Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

balboa schreef: wo 11 maart 2020, 16:34 ... in 2.4, of zou 2.25 op een 25mm velg beter tot zijn recht komen? Dan bestel ik ze meteen:)
Los van de Wolfpacks vallen 2.4 banden net een tikje beter op 30 mm velgen, net wat betere ondersteuning waardoor je nog een fractie minder druk kunt rijden. Voor mij is het verschilletje voelbaar. Zinnig? Hmm, ja, zou ik toch zeggen.

Want in dat opzicht merk ik dat een 2.25 op een 25 mm beter ligt dan een 2.4,verrast me net iets minder op de limiet.


Maar hoewel ik groot voorstander ben van wat bredere banden moet ik zeggen dat ik met de 2.25 banden van Wolfpack geen moment heb dat ik voor een bredere versie wil gaan, de grip is beter dan veel andere banden die wat breder of zelfs agressiever zijn!! Dus in dat opzicht zou je jezelf nu al op een setje 2.25 kunnen trakteren!! (nu moet ik zeggen dat ik ook een 2.25 band van Michelin had die super beviel, alleen was die band wel 2.35 breed. En ook de Vittoria's in 2.25 kunnen met prima bekoren)



Ik heb echter de 2.4 Speed nog niet gereden (ipv de Speed/Race/Cross 2.25), dus wie weet is die nog veel beter. Echter, je 25 mm velg in acht genomen... .

(en dan rijd ik de 2.25 inmiddels ook op een 30 mm velg...)


Kortom, aan mijn commentaar heb je niets :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

En ondanks mijn eigen verhaal blijft het kriebelen om er voorop eens een Cross in 2.4 op te gooien.. :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk dat in het Brabantse zand een 2.4 fijner is dan een 2.25.
Zeker voor.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Lars TB schreef: vr 13 maart 2020, 22:38
balboa schreef: wo 11 maart 2020, 16:34 ... in 2.4, of zou 2.25 op een 25mm velg beter tot zijn recht komen? Dan bestel ik ze meteen:)
Los van de Wolfpacks vallen 2.4 banden net een tikje beter op 30 mm velgen, net wat betere ondersteuning waardoor je nog een fractie minder druk kunt rijden. Voor mij is het verschilletje voelbaar. Zinnig? Hmm, ja, zou ik toch zeggen.

Want in dat opzicht merk ik dat een 2.25 op een 25 mm beter ligt dan een 2.4,verrast me net iets minder op de limiet.


Maar hoewel ik groot voorstander ben van wat bredere banden moet ik zeggen dat ik met de 2.25 banden van Wolfpack geen moment heb dat ik voor een bredere versie wil gaan, de grip is beter dan veel andere banden die wat breder of zelfs agressiever zijn!! Dus in dat opzicht zou je jezelf nu al op een setje 2.25 kunnen trakteren!! (nu moet ik zeggen dat ik ook een 2.25 band van Michelin had die super beviel, alleen was die band wel 2.35 breed. En ook de Vittoria's in 2.25 kunnen met prima bekoren)



Ik heb echter de 2.4 Speed nog niet gereden (ipv de Speed/Race/Cross 2.25), dus wie weet is die nog veel beter. Echter, je 25 mm velg in acht genomen... .

(en dan rijd ik de 2.25 inmiddels ook op een 30 mm velg...)


Kortom, aan mijn commentaar heb je niets :bier:
Knoop doorgehakt en de 29inch Cross en Race besteld. Ben benieuwd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ff dwars tussen alle 2.4” Wolfpack’s op 30mm velg;

Vittoria Barzo 2,35” op een 25mm ID velg, valt op het oog wel erg rond, meer dan de racing ray 2,25” die ie vervangt.

Onderweg, ik ben blij verrast, grip en voelt heeel stabiel, rolt op een rondje Amerongen niet zwaarder.. de fiets laat zich nu ook heel mooi platter insturen en dan de lijn vasthouden. Had dit resultaat wel gehoopt maar niet op zeker verwacht, IMO is 25mm ID ook een uitstekende breedte voor deze band.

Leuke is dat m’n giant anthem zich zo steeds harder door de bocht laat sturen, RS sid ipv de Fox 32sc scheelde flink en dit bandje wederom :-) als de grenzen niet dichtgaan binnenkort m’n ervaring met een Maxxis assegai WT EXO+...
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

paulus1981 schreef: zo 15 maart 2020, 15:48 Ff dwars tussen alle 2.4” Wolfpack’s op 30mm velg;

Vittoria Barzo 2,35” op een 25mm ID velg, valt op het oog wel erg rond, meer dan de racing ray 2,25” die ie vervangt.

Onderweg, ik ben blij verrast, grip en voelt heeel stabiel, rolt op een rondje Amerongen niet zwaarder.. de fiets laat zich nu ook heel mooi platter insturen en dan de lijn vasthouden. Had dit resultaat wel gehoopt maar niet op zeker verwacht, IMO is 25mm ID ook een uitstekende breedte voor deze band.

Leuke is dat m’n giant anthem zich zo steeds harder door de bocht laat sturen, RS sid ipv de Fox 32sc scheelde flink en dit bandje wederom :-) als de grenzen niet dichtgaan binnenkort m’n ervaring met een Maxxis assegai WT EXO+...
Op een anthem??
Bird Aeris 9 blurple
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nee, Giant reign

Wiel + band weegt gevoelsmatig t dubbele en de rolweerstand straalt er vanaf :-)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

novaterra schreef: zo 15 maart 2020, 16:32
paulus1981 schreef: zo 15 maart 2020, 15:48 Ff dwars tussen alle 2.4” Wolfpack’s op 30mm velg;

Vittoria Barzo 2,35” op een 25mm ID velg, valt op het oog wel erg rond, meer dan de racing ray 2,25” die ie vervangt.

Onderweg, ik ben blij verrast, grip en voelt heeel stabiel, rolt op een rondje Amerongen niet zwaarder.. de fiets laat zich nu ook heel mooi platter insturen en dan de lijn vasthouden. Had dit resultaat wel gehoopt maar niet op zeker verwacht, IMO is 25mm ID ook een uitstekende breedte voor deze band.

Leuke is dat m’n giant anthem zich zo steeds harder door de bocht laat sturen, RS sid ipv de Fox 32sc scheelde flink en dit bandje wederom :-) als de grenzen niet dichtgaan binnenkort m’n ervaring met een Maxxis assegai WT EXO+...
Op een anthem??
SPECIFICATIONS
Aesthetics / Color: Carbon Composite rim / Black hub
Wheel Size: 29"
Rim Material: Ultralight full composite
Rim Type: Clincher
Tubeless: Tubeless Ready with supplied rim tape and valve kit
Rim Height: 25.8mm
Rim Outer Width: 31mm
Rim Inner Width: 25mm
ETRTO: 622-25
Front Hub Type: DT 240 6-bolt Disc
Rear Hub Type: DT 240 6-bolt Disc, Star Ratchet Driver, Shimano
(Compatible with SRAM drivetrain using optional XD driver bodies​ )
Bearing Type: Sealed Cartridge
Front Axle Size: 110/15 Boost
Rear Axle Size: 148/12 Boost
Spokes (Front): SAPIM Super
Lacing (Front): 28H, DBL Disc
Spokes (Rear): SAPIM Super
Lacing (Rear): 28H, DBL Disc
Nipple Type, Color: Alloy Secure Lock, Black
Weight (Pair): 1495g (Shimano), 1487g (SRAM)
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ja, en nu??
Een assegai is nu niet een band die enigzins past bij het inzet bereik van een anthem. Net zoiets als F1 banden on een fiat panda van 83 zetten
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Paulus heeft meer dan 1 fiets, dus ik gok dat die Assegai op zijn Trance gaat. ;-)

(En ik heb geen idee wat Mario wil zeggen :~ )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

een paar post terug: op een Giant Reign
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Oja, de Reign..... Op de een of andere manier haal ik bij Giant alle modellen altijd door elkaar. :oops:
Laatst gewijzigd door suravida op zo 15 maart 2020, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ok, dan heb ik niks gezegd......
Bird Aeris 9 blurple
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

novaterra schreef: zo 15 maart 2020, 21:09 Ja, en nu??
Een assegai is nu niet een band die enigzins past bij het inzet bereik van een anthem. Net zoiets als F1 banden on een fiat panda van 83 zetten
Nou rijd ik t liefst op de reign, maar op NL trails is die anthem echt geen ouwe fiat :-)

Met excuus voor alle verwarring :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5872
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

suravida schreef: zo 15 maart 2020, 21:16 Paulus heeft meer dan 1 fiets, dus ik gok dat die Assegai op zijn Trance gaat. ;-)

(En ik heb geen idee wat Mario wil zeggen :~ )
De WP 2,4" doet het goed op de 30mm velg, de genoemde band in de post past weer iets rond op de 25mm velg :-q
Dus de post "op de Anthem" post ik de "Rim Inner Width: 25mm" en daarop is dus het antwoord WP 2,4" dus nee (had ik ook al eerder hier gelezen) en de andere genoemde band, ja die past rond mss iets te rond, zo op het oog tezien :-q staat allemaal erg duidelijk geschreven, gewoon een kwestie van goed lezen en ff na denken :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie