Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dus de Wolfpack Trail heeft niet meer weerstand dan een Crossking begrijp ik?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat is maar aan wie je het vraagt. Ik zie VdPoel er nog niet mee rijden in het kader van ‘omdat de rolweerstand zo laag is’ :wink:

Het zelf testen is a het leukste en levert voor jou de waarheid op. En of dat de absolute waarheid is doet dan niet ter zaken :-q
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Niet onzinnig bedoeld. Al brainstormend komt dit voorbij: Even een setje leen banden halen bij de banden "bibliotheek" scheelt een paar centen.

Of realistischer: Goedkoop, gezellig.

Lets ride waarbij een ieder zijn setjes banden meeneemt. Locatie met een compressor ( i.c.m. generator) bij een parcours waar een mooi lusje is. paar rondjes en wat bandjes wisselen etc...
Laatst gewijzigd door corex op wo 11 september 2019, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

dubbel
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
houthakkertje
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 26 april 2019, 20:38

Jeetje jullie maken het er niet makkelijker op voor me. Zoveel banden,verschillende meeningen ervaringen, rijders enz :-q ik ben er alleen nog niet uit wat t gaat worden :roll:
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

haha dat gevoel heb ik ook. Ondertussen al heel wat pagina's terug gelezen (meerdere malen) en kan door de banden het bos niet meer zien.
Ik denk dat ik maar eens de Barzo/Mezcal combi ga proberen om te zien wat het doet ten opzichte van de Bontrager XR4 teamissue banden die standaard op mijn fiets kwamen.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De standaard banden zijn vaak sluitpost voor de fabrikant.
(En gekozen voor de gemiddelde omstandigheden die de fabrikant verwacht.)
Een nieuw setje banden levert dus al snel verbetering op.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mr. Goodkat schreef: di 17 september 2019, 11:14 haha dat gevoel heb ik ook. Ondertussen al heel wat pagina's terug gelezen (meerdere malen) en kan door de banden het bos niet meer zien.
Ik denk dat ik maar eens de Barzo/Mezcal combi ga proberen om te zien wat het doet ten opzichte van de Bontrager XR4 teamissue banden die standaard op mijn fiets kwamen.
Haha, die XR4 team ben ik dan weer reuze tevreden over :) Om het even wat makkelijker te maken
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Qua grip zit het zeker goed met die XR4T, maar ik heb het idee dat de rolweerstand toch wel aan de hoge kant is met deze.
Vandaar dat ik nu wat anders wil proberen om te kijken hoe zich dat vergelijkt
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

In vergelijk met een SE04 (lijkt redelijk op de XR4) 27.5 is de Barzo/Mescal (2.6) combi supersnel, maar iets minder grip als het flink stijl word (de stijle stukken in Spaarnwoude). Je kan nog steeds ria sturen, maar remmen word minder.
Voor mij is het een mooie zomer-set voor NL.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Jurf schreef: di 17 september 2019, 13:02 In vergelijk met een SE04 (lijkt redelijk op de XR4) 27.5 is de Barzo/Mescal (2.6) combi supersnel, maar iets minder grip als het flink stijl word (de stijle stukken in Spaarnwoude). Je kan nog steeds ria sturen, maar remmen word minder.
Voor mij is het een mooie zomer-set voor NL.
Dan heb ik dat toch goed gelezen uit de vele ervaringen hier. Voor mij zou de Barzo/Mezcal dan ook een zomerset worden en dan kijken hoe de XR4 het gaat doen in modderige omstandigheden
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mr. Goodkat schreef: di 17 september 2019, 12:54 Qua grip zit het zeker goed met die XR4T, maar ik heb het idee dat de rolweerstand toch wel aan de hoge kant is met deze.
Vandaar dat ik nu wat anders wil proberen om te kijken hoe zich dat vergelijkt
Bij mij ligt'ie ook alleen voor hoor, achter ligt de (stuk snellere) XR3. Erg fijne combi vind ik het.
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Bokmaaa schreef: di 17 september 2019, 13:14
Mr. Goodkat schreef: di 17 september 2019, 12:54 Qua grip zit het zeker goed met die XR4T, maar ik heb het idee dat de rolweerstand toch wel aan de hoge kant is met deze.
Vandaar dat ik nu wat anders wil proberen om te kijken hoe zich dat vergelijkt
Bij mij ligt'ie ook alleen voor hoor, achter ligt de (stuk snellere) XR3. Erg fijne combi vind ik het.
En toen waren we weer terug bij af :D :( :-? , wel een goedkopere oplossing om alleen een XR3 te kopen.

Hoe houden deze zich in de wat modderige omstandigheden? Want dat weer begint er nu langzaam aan te komen.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mr. Goodkat schreef: di 17 september 2019, 13:48
Bokmaaa schreef: di 17 september 2019, 13:14

Bij mij ligt'ie ook alleen voor hoor, achter ligt de (stuk snellere) XR3. Erg fijne combi vind ik het.
En toen waren we weer terug bij af :D :( :-? , wel een goedkopere oplossing om alleen een XR3 te kopen.

Hoe houden deze zich in de wat modderige omstandigheden? Want dat weer begint er nu langzaam aan te komen.
Sja, het is geen modderband.. maar ik rijd zelf niet als het zeiknat is in het bos dus ik kan niet veel kennis delen wat dat betreft. Ik heb er (in zo'n 2500km) nog niet veel glijpartijen mee gehad in ieder geval.
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Nou dan ga ik toch die XR3 proberen achter. Voor het geld wat ik me uitspaar kan ik mooi alles halen om ook over te gaan op tubeless.
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Plaats reactie