Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Het verschil in snelheid is wel heel ongeloofwaardig. Hoe is dit gemeten?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

way2go schreef: vr 4 juni 2021, 15:39 Het verschil in snelheid is wel heel ongeloofwaardig. Hoe is dit gemeten?
Waarschijnlijk rollen vanaf een heuvel, dezelfde fiets, dezelfde rijder, zonder te trappen.
Snelheid onderaan gemeten.
Is een goede maat voor de onderlinge verschillen in rolweerstand.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Vast een door conti gesponsorde test
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

novaterra schreef: vr 4 juni 2021, 19:28 Vast een door conti gesponsorde test
Waarom wint bvb de Vittoria als de conti het snelst is? Ik lees wel beste van twee werelden, maar dat is toch rijder afhankelijk? Hoe meet je grip als constante?

Zoveel vragen...
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

Top bedankt
Schoullie schreef: vr 4 juni 2021, 13:40 @twenteoverijssel

Hierbij de gegevens van de test.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Indien je meer nodig hebt hoor ik het wel

Gr. Roy
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 4 juni 2021, 16:21
way2go schreef: vr 4 juni 2021, 15:39 Het verschil in snelheid is wel heel ongeloofwaardig. Hoe is dit gemeten?
Waarschijnlijk rollen vanaf een heuvel, dezelfde fiets, dezelfde rijder, zonder te trappen.
Snelheid onderaan gemeten.
Is een goede maat voor de onderlinge verschillen in rolweerstand.
Theoretisch misschien recht te praten. Maar of de banden goed gemonteerd zijn, of de druk in de banden goed geoptimaliseerd is, of er de juiste tubeless setup gekozen is... en of de wind niet gedraaid is...of de berijder een andere lijn heeft gereden... ik heb zo extreem veel twijfels bij dit overzicht.. ik ben altijd wat skeptisch over dit soort testjes, maar hierin zijn de verschillen gewoon bizar... los van het feit dat we niet op een asfaltweg naar beneden rollen, maar in het terrein en ook bochtjes maken..
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan leg je het naast je neer.
Je kiest de band die je fijn lijkt (met de slechtste cijfers) en gaat lekker fietsen in de wetenschap dat de cijfers waarschijnlijk niet kloppen. :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Je ziet steeds meer profs kiezen voor die pirelli's, dus zo slecht als in deze test kunnen ze echt niet zijn.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een prof wordt doorgaans betaald om op iets te rijden.
Lijkt me niet echt een hele goede graadmeter
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MacReal schreef: zo 6 juni 2021, 12:58Een prof wordt doorgaans betaald om op iets te rijden.
Lijkt me niet echt een hele goede graadmeter
Tenzij het banden van de concurrent betreft met zwart gemaakte logo's dan is het doorgaans een hele goede graadmeter.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

way2go schreef: zo 6 juni 2021, 12:28 Je ziet steeds meer profs kiezen voor die pirelli's, dus zo slecht als in deze test kunnen ze echt niet zijn.
Nou gezien de klapbanden bij Max en consorten zal ik ff uit de buurt van pirelli blijven :winkie:
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Zodra ik m'n banden ga belasten zoals die mannen doen zal ik overwegen over te stappen op iets anders dan de Pirelli's. :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb een aantal pagina's terug een echte test gezet van de Pirelli's zelf gemeten met een wattmeter.

Ik heb fiets gemailt over de bizarre test, maar die laten niet horen. Natuurlijk is het gemeten op een rol zonder enige andere weerstand en dan krijg je dit soort idiote verschillen die 90% van de lezers niet kan thuisbrengen en goed kan intrepeteren.

Natuurlijk heeft de raceking de minste rolweerstand, dat is al jaren zo en zal ik niet ter discussie stellen.
Echter heb ik heel veel op de weg gereden met de MTB en met heel veel bedoel ik 80.000km over 15 jaar.
Dat een hele racefiets ongeveer 8% snelheid scheelt met een 26 (met rara oid op 3 bar) en de race tov de 29 circa 6%.

De pirelli's zijn zowel op de race als MTB echt mijn banden geworden. Op de MTB hebben andere merken nog wel iest verglijkbaar goeds en wil ik echt niet zeggen dat het "de" beste zijn maar wel heel goed op alles.

Op de race is het een nobrainer, er komt niets in de buurt 7000km met een setje, nul keer lek en nog rond. Dat is bij elke ander topband max 3000km.
steveadore
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 17:41

Ik heb zojuist mijn 29x2.35 Barzo TNT G2 (XC Trail) ontvangen. Het is 724 g, wat geweldig is in vergelijking met de kleinere 29x2.25-versie van dezelfde band die ik een paar weken geleden op 768 g woog (die heb ik teruggestuurd)
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Poe, 45 gram lichter....
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie