Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je 'm toch hebt liggen probeer je 'm gewoon een (paar) keer met een binnenbandje erin. Dan kun je bepalen of het de moeite is hem tubeless te monteren of dat je toch beter iets anders kunt kopen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Dan voor de reaktie. Ik rij niet onbenullig hard maar wil wel graag een bocht door zonder te gaan liggen. Het is trouwens op een Canyon Lux, model 2020.
Ik kijk het deze week nog weer even aan hoe het met het weer en als het weer weer slechter word leg ik hem er wel op om te kijken hoe het bevalt. Met mijn Grand Canyon reed ik met Peyote banden. Velgbreedte was intern 26mm, met de Canyon is dat 25.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

kermit schreef: ma 21 oktober 2019, 11:23 Als je 'm toch hebt liggen probeer je 'm gewoon een (paar) keer met een binnenbandje erin. Dan kun je bepalen of het de moeite is hem tubeless te monteren of dat je toch beter iets anders kunt kopen.
Gewoon uitproberen idd. Denk zelf dat de Barzo voor achter wat overkill is en dat een Mezcal of Peyote (als je bij Vittoria blijft) beter rolt. Maar dat kan je het beste zelf ervaren
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mike123 schreef: zo 20 oktober 2019, 23:20 Op mijn nieuwe fiets ligt standaard een MAXXIS Rekon 2.25 aan de voorzijde en op de achterkant ligt een MAXXIS Aspen 2.25.
De voorkant van mijn fiets is met de huidige modder niet zo heel blij. Achterkant kan ik nog wel mee leven.
Maar is het verstandig om op de voorkant mijn Barzo te leggen , heb er nog 2 die ik vorig jaar heb gekocht? Maar ik heb nog een Barzo, doet zo'n band het aan de achterkant ook goed of kan ik daar beter een andere op leggen in deze tijd van het jaar.
Ze gaan wel tubbeless.
Hier de Barzo aan de voorkant op twee verschillende bike"s , met de Mezcal aan de achterzijde , bevalt prima op harde/losse ondergronden , helemaal tubeless , ook dezelfde combi gehad dan omgedraaid , maar dat beviel niet , had toch wat te weinig controle aan de achterzijde , op een 1 of andere manier .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Davy 1979
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 oktober 2019, 11:32

Hallo,
Binnenkort doe ik mee aan een strandrace. Ik ben op zoek naar een geschikte band, die ook nadien nog kan gebruiken op de weg, of op zachte bospaadjes. Welke band neem ik best ?
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Er is een vergelijkbare thread op het duitse forum mtb-news.de met reviews van xc/marathon banden:
https://www.mtb-news.de/forum/t/bester- ... en.159676/

Net als hier op het forum is men daar erg positief over de nieuwe Wolfpacks. Maar daarnaast lees ik de laatste tijd ook veel lyrische berichten over een ander merk dat op dit forum tot nu toe verrassend weinig wordt genoemd: Kenda. De banden zijn erg licht (615 gram voor de allround HoneyBadger in 29x2.2) en schijnen super te rollen met verrassend veel grip. Ook qua lekbestendigheid schijnen ze het goed te doen ondanks het absurd lage gewicht, maar daar heb ik een beetje mijn vraagtekens bij. Iemand hier die ervaring heeft met de nieuwe lijn van Kenda?
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Bonjour,

Wat rijdt er beter op het achterwiel? Rock razor of rocket Ron? Met name stukje rolweerstand.. snellere compound of lagere noppen?

😃
Omdraaien kan altijd nog!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

de rockrazor, thunderburt en de racing ralph zouden beter moeten rollen als de rocket ron..
ik heb nog een rockrazor te koop mocht je interesse hebben in een 27,5 x 2,35 laat het maar weten
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

RocketRon zou niet mijn voorkeur hebben als achterband, veel te slap en kwetsbaar.
Hooguit als voorband (in NL).
Dus RockRazor.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik rijd al enige tijd op de Wolfpack Race vóór en de Speed achter. In 29" bij 2.2. Tubeless gemonteerd op Ryde trail trace velgen met een interne breedte van 25 mm.
Ik ben er erg tevreden mee.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 27 december 2019, 21:08 RocketRon zou niet mijn voorkeur hebben als achterband, veel te slap en kwetsbaar.
Hooguit als voorband (in NL).
Dus RockRazor.
Ik heb hem nu achterop liggen en zoek wat vergelijkingsmateriaal. Voor in de bossen gaat het prima maar ga niet met een rocket Ron naar Limburg of ander gesteente.

Ik heb voor trouwens hans dampf
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

mauke schreef: vr 27 december 2019, 20:49 de rockrazor, thunderburt en de racing ralph zouden beter moeten rollen als de rocket ron..
ik heb nog een rockrazor te koop mocht je interesse hebben in een 27,5 x 2,35 laat het maar weten
Thanks. Ik had hem gezien, maar ik rijd 29er. Jammer.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

JMA1992 schreef: vr 27 december 2019, 22:10
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 27 december 2019, 21:08 RocketRon zou niet mijn voorkeur hebben als achterband, veel te slap en kwetsbaar.
Hooguit als voorband (in NL).
Dus RockRazor.
Ik heb hem nu achterop liggen en zoek wat vergelijkingsmateriaal. Voor in de bossen gaat het prima maar ga niet met een rocket Ron naar Limburg of ander gesteente.

Ik heb voor trouwens hans dampf
De RoRo zwabbert achter vrij snel, waardoor je meer lucht nodig hebt om de boel stabiel te houden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Rocket Ron loopt lichter dan de Rock Razor. En als je er dus wat meer lucht in douwt om het zwabberen te voorkomen loopt 'ie nog lichter!


Voor lomp rijgedrag is het geen goede band, niet voor en niet achter.

De Rock Razor zou ook mijn keuze niet zijn, loopt gewoon te zwaar. En die extra grip van de zijnoppen gebruik je toch niet.


De Wolfpack Race of zelfs Speed voldoen veel beter: stevig karkas en bakken met grip. Alleen vallen ze iets smaller dan de Schwalbes in 2.35. Maar zonder de nadelen zeg maar. En optisch valt nauwelijks op dat je geen Schwalbe achter hebt :wink:

En anders bij Vittoria de Barzo, ook stevig karkas en wel in 2.35 te krijgen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar hij vroeg RoRo of RoRa :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie