Ik denk dat Cheeta bedoelt dat de wereld voor Maxxis iets groter is dan Nederland.
Net als Schwalbe werden ze verdrietig van al het commentaar dat hun bandjes te dun en te licht waren.
Denk ik.
En verder worden de XC fietsen steeds capabeler, met een flinke veerweg en een stabiele geometrie. Dus je kan er wat wilder mee doen.
En in de meeste landen is de XC ondergrond wat onvriendelijke dan in NL.
Dan wil je toch niet dat je bandjes de beperkende factor zijn?
Banden reviews:
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ik denk het ook, in beide gevallen uiteraard.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 6 augustus 2022, 18:11 Ik denk dat Cheeta bedoelt dat de wereld voor Maxxis iets groter is dan Nederland.
Net als Schwalbe werden ze verdrietig van al het commentaar dat hun bandjes te dun en te licht waren.
Denk ik.
Echter, dit neemt het feit niet weg dat ik 16 jaar geleden in Zuid-Limburg reed met 26x2.10 495 grams bandje (waarschijnlijk boven de 2 bar en met binnenband) en daar zou je bij wijze van tegenwoordig een 2.40 van pak 'm beet een kilo voor nodig hebben. Er zit nog een gulden middenweg tussen en juist de oude Forekaster was zo'n gulden middenweg bandje.
Ik begrijp je hoor, fabrikanten krijgen inderdaad vaak te horen dat bandjes te licht en fragiel zijn en we kunnen het meeste gebruik van de banden natuurlijk niet afmeten tegen de zachte ondergrond hier waar een lichte band met een beetje nop prima voldoet, echter de uitersten worden groter en dreigt er een gat te ontstaan. Bij Schwalbe hebben ze dat getracht op te vullen met zo'n Wicked Will die er gelukkig eerdaags ook in 29x2.25 komt. Maar dan alsnog zit die ook nog maar net onder het gewicht van de meer AM gerichte Nobby Nic. Die vroeger, net als de Forekaster, gewoon een lekkere aggressieve / slecht weer XC band was.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
20 jaar geleden reed ik op een fiets die bleef drijven als je 'm in het water gooide. Ergens heb ik daar nog een analoge foto van.
Die had ook van die dunne (in meerdere opzichten) bandjes.
Maar ik weet zeker dat ik er vandaag mee in de problemen zou komen.
De routes zijn anders, ik rij anders.
En nu heb ik meer lol op een iets zwaardere fiets, op iets zwaardere banden.
Die had ook van die dunne (in meerdere opzichten) bandjes.
Maar ik weet zeker dat ik er vandaag mee in de problemen zou komen.
De routes zijn anders, ik rij anders.
En nu heb ik meer lol op een iets zwaardere fiets, op iets zwaardere banden.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Ik ben in 2001 (ja, net na de towers) in Nepal geweest en heb de wandel-, seizoens- en ezelpaden aan de voet van de Himalaya rond Pokhara gefietst op 26x1.85 Schwalbe Hurricanes met biba`s (3h omhoog en in 20min weer beneden)...Dat was toen al niet zo`n best plan (best vaak lek gereden) maar met m`n huidige fietsen en rijstijl zouden die bandjes nu helemaal een slecht idee zijnStunning schreef: ↑za 6 augustus 2022, 19:34 Echter, dit neemt het feit niet weg dat ik 16 jaar geleden in Zuid-Limburg reed met 26x2.10 495 grams bandje (waarschijnlijk boven de 2 bar en met binnenband) en daar zou je bij wijze van tegenwoordig een 2.40 van pak 'm beet een kilo voor nodig hebben. Er zit nog een gulden middenweg tussen en juist de oude Forekaster was zo'n gulden middenweg bandje.
Ik begrijp je hoor, fabrikanten krijgen inderdaad vaak te horen dat bandjes te licht en fragiel zijn en we kunnen het meeste gebruik van de banden natuurlijk niet afmeten tegen de zachte ondergrond hier waar een lichte band met een beetje nop prima voldoet, echter de uitersten worden groter en dreigt er een gat te ontstaan. Bij Schwalbe hebben ze dat getracht op te vullen met zo'n Wicked Will die er gelukkig eerdaags ook in 29x2.25 komt. Maar dan alsnog zit die ook nog maar net onder het gewicht van de meer AM gerichte Nobby Nic. Die vroeger, net als de Forekaster, gewoon een lekkere aggressieve / slecht weer XC band was.
Dat was een andere tijd, een andere fiets en een andere rijstijl. En 26 vs 29" banden scheelt sowieso al 2-300gr.
Neemt niet weg dat ook ik de oude FK zal missen, hopelijk komt er een alternatief voor terug.
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 294
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
Heb een Specialized ground control sport 2.35x29 met binnenband aan de voorkant gemonteerd.
Bandenspanning van 1.6 bar goed om mee te beginnen of iemand andere ervaringen ?
Rij vooral de Utrechtse heuvelrug
Bandenspanning van 1.6 bar goed om mee te beginnen of iemand andere ervaringen ?
Rij vooral de Utrechtse heuvelrug
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Hmmmm, zodra de Specialized Ground Control (More) Extreme in 26x2.5 beschikbaar kwam in de vroege jaren '90 was dat al mijn "tyre of choice" ..... net als brede velgen en sturen eigenlijk. Heb die dunne bandjes en extreem smalle sturen nooit begrepen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Blast from the past. Ik had ook de more extremes op mijn 1990 Stumpy, en ik reed er eerst en vooral mee over de weg woon-werk. Met die dubbele dwarse peddels in het profiel maakten ze een beste herrie op het asfalt, RRRRRRRR ik leek wel een motorboot
En thread hijack, maar spot ik daar nu Onza HO remmen?
Enjoy!!
En thread hijack, maar spot ik daar nu Onza HO remmen?
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Yess
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, die GC 26*2,5 had ik ook.
Lekker comfortabel op een starre stalen fiets
Toen ik een Mag21 vork had paste ie alleen nog maar achter, maat toen had ik voor het comfort van 2" luchtvering
Lekker comfortabel op een starre stalen fiets
Toen ik een Mag21 vork had paste ie alleen nog maar achter, maat toen had ik voor het comfort van 2" luchtvering
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Goedenavond.
Ik heb een Trek Procaliber 9.5 met de standaard xr2 2.2 banden. Zojuist is mijn achterband echt op/ lek. En ben ik aan het kijken naar andere banden.
Rij voornamelijk UHR en Rijk van Nijmegen.
Ben een zeer zware rijder. (120kg) reed met 1.8bar voor en 2.0bar achter.
Wat is een fijne allround band voor 25mm velg en zware rijder.
Gr
Nick.
Ik heb een Trek Procaliber 9.5 met de standaard xr2 2.2 banden. Zojuist is mijn achterband echt op/ lek. En ben ik aan het kijken naar andere banden.
Rij voornamelijk UHR en Rijk van Nijmegen.
Ben een zeer zware rijder. (120kg) reed met 1.8bar voor en 2.0bar achter.
Wat is een fijne allround band voor 25mm velg en zware rijder.
Gr
Nick.
Met een Trek rijdt je uiteraard Bontrager banden En dat zijn prima banden overigens.Dekker85 schreef: ↑wo 10 augustus 2022, 22:42 Goedenavond.
Ik heb een Trek Procaliber 9.5 met de standaard xr2 2.2 banden. Zojuist is mijn achterband echt op/ lek. En ben ik aan het kijken naar andere banden.
Rij voornamelijk UHR en Rijk van Nijmegen.
Ben een zeer zware rijder. (120kg) reed met 1.8bar voor en 2.0bar achter.
Wat is een fijne allround band voor 25mm velg en zware rijder.
Gr
Nick.
Lekker een Bontrager XR3 Team Issue 2.20 eronder en gaan !
https://www.12gobiking.nl/bontrager-xr3 ... 6&369=8921
En waarom dan de 2.2 en niet de 2.4??Stunning schreef: ↑wo 10 augustus 2022, 23:58Met een Trek rijdt je uiteraard Bontrager banden En dat zijn prima banden overigens.Dekker85 schreef: ↑wo 10 augustus 2022, 22:42 Goedenavond.
Ik heb een Trek Procaliber 9.5 met de standaard xr2 2.2 banden. Zojuist is mijn achterband echt op/ lek. En ben ik aan het kijken naar andere banden.
Rij voornamelijk UHR en Rijk van Nijmegen.
Ben een zeer zware rijder. (120kg) reed met 1.8bar voor en 2.0bar achter.
Wat is een fijne allround band voor 25mm velg en zware rijder.
Gr
Nick.
Lekker een Bontrager XR3 Team Issue 2.20 eronder en gaan !
https://www.12gobiking.nl/bontrager-xr3 ... 6&369=8921
Heeft dit met de velgmaat te maken??
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10371
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Met 120kg gewoon voor 2,4” gaan, wat meer stevigheid en volume. Past ook nog op 25mm intern.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
De banden waren wel prima in het begin. Maar toen ik wat sneller over de routes en afdalingen ging merkte ik dat ik teveel weg gleed.
Heb toen mijn bandenspanning naar beneden gezet. Daarom zit ik nu op 1.8voor en 2.0 achter.
Nu weer wat meer snelheid en merk dat ik weer begin te glijden.
Daarom dacht ik zelf ook aan 2.4 net iets meer grip in de bochten.