30
Ik heb ze ongeveer allemaal en de Barzo doet het beduidend beter op lossere (zand) ondergrond waar de Agaro het daar juist minder doet, maar wel heel veel grip heeft op harde ondergrond (steen).
Zelfde soort band, maar dus compleet verschillend terrein.
WTB: Ranger De Missus weet vaak geen idee wat ik met haar fiets uitspool (lief, anderer vragen hoe mijn oval rijd, maar waar zit die ), maar blijf van dr WTB banden af.
Zowel de Vigilante en Trailboss voor en de Ridler+ Ranger achter zijn echt favoriet.
Deze combi kan ik beamen! Maar vooral de vigilante loopt wat zwaar, zitten ook flinke noppen op natuurlijk. Ik ben stiekem op zoek naar een iets minder grof alternatief voor de voorkant (dus voor de vigilante), alleen qua maatgeving is het nog wel een dingetje want ik wil met mijn gewicht en lompigheid niet te veel inleveren op de breedte (nu de combi 2.6/2.4).
Ben overigens wel lyrisch over de grip, die is echt geweldig in de huidige (lees: van afgelopen maand) weersomstandigheden.
Heb je de Vigilante 2.3 al geprobeerd? (is in werkelijkheid 2.4 trouwens!)
De 2.5 heeft veel grotere noppen, dat kijkt bijna een andere band.
Anders een WTB trailboss 2.6 voor overwegen. Waar Maxxis de 2.6 banden minder dikke noppen meegeeft doet WTB bij de bredere banden juist een schep bovenop tov de smallere varianten.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Jurf schreef: ↑vr 26 februari 2021, 17:10
Heb je de Vigilante 2.3 al geprobeerd? (is in werkelijkheid 2.4 trouwens!)
De 2.5 heeft veel grotere noppen, dat kijkt bijna een andere band.
Anders een WTB trailboss 2.6 voor overwegen. Waar Maxxis de 2.6 banden minder dikke noppen meegeeft doet WTB bij de bredere banden juist een schep bovenop tov de smallere varianten.
Interessant, maar eens even naar kijken. Moet ook goed op een velgbreedte van 30mm passen. Ik heb overigens wel echt moeite om die WTB's op de velg te krijgen, met name die Vigilante is een crime (draadbanden). Had ook al aan een Schwalbe NoNi gedacht maar die is weer een stukje zwaarder. Alles wat ik daar kan winnen is meegenomen.
zonoskar schreef: ↑vr 26 februari 2021, 17:21
Iemand al ervaring met de Vittoria Mazza in 2.6" in vergelijk met Maxxis DHF/DHR?
Ik heb een Mazza 2.4 2.6 als vervanging van een Chunky Monkey 29x2.4
Da's een OnOne band gebaseerd op de DHF, made bij Maxxis.
De Mazza 2.6 heeft iets meer volume, maar (veel) minder dan je zou verwachten van 2.6
Met 1100g ook iets zwaarder dan mn Chunkey.
Rolweerstand is laag, zeker voor zo'n zware band.
Grip en slijtage zijn dik in orde, maar tot nu toe alleen droge omstandigheden.
Ook zijwangen zijn voldoende stevig voor rotsachtige omstandigheden.
Vervelend vind ik dat ie op rotsachtige ondergrond vanaf 35kmh weleens spontaan een stapje opzij zet.
Daaronder een topband, maar op snelheid onbetrouwbaar.
Ik zou m niet nog eens kopen.
Sterker nog, ik ga op zoek maar iets anders. (DHF of DHR?)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Heb alles geprobeerd van te hard tot te zacht.
Boven de 35kmh op de keien (zoals in de Alpen boven de boomgrens) wordt ie onbetrouwbaar.
Magic Mary heeft er geen last van en de Chunky Monky ook niet.
Maar met de Mazza reed ik tegen een soort barriere aan.
Mw. TSTM rijdt rustiger naar beneden en zij vindt de Mazza wel fijn.
Ik had haar MMary geleend vanwege het gedrag van de Mazza. Om te kijken of haar zgan Mary het beter deed. Inderdaad. Volgens Strava ging ik meteen sneller over dezelfde trails, zonder verrassingen.
Toen ik haar de Mary teruggaf zij ze onder het fietsen dat ze "die band met de grijze zijkant" terug wilde. Want die remt fijner.
Opgelost, dus ik rij de MMary af en ga eiets anders uitzoeken
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gisteren in Amerongen voor het eerst met pirelli 2.4 gereden.
Voor 2.4 M, achter 2.4 H
Ik beoordeel op xc race gebruik.
Vorig jaar met de 2.2 gereden, zelfde combo, maar de lights, die zijn er niet in 2.4
Gewicht is heel hoog 780 voor de H en 890 voor de M. Verschil is apart, de 2.2 schelen nog geen 20 gram.
Een Michelin jet xc 2.25 en forceren vallen op 59,5mm en wegen respect 620 en 690
Ze vallen niet heel breed op een 24,5mm binnenbreedte 59.4 voor de H en 59.0 voor de M
Montage is zoals met alle pirelli banden perfect! Zowel race als mtb, beter, nauwkeuriger en makkelijker montage ben ik nog nooit tegengekomen. Subliem, kunnen andere merken een voorbeeld aan nemen.
Ik ben gestart met een spanning 0,1 minder dan de 2.2,s
Voor 1.3 en achter 1.5
Ik weeg 82kg fiets kleding, bidon etc. Circa 14 a 15.
Eerste ronde Leersum Amerongen normaal gereden. Voorband heeft super grip, mooi stevig, rolt licht.
Achter ook, al heb je natuurlijk maar heel weinig grip nodig.
Twee ronde stukken voluit gereden, dan vond ik de spanning achter net iets te laag, 1.6 zou prima moeten zijn.
De banden dempen mooi en rollen zeer licht en goed. De net zo brede Michelin hobbelde achter wat meer, deze niet.
Na de negatieve afdronk van bijna een halve kilo zwaarder moet ik eerlijk zijn dat het heerlijk rijd!
Ik heb wel eens meer gedacht en dat is hier door meerdere geschreven, dat een te soepele/lichte band soms juist nadelen geeft. Je kan dan niet de lage spanning rijden die je wilt en streeft het zijn doel voorbij (schwalbe lights kin bv)
Kortom zeer zeer tevreden, toegegeven de baan lag er gisteren vijf sterren bij, elke normale of semislick, werkt daar nu.
Ik heb nog een set xc rc 2.2 die gooi ik er in de zomer op, die zijn net ff 600 gram per stuk.
Misschien ga ik nog een extra setje spaken, zodat ik de twee ronde een ander setje kan pakken en het echt voel. Een week of twee weken later voel je de nuances toch niet meer, baan in anders etc.
Ik blijf zowel op de race als MTB dit tot nu toe pirelli, s overal de beste banden. Slijtage is ook bizar. Op de race heb ik 5k op een setje en ik denken dat ikan er nog 2 kan, schwalbe haal ik maximaal 3,5 a 4 mee, conti 4, Michelin ook 4.
Op de MTB lijkt het ook zeer slijtvast rubber. Ik ben ook fan van de Michelin, nadeel is daar de lastige montage en extreme slijtage.
Kan iemand mij de goede richting op sturen aangaande het gebruik van Racing Ralph's en Rays? Ik heb sinds vorige week een setje van deze op mijn On-One. Rolt perfect, dat is direct merkbaar. Alleen helaas ook een flink verlies in grip vergeleken met mijn voorgaande Panaracer Firesport's 2.35 die op mijn wielen zaten vanuit de fabriek.
Ik rij met 30mm Alexrims velgen, beide RR's zijn ook 2.35. Voor het weekend, eerste ritje beide banden op 1.75 bar en na een km ging ik al bijna onderuit doordat het voorwiel uitbrak over een boomstam. Verder ook in de rit een drietal keer dat het voorwiel bij te schuin insturen uitbrak.
Hierna nog een aantal ritjes gedaan met 1.6 én 1.5 bar maar toch nog verschillende keren gehad dat het voorwiel een stap opzij zette terwijl mijn voorgaande Panaracers dit niet deden. Die reed ik met zo'n 1.6/1.7 bar en nooit geen problemen mee gehad.
Ik lees dat de Racing Ray ook voor Nederland meer dan voldoende grip geeft, maar hoe zorg ik ervoor dat ik ook van die grip kan genieten ?
Ik weeg zo'n 95km met kleding aan en fiets op de route van Rhenen/Posbank.
corex schreef: ↑do 18 maart 2021, 14:25
De tijd nemen om aan de band te wennen.
Precies. Heb je verschillen in het profiel wel eens goed bekeken? Lijkt erop alsof die panaracer een flinke zijnop heeft. Ik denk dat die wat harder "hapt" wanneer je de band op z'n zij legt, en dat je nu dus ervaart dat de Schwalbe aan de voorkant dat niet doet. Kwestie van gewenning en wat spelen met je eigen gewichtsverplaatsing, tot op zeker hoogte.
Hoe is uw techniek in bochten, balans voor / achter? Ik controleer soms mijn bandensporen in de bochten, als de voor / achter er hetzelfde uitziet, is alles in orde. Als dit niet het geval is, is er mogelijk een probleem met de banden combo, bandenspanning, techniek, geometrie...
Laatst gewijzigd door void op do 18 maart 2021, 15:10, 3 keer totaal gewijzigd.