Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Snelle Buffer schreef: di 1 oktober 2019, 20:19 Zijn er nog meer mensen die een Vittoria Mezcal G2 niet tubeless krijgen? , lijkt dat de lucht via de zijwand verdwijnt , bij de spaken en ventiel en velg zie ik met zeepsop geen lucht ontsnappen en toch na 3 dagen plat komend van 2,5 bar
Ik heb recent de Barzo en Mezcal G2 banden tubeless gemonteerd. Eerst zonder latex waarbij de Barzo gewoon hard bleef. Mezcal liep langzaam leeg. Na latex toevoegen liep de Mezcal niet meer leeg.
At 140 mph you have no friends
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zou ook aan de latex kunnen liggen.
Joes is bij lastige banden duidelijk minder goed dan Stans
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:-q En daar heb ik gelijk mijn antwoord !, nadat ik gisteravond van Joe's naar docblue ben gegaan was alles vanochtend nog netjes op druk !.
Blijkbaar zweet de band in de "wang" want bij de barzo in dezelfde samenstelling was het wel in 1 keer goed .

Dacht wel " latex=latex ". :oops:

:winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Iemand een tip voor 27.5 x 2.4 banden?
Makkelijk tubeless maken, goeie grip.
Dus geen Racing Ralph achtige, maar wel weinig rolweerstand en redelijk laag gewicht.
Is voor de Santa Cruz, zit nu bikepark set op (DHR) en wil wat lichters voor de NL trials.
Heb afgelopen jaren alleen Schwalbe en Maxxis gereden dus ben ook wel benieuwd naar andere merken.
Wolfpack gaat hem niet worden, zie alleen maar 27.5 x 2.2 en dat vind ik te smal.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Qua makkelijk tubeless ben ik erg onder de indruk van Continental. Over de Trail King II ben ik zeer te spreken maar dat is meer een all mountain band. Sinds kort heb ik een setje Cross Kings en die zouden meer all round zijn. Veel grip, hoewel het verschil in rolweerstand niet eens zo groot leek. Maar dat kan ook door de overgang van droge naar natte ondergrond komen in de tussentijd. Ik heb met die CK’s alleen nog op Schoorl gereden met redelijk zuigende ondergrond. Met de TK’s heb ik alles gedaan van XC rondjes hier, tot Limburg en zuid-Frankrijk. Gewicht van de CK rond de 700 gram voor een 27,5 x 2.3. De Trail King in 2.4 is iets zwaarder. Lekrijden of andere problemen heb ik niet gehad. wel 1 doorn tijdens tegengekomen toen ik ze wisselde. Geen idee hoe lang die er al in zat. Beiden blijven echt goed luchtdicht. Voor blijven ze een paar weken op druk, achter moet ik na een week beetje bijpompen. Ik weet niet wat normaal is voor tubeless ready banden maar met alleen latex gedichte banden (Niet tubeless ready dus) haalde ik voorheen net aan twee dagen.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Jamis Diablo schreef: zo 6 oktober 2019, 22:24 Iemand een tip voor 27.5 x 2.4 banden?
Makkelijk tubeless maken, goeie grip.
Dus geen Racing Ralph achtige, maar wel weinig rolweerstand en redelijk laag gewicht.
Is voor de Santa Cruz, zit nu bikepark set op (DHR) en wil wat lichters voor de NL trials.
Heb afgelopen jaren alleen Schwalbe en Maxxis gereden dus ben ook wel benieuwd naar andere merken.
Wolfpack gaat hem niet worden, zie alleen maar 27.5 x 2.2 en dat vind ik te smal.
Forekaster TR EXO in 2,35". Uiteraard niet zo veel grip als een DHR of HRII als je een aso/aggro rijstijl hebt, maar voor de meeste Nederlandse omstandigheden en ook in de Ardennen op XC paadjes prima.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

Ik ben er al uit welke banden ik ga kopen voor m'n zoon zijn mtb, maar welke shop bestellen jullie altijd de bandjes?
Ongelofelijk hoeveel verschil er per shop in zit
(maar ik wil er ook de sealant en tape bij bestellen)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bike Components (Schwalbe).

Dus vertel ook even welke banden je wilt bestellen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik koop bij de shop die de beste prijs heeft. Laatst bij mantel conti’s gekocht omdat ze ze voor goede prijs hadden (inclusief verzending) en volgende dag in huis. Maar vaak zijn het juist de verzendkosten en de accessoires die het duur maken. Je zou haast denken dat ze daar nog wel wat winstmarge op hebben 🤔
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

ThaSingleTrackMastah schreef: za 19 oktober 2019, 12:45 Bike Components (Schwalbe).

Dus vertel ook even welke banden je wilt bestellen...
27x5
2.25
Schwalbe Racing Ray Evo ADDIX Speedgrip +-36€
Schwalbe Racing Ralph Evolution ADDIX Speed SnakeSkin +-40€
Yellow tape (10mx21mm) +-18€
stans (500ml) +-18€


edit:
Zit er trouwens veel verschil in deze banden met bovenvermelde:

Racing Ray Performance Vouwband TLR Addix 27.5x2.25", black
Racing Ralph Performance Vouwband TLR Addix 27.5x2.25", black
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Performance heeft minder compounds tegelijk in 1 band meestal 2 ipv 3, en een stugger karkas.
Beter dan de OEM modellen, maar minder dan de EVO.
(Iets meer rolweerstand, iets minder grip)
Er is verschil, maar het is klein. Of dat de dubbele prijs waard is, is aan jou.
De SnakeSkin en DualDensity versies zijn er volgens mij alleen in EVO, dus als je die kiest zit je vanzelf aan de duurdere EVO vast.

BC heeft eigen merk tubeless tape.
Geen idee hoe de huidige verbeterde versie is. De oude plakte minder dan Stans, dus bij bandenwissel moest je ook tape wisselen. Maar wel goedkoop.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Jamis Diablo schreef: zo 6 oktober 2019, 22:24 Iemand een tip voor 27.5 x 2.4 banden?
Makkelijk tubeless maken, goeie grip.
Dus geen Racing Ralph achtige, maar wel weinig rolweerstand en redelijk laag gewicht.
Is voor de Santa Cruz, zit nu bikepark set op (DHR) en wil wat lichters voor de NL trials.
Heb afgelopen jaren alleen Schwalbe en Maxxis gereden dus ben ook wel benieuwd naar andere merken.
Wolfpack gaat hem niet worden, zie alleen maar 27.5 x 2.2 en dat vind ik te smal.
Ik ben met mijn Remedy en 27.5+ intern 30 brede velgen erg tevreden over VOOR 2.3 WTB Vigilante light casing high grip (is in de praktijk op mijn velg 2.4 breed) voor en ACHTER 2.4 Traill Boss light fast rolling.
De 2.3 Vigilante zit qua profiel een beetje op nobby nic niveau maar rolt beter, heeft meer grip en breekt niet onverwachts uit wat ik met de Noni2.35 nog wel eens had..
Neem niet een Vigilante 2.5 want dat is echt een heel andere band en een directe concurrent voor je DHF of zelfs een Shorthy qua noppen en profiel.
De TraillBoss heeft nog wat minder noppen als een Noni, zeg maar nivo RoRo met wat reserve en rolt prima.
Om het een beetje te plaatsen: Ik heb ook een 2.6 Mezcal/Barzo set, die hebben duidelijk minder rolweerstand EN minder grip, een DHF/DHR heeft veel meer weerstand en grip.
Aan de andere kant, Ik heb er vorige maand met die Vigilante/Trailboss ook prima mee in de ardennen gereden op wat leuke niet extreem stijle routes dus het kan ook best het e.a aan.
vandaag nog Amerongen/Hoge Ginkel mee gedaan en dat rolde goed hoewel ik het vandaag wel wat plakkerig vond (even afkicken van vorige week nog Wales).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Op mijn nieuwe fiets ligt standaard een MAXXIS Rekon 2.25 aan de voorzijde en op de achterkant ligt een MAXXIS Aspen 2.25.
De voorkant van mijn fiets is met de huidige modder niet zo heel blij. Achterkant kan ik nog wel mee leven.
Maar is het verstandig om op de voorkant mijn Barzo te leggen , heb er nog 2 die ik vorig jaar heb gekocht? Maar ik heb nog een Barzo, doet zo'n band het aan de achterkant ook goed of kan ik daar beter een andere op leggen in deze tijd van het jaar.
Ze gaan wel tubbeless.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Mike123 schreef: zo 20 oktober 2019, 23:20 Op mijn nieuwe fiets ligt standaard een MAXXIS Rekon 2.25 aan de voorzijde en op de achterkant ligt een MAXXIS Aspen 2.25.
De voorkant van mijn fiets is met de huidige modder niet zo heel blij. Achterkant kan ik nog wel mee leven.
Maar is het verstandig om op de voorkant mijn Barzo te leggen , heb er nog 2 die ik vorig jaar heb gekocht? Maar ik heb nog een Barzo, doet zo'n band het aan de achterkant ook goed of kan ik daar beter een andere op leggen in deze tijd van het jaar.
Ze gaan wel tubbeless.
Canyon?
Op mijn Canyon 2019 uit de end of season sale lag 2x de Maxxis Ikon 2.2. Met droog weer en harde bos ondergrond een fijne band wat mij betreft. Echter met het natte weer van de afgelopen was het verre van ideaal.
Ik heb gisteren de voorband vervangen door een Maxxis Forekaster 2.35 (valt ongeveer net zo breed als de Ikon 2.2) en tevens beide tubeless gemaakt. Het ging vandaag ondanks de regen een stuk beter. Ik heb geen ervaring met de Barzo.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Mike123 schreef: zo 20 oktober 2019, 23:20 Op mijn nieuwe fiets ligt standaard een MAXXIS Rekon 2.25 aan de voorzijde en op de achterkant ligt een MAXXIS Aspen 2.25.
De voorkant van mijn fiets is met de huidige modder niet zo heel blij. Achterkant kan ik nog wel mee leven.
Maar is het verstandig om op de voorkant mijn Barzo te leggen , heb er nog 2 die ik vorig jaar heb gekocht? Maar ik heb nog een Barzo, doet zo'n band het aan de achterkant ook goed of kan ik daar beter een andere op leggen in deze tijd van het jaar.
Ze gaan wel tubbeless.
Barzo op de voorkant ben ik erg tevreden over. Achter heb ik er geen ervaring mee.

Maar hier geldt, verwacht jij hetzelfde van een band als ik en rijd je dezelfde routes en snelheden als ik?
Plaats reactie