Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

RobertG8 schreef: do 18 februari 2021, 19:53 Vraagje over Vittoria Barzo en Mezcal. De uitvoering met donkere zijkant is ook wat zwaarder. Wat meer rubber aan de zijkanten, verstevigd. Is dat prima voor parcoursen in NL als geen lichtgewicht bent (90)? Of is het wat stug?
Wil ze met binnenbanden gaan proberen. Misschien juist prima die wat zwaardere versie. Hoor wel of iemand daar ervaring mee heeft.
Is teveel vh goede.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Injectie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 22 november 2020, 23:00

kan niet meer schreef: vr 5 februari 2021, 14:16 Bandjes van Mike180 zijn prima.
Voldoende grip voor jouw gebruik en niet teveel weerstand.
Zijn wel skinwals.
Nou ze zijn het wel geworden uiteindelijk. het uiterlijk valt me mee. De eerste asfalt kilometers bevielen ook goed. Hopen dat ik zondag me nog ergens uit het kinderfeestje Sacha kan loswerken en een stukje bos kan gaan rijden.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

RobertG8 schreef: do 18 februari 2021, 19:53 Vraagje over Vittoria Barzo en Mezcal. De uitvoering met donkere zijkant is ook wat zwaarder. Wat meer rubber aan de zijkanten, verstevigd. Is dat prima voor parcoursen in NL als geen lichtgewicht bent (90)? Of is het wat stug?
Wil ze met binnenbanden gaan proberen. Misschien juist prima die wat zwaardere versie. Hoor wel of iemand daar ervaring mee heeft.
Volgens mij is de donkere zijkant zwaarder doordat die een staaldraad wang heeft. Qua rijden merkte ik er achter niks van (95kg+).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Ja, hebt zwart die niet vouwbaar is en de meer trailgerichte met donkere/grijze zijkant. Die bedoel ik eigenlijk. Maar zie al een reactie dat dit te heftig is. Dus ik ga het niet proberen.
Dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Injectie schreef: vr 19 februari 2021, 09:06
kan niet meer schreef: vr 5 februari 2021, 14:16 Bandjes van Mike180 zijn prima.
Voldoende grip voor jouw gebruik en niet teveel weerstand.
Zijn wel skinwals.
Nou ze zijn het wel geworden uiteindelijk. het uiterlijk valt me mee. De eerste asfalt kilometers bevielen ook goed. Hopen dat ik zondag me nog ergens uit het kinderfeestje Sacha kan loswerken en een stukje bos kan gaan rijden.
:-q
"This species has amused itself to death"
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

RobertG8 schreef: ma 15 februari 2021, 19:41
Rsw85 schreef: ma 8 februari 2021, 07:16 Ingegeven door de gladde weersomstandigheden ben ik benieuwd of er hier iemand weleens die Schwalbe ice spijker bandjes gebruikt heeft en hoe dat rijdt?
Beetje mosterd na de maaltijd. Het dooit.... Maar afgelopen week hebben we een bike op de ice spiker pro's laten lopen. Dat maakt veel geluid, heeft uiteraard flink wat rolweerstand, maar..... ze doen het enorm goed! Ze hebben volledige grip op het ijs. Flink sleetjes aan het trekken geweest over het ijs. Zelfs met drie volwassenen erachter.
Ook als de de sleetjes na een bocht flink laat driften wordt je niet onderuitgetrokken op het ijs. Wel even ook je lichaamsgewicht in de strijd gooien. Maar zoveel grip is er dus. Je kunt ook 'op de pedalen gaan staan'.
Maar je vraag zal meer over het rijden op ijs gaan; nou prima dus.
Voor sneeuw lopen ze relatief erg zwaar, maar als je dan verder over een stuk spekgladde weg moet met tot ijs aangereden sneeuw dan is het prima.
Echt 'off road' was het overigens beter rijden op de Vittoria Gato. Die maken ze volgens mij niet meer, jammer naast perfect in de modder bleken die ook super in de sneeuw (2.1 voor 1.8 achter).
Leuk om te lezen dank voor je reactie. Wat gaaf dat die zo goed werken op ijs!
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

RobertG8 schreef: vr 19 februari 2021, 17:42 Ja, hebt zwart die niet vouwbaar is en de meer trailgerichte met donkere/grijze zijkant. Die bedoel ik eigenlijk. Maar zie al een reactie dat dit te heftig is. Dus ik ga het niet proberen.
Dank voor de reacties.
De grijze (TnT G2.0) zijn perfect hoor, voor jouw gewicht, in Nederland. (29*2,35) Ik vraag me af welke je te heftig vindt?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nu de condities weer vertrouwd zijn voor deze tijd van het jaar (modder) maar eens nieuwe banden geprobeerd voor wat meer grip (~ niet als passagier op je eigen fiets op goed geluk een helling afglijden):
Afbeelding

Kort samengevat: dit zijn modderbanden! Tamelijk bizar hoeveel grip en controle je ermee hebt, generieke noppenbanden zijn echt niet meer dan een noodoplossing. :-q
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

cheeta schreef: za 20 februari 2021, 16:33 Nu de condities weer vertrouwd zijn voor deze tijd van het jaar (modder) maar eens nieuwe banden geprobeerd voor wat meer grip (~ niet als passagier op je eigen fiets op goed geluk een helling afglijden):
Afbeelding

Kort samengevat: dit zijn modderbanden! Tamelijk bizar hoeveel grip en controle je ermee hebt, generieke noppenbanden zijn echt niet meer dan een noodoplossing. :-q
Lekker is dat he, en dan hebben sommigen genoeg aam een thunderburt in de winter.....
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

novaterra schreef: za 20 februari 2021, 20:36
cheeta schreef: za 20 februari 2021, 16:33 Nu de condities weer vertrouwd zijn voor deze tijd van het jaar (modder) maar eens nieuwe banden geprobeerd voor wat meer grip (~ niet als passagier op je eigen fiets op goed geluk een helling afglijden):
Afbeelding

Kort samengevat: dit zijn modderbanden! Tamelijk bizar hoeveel grip en controle je ermee hebt, generieke noppenbanden zijn echt niet meer dan een noodoplossing. :-q
Lekker is dat he, en dan hebben sommigen genoeg aam een thunderburt in de winter.....
Ze weten niet beter, of stellen totaal geen eisen aan hun materiaal.
Of ze denken dat het een complot is vd marketing machine.

En natuurlijk willen Danny M en Nino S (op verzoek van een sponsor) best wel laten zien wat er mogelijk is. Voor de camera. (In tig takes)
Maar gewone stervelingen kiezen verstandig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

novaterra schreef: za 20 februari 2021, 20:36 Lekker is dat he, en dan hebben sommigen genoeg aam een thunderburt in de winter.....
Dit begrijp ik ook nooit, haha. Maar wel klagen dat ze overal wegglijden. :-?
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je rijdt... Ik lees hier een verhaal van 3 mensen waarvan er 1 in België woont, 1 in Spanje :bier: en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat novaterra veel in Duitsland rijdt.

Ik zou er niet per se voor pleiten dat de grote groep mensen die 95% van de tijd de UHR, Schoorl of Dorst rijden nou maar massaal op trail en endurobandjes moeten gaan rijden elke winter :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ho ho, ik reed waarschijnlijk al in Limburgse en Belgische klei toen jij nog op de 3 wieler reed. :bier:
Dat ik nu stof hap wil niet zeggen dat ik nooit modder heb gezien :wink:

Maar nat zand wordt ook wel eens modder genoemd, en dat is toch heel iets anders dan natte löss.
Dus ja, zoveel mensen, zoveel wensen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Juist ja, in Limburg ;) Staat m’n punt over die thunderburts zijn prima voor Dorst nog steeds :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Freekenstein schreef: zo 14 februari 2021, 22:28
Fries74 schreef: vr 12 februari 2021, 20:10 Even een klein advies vraagje ik switch van Schwalbe racing ralph en racing ray 29x2,25 naar continental race king protection 29x2,20. Ik reed met de schwalbe met een druk van v/a 1,4 en 1,5 bar op een 25mm intern carbon velg.
Wat voor druk kan nu het best mee beginnen met de race king, ik denk zelf aan 1,6 en 1,7 of is dit aan de hoge kant.
Eigen gewicht 75kg.
Mijn ervaring is wel dat je een Conti wel met wat hogere druk dan een Schwalbe moet rijden
Hier even mijn ervaringen met de race king protection. Ik ben begonnen met een druk van v/a 1,6/1,7. Op de weg was dit wel ok maar daar heb ik mijn mtb niet voor. In het bos werd mijn fully een stuiterbal. Druk verlaagd naar 1,5/1,6, iets beter maar nog niet het gewenste resultaat. Ik heb nu net als met de schwalbe banden er een druk in van 1,4/1,5 en dit is een stuk beter, voldoende grip en rolt niet van de velg. De protection banden hebben vrij stevige wangen vergeleken met de schwalbe skinwall banden waardoor ze ook iets minder comfort geven heb ik het idee. Mss kan ik de druk nog iets verlagen.

1 ding is zeker deze banden rollen super licht en👌👌
Plaats reactie