Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Patrick_V schreef: zo 18 april 2021, 19:08 En ja.... Black Chilli Compound (het liefs protection) is op alle vlakken beter dan de goedkopere uitvoeringen.

Mountainking III rolt behoorlijk voor de nop die hij heeft. Beter dan NN
Eens. Vond de NN een allemansvriend, kon er net nergens niks mee.
MKIII is fijn als voorband als de snelheid om hoog gaat. Der Baron, een grip feest maar pfft die krijg ik op een xc rit nauwelijks vooruit. Naar de Ardennen gaat ie standaard voor en de MKIII achter. Nog geen TK of Kaiser gereden.
Conti rijdt ik enkel in de chili 🌶 smaak
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2915
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Jurriaan schreef: zo 18 april 2021, 19:23
Patrick_V schreef: zo 18 april 2021, 19:08 En ja.... Black Chilli Compound (het liefs protection) is op alle vlakken beter dan de goedkopere uitvoeringen.

Mountainking III rolt behoorlijk voor de nop die hij heeft. Beter dan NN
Eens. Vond de NN een allemansvriend, kon er net nergens niks mee.
MKIII is fijn als voorband als de snelheid om hoog gaat. Der Baron, een grip feest maar pfft die krijg ik op een xc rit nauwelijks vooruit. Naar de Ardennen gaat ie standaard voor en de MKIII achter. Nog geen TK of Kaiser gereden.
Conti rijdt ik enkel in de chili 🌶 smaak
een mkIII aan de voorzijde is ook wel gewaagd, dat ding heeft geen zijdelingse grip. en een baron aan de voorzijde voel je niet zoveel van. een TK is wel prettig, maar remgrip niet zoveel. een kaiser is er ook in 2 smaken, de protection apex en de gewone apex. de eerste is goed te trappen, de tweede is net zo zacht als een ultrasoft of maxxgrip(dus niet te trappen en eigenlijk alleen leuk als je met de lift omhoog gaat
Bird Aeris 9 blurple
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mijn ervaring voorop met de MKIII is anders. Zoveel typen banden zo veel ervaringen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Voor de "trails" in Schoorl, Spaarnwoude en UHR ?

Maxxis Forekaster.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Het is een Schwalbe Rock Razor Evolution MTB AddixSpeedGrip SuperTrail TLEasy E-25 27.5x2.35” geworden. Hele mond vol maar dan heb je ook wat. Sterk karkas, hardere compound dus licht rollend en in de goede breedte. Dampende Hans mag dan naar de voorkant om daar voor grip te zorgen. Ben benieuwd of ik dit keer wel kan wennen aan weinig profiel in het midden in combinatie met gewone zijnoppen.
Laatst gewijzigd door Oli4k op di 20 april 2021, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Rock Razor speedgrip snakeskin 2.35 9,5/10 heb ik vandaag voor op gelegd. Is vervanging van een DHF maxxgrip . De RR Rijdt prima in regio Amersfoort. Rolt net wat lichter e heeft een fijne grip in de bochten. Achter een Racing Ralph 2,4 lite skin 5/10 ( oudje van George , doet het nog prima).
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Merkwaardige keuze, een RockRazer voor, maar als het werkt voor jou.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Vandaag met de Schwalbe Rock Razor 2.35” met blauwe streep achter en de zachte Hans Dampf 2.35” als voorband naar Schoorl geweest. Het is op sommige stukken alweer een beetje mul en daar is Hans niet op z’n best. De Rock Razor breekt op mijn fiets minder snel uit dan Hans Dampf. Dat had ik niet verwacht. Het was ook best een beetje schrikken dat de voorkant ineens opzij wegschoot. Heb nog wat met lagere druk geprobeerd maar dat maakte het eigenlijk erger.

Als ik moet vergelijken geeft een Der Baron een stuk meer vertrouwen en rolt die gevoelsmatig ook lichter. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het nu een stuk muller is en er behoorlijk wat wind stond dan de vorige keer. Juist dan zijn breder uit elkaar staande noppen beter en Hans Dampf heeft ze wat meer op elkaar staan dan Der Baron.

Wat de Rock Razor betreft ben ik wel blij verrast. Eigenlijk merkte ik qua grip nauwelijks dat hij weinig profiel heeft. De band gedraagt zich voorspelbaar en voelt als meer band dan hij eruit ziet. Dat zal mede komen door het stevigere trail karkas lijkt me. Volgende keer ga ik naar Spaarnwoude, kijken hoe hij zich daar houdt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hans Dampf of Der Baron op Schoorl :~
Whatever floats your boat, maar ik vind het behoorlijk overkill, om er nog maar wat engels tegenaan te gooien :-D
Ik zou iets breeds met kleine nopjes kiezen aan de voorkant. Iets als de oude RaRa 2.4.
Tenzij ze Schoorl onlangs hebben volgelegd met stenen en rockgardens.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

ik rij nu met Mezcal 2.35 voor+achter op Schoorl, gaat prima. Er ligt nu een heel dun laagje los duinzand op de hardere ondergrond, volgens mij is er geen band die daar volledige grip gaat geven op snelheid in de bochten. Beetje rijstijl aanpassen en druk zetten voorop.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik rij niet alleen maar op Schoorl en heb geen zin in voor elke rit banden (of wielen) te wisselen. Na wat negatieve ervaringen met minder sterke banden die het voortijdig opgeven ben ik daar klaar mee. Dan liever een beetje overkill. Der Baron weegt maar 890 gram dus dat valt voor zo’n robuuste band reuze mee. En Racing Ralph is er volgens mij niet met een trail karkas, of wel?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je in 2 heel verschillende omstandigheden rijdt, heb je 2 heel verschillende bandensets nodig.
Of je gaat nadelen ondervinden.
Dus banden wisselen, 2 wielsets, of een onhandig compromis.
Of 2 fietsen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

De hardskin uitvoering van Hutchinson is een stevige wang en minder tpi met een xc profiel. Die wang is steviger als een vittoria tnt uitvoering

Banden met veel grip zijn in nederland overkill zeker op ondergrond die grippy is. Ben een keer goed op mijn muil gegaan door happen van de voorband in de ondergrond en niet meer loslaten.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag de “zomerbanden” er op gelegd.
Ook eerste ervaring met tubeless montage.
Best tevreden. 😁. De mezcal heeft me wel ff laten zweten, maar na een lik montage pasta ging het prima.
Nu Barzo voor en Mezcal achter. Trapt lichter dan de DHR/DHF combi.
Moest wel ff wennen aan de grip voor. Die is nu wel anders. Ik rij met name Nijmegen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

LOL, nu kom je nog fit over :-q
Plaats reactie