Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Voor het waard is, mijns inziens valt de Barzo (uit de link) in 2.25 smaller uit als de Mezcal in 2.25 in dezelfde uitvoering.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Vision schreef: wo 17 juni 2020, 14:28 Voor het waard is, mijns inziens valt de Barzo (uit de link) in 2.25 smaller uit als de Mezcal in 2.25 in dezelfde uitvoering.
De Barzo in 2,25 valt inderdaad smaller dan een Mezcal in 2,25. Beiden op een velg met intern 26 mm.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Iemand ervaring met de Michelin Wild AM? Ik zag door de bomen het bos niet meer, en heb ze maar gewoon besteld na tig tests lezen, reviews opzoeken en maten, gewichten, compounds en casings vergelijken. Deze leken aan de meeste van mijn eisen te voldoen zonder dat ze gelijk ook super duur zijn. Ik heb de 2.35 besteld omdat ik met Conti’s nu af en toe m’n band tegen te seatstays hoor als ik wat ruiger fiets en ze niet hard oppomp. Achteraf las ik dat deze wat smaller schijnen te vallen dan de opgegeven maat. Op zich niet erg gezien mijn issue met de conti’s maar richting een 2.25 wilde ik eigenlijk ook weer niet.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, ik heb wel een Wildracer 2.25 en een Force AM 2.35
En die vallen eigenlijk even breed... dus de Wildracer is een "fors" vallende band waar de Force AM juist zijn opgegeven breedte net niet echt haalt.

Dus het is even afwachten voor je hoe het met de Wild gesteld is ;-)
Over het algemeen heb ik wel vrij goede ervaringen met Michelin en hun prijzen zijn inderdaad niet zo overspannen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ok, dat is wel een beetje in lijn met wat die review zegt. En inderdaad, voor ongeveer de prijs van één Continental Trail King II Protection Apex BlackChilli 27,5 x 2.4 heb ik nu twee banden. Dan is het ook minder leuker om weer eens wat nieuws te proberen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag de Conti Race Kings Racesport 26x2.20 getest op mijn Camber, zowel voor als achter.

Kan niet anders zeggen dan dat de grip van de banden mij positief meevalt.
Met 470gram lekkere lichte banden.

Oke, de trails waren droog, maar ik heb toch een paar van de meest technische natuurlijke trails gepakt die ik ken en daar gaven ze geen krimp.
Offcamber bochten, hoge wortels, steile klimmen en afdalingen, het gaf gewoon vertrouwen.

Banden rollen uiteraard ook uitstekend.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Nog overwogen om voor een crossking te nemen?
Rijd je ze tubeless?

Gisteren weer eens de baan op met de Pirelli hard terrein achter en voor de medium. Fijne banden. Lijken qua rijstijl heel erg op michelin qua structuur. Heel erg stabiel en veel gevoel wanneer je grip gaat verliezen, dat gebeurt dan ook vrij rustig zodat je redelijk makkelijk de grens op kan zoeken.

Ik vin de banden ook mooi op bandenspanning reageren, heel lineair. Niet ineens wegzakken als je er een tiende minder in doet, wat ik wel erg met schwalbe had.

Maar als ik heel eerlijk ben de michelin force xc vond ik de beste voorband tot nu toe. Deze was bij mij niet smal op een ryde 25mm intern viel deze op bijna 58mm, niet heel afwijkend voor een 2.2
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ja, alles tubeless. Ik heb een paar Cross King Performance op mijn xc-georiënteerde wielset maar als de zwaardere Trail King al kapotgaat op trails in Nederland durf ik die niet mee te nemen naar het buitenland. Die performance karkassen vertrouw ik niet meer voor het ruigere werk. Er zijn een paar pittige trails die ik op het programma heb staan over een paar weken. En met 150mm veerweeg achter krijgen ze dan best wat te verduren. Het viel me vorig jaar op dat de locals daar ook veel met Michelin rijden/reden. Dat zouden ze vast niet doen als die banden niet geschikt zouden zijn. Maar het zou natuurlijk ook iets te maken kunnen hebben met dat het Fransen zijn 😄
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Vraagje, ik twijfel tussen de Continental race king racesport (Bernstein) en de Maxxis aspen exo TLR. Ik rij tubeless, van de aspen weet ik dat ze in 1 keer dicht zijn maar de conti zijn een stukje lichter. Welke zouden jullie kiezen. Ik rij voornamelijk in Nederland xco en wat in Sauerland (de) /Luxemburg
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

Fries74 schreef: ma 22 juni 2020, 18:45 Vraagje, ik twijfel tussen de Continental race king racesport (Bernstein) en de Maxxis aspen exo TLR. Ik rij tubeless, van de aspen weet ik dat ze in 1 keer dicht zijn maar de conti zijn een stukje lichter. Welke zouden jullie kiezen. Ik rij voornamelijk in Nederland xco en wat in Sauerland (de) /Luxemburg
Was zelf ook bezig met de Raceking racesport Bernstein, voor XC deze werd mij afgeraden ivm mijn gewicht 98 kg, de zijwanden zijn vrij dun/fragiel en ze zijn naar het schijnt erg lastig tubeless te maken.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

OK dan bestel ik een nieuw setje aspen banden die zijn in 1 keer tubeless en lekbestendig. Wel iets zwaarder maar je kan niet alles hebben.

Mss word het nog wel een set schwalbe racing ralph/ray skinwall deze zijn ook niet zwaar en volgens mij in 1 dicht
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Nou, de Wild AM’s zitten netjes om mijn DT E1900 wielen. Dat ging verdraaid makkelijk. Die Tubeless Ready standaard is zo gek nog niet. Zonder schuim, boosters of wat dan ook (en ik hoef dus geen bandenlichters mee te nemen, dat scheelt weer in de rugzak). Met een paar slagen van de vloerpomp gelijk mooi luchtdicht geplopt. Daarna latex toegevoegd met de ventielkernen eruit. Ze vallen optisch iets kleiner dan de Trail King II maar veel zal het niet zijn, geen 0,05” maar eerder iets van 3 a 4mm. Ik had geen zin om te meten dus we zullen het nooit weten. De 2.6 had zeker niet gepast in mijn frame. Voordeel is hopelijk dat ik geen noppen meer tegen mijn frame heb in snelle bochten door het rollen van de band op lagere spanning.

Ik ben heel benieuwd hoe ze zijn qua grip. En of het karkas een beetje duurzaam blijkt.
xt'ke
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:50

Momenteel altijd met barzo gereden en steeds tevreden van, enkel het monteren viel tegen op mijn velgen.

Ik dacht nu eens een ander merk te proberen, bv maxxis. Welke band van maxxis komt overeen met de barzo?

Bij specialized lijkt het patroon van de fast trak nogal op dit van de barzo, maar is die even goed in de modder als de barzo?
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Op de homepage staat nu een review van de continentalgountainking 2.3 protection. Ik ben niet direct op zoek naar zo'n band, maar ik vind de reviews op de homepage vaak kritiekloos. Het lijkt wel reclame, is er sprake van sponsoring?
Over de degelijkheid hebben we tot nu toe niet te klagen en na een verlengd weekend trails rijden langs de Moezel laten de banden nog geen enkel spoor van slijtage zien. De Protection laag heeft zijn werk naar behoren gedaan en we hebben geen lekke banden gehad afgelopen tijd.

Conclusie:
De Continental Mountainking Protection is een band waar je het hele jaar mee door kunt rijden op een grote diversiteit van ondergronden en trails. Met een laag gewicht, Black Chili Compound en Protection technologie heb je een band die de meeste tijd wel zijn mannetje staat.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Olieboer schreef: wo 1 juli 2020, 09:14 Op de homepage staat nu een review van de continentalgountainking 2.3 protection. Ik ben niet direct op zoek naar zo'n band, maar ik vind de reviews op de homepage vaak kritiekloos. Het lijkt wel reclame, is er sprake van sponsoring?
Over de degelijkheid hebben we tot nu toe niet te klagen en na een verlengd weekend trails rijden langs de Moezel laten de banden nog geen enkel spoor van slijtage zien. De Protection laag heeft zijn werk naar behoren gedaan en we hebben geen lekke banden gehad afgelopen tijd.

Conclusie:
De Continental Mountainking Protection is een band waar je het hele jaar mee door kunt rijden op een grote diversiteit van ondergronden en trails. Met een laag gewicht, Black Chili Compound en Protection technologie heb je een band die de meeste tijd wel zijn mannetje staat.
Los van het kritiekloze is het denk denk ik wel waar wat er staat. Mag ook wel voor een set in Duitsland gemaakte tamelijk dure banden. Zoals je verder terug kunt lezen ben ik niet onverdeeld positief over de goedkopere Conti’s.
Plaats reactie