Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dus je hebt meer gekregen dan je voor betaald hebt en loopt nog te klagen? :winkie:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

steveadore schreef: di 1 juni 2021, 11:52 Ik heb zojuist een Barzo TNT G2 29x2.25 ontvangen. Het zou 680 gram moeten wegen. Maar hij weegt 768 g (793 min 24 voor de verpakking). Dat is 13% zwaarder dan het zou moeten zijn :(
meer rubber, dus iets goedkoper dan geadverteerd. en meer rubber is steviger, dus win win
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Ik ben op zoek naar een nieuwe bandencombo. Ik zie ook echt door de bomen het bos niet meer. Wie heeft er ervaring met WTB vigilante voor en WTB trailboss achter? Ik rijd nu met 2x trailboss. Ik zoek iets met meer grip, met name voor. Waar ligt die sweetspot tussen lomp xc-en en trail/enduro, is er een shortlist? Veel info komt uit de VS/Canada met bijbehorende trails en ondergrond.

Iets meer rolweerstand is ok, voorspelbare drift achter ook. Voor echter niet. Ik wil graag het hele jaar door in Nederland (ik weet het, ergens moet je dan wat inleveren) op dezelfde banden rijden. Ik weeg 110+ dus stevigheid staat voorop.

WTB vigilante - trailboss
Wolfpack trail - cross
Maxxis ardent - ardent race (of misschien een DHR2 voorop)

Iemand ervaring met soortgelijke wensen/kilo's? :D
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Rekon/ forekaster, enbweet niet of je 2.6 kwijt kunt, maar ik rijdt er nu ook een tijdje mee. Hebben me positief verrast
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

novaterra schreef: wo 2 juni 2021, 06:46 Rekon/ forekaster, enbweet niet of je 2.6 kwijt kunt, maar ik rijdt er nu ook een tijdje mee. Hebben me positief verrast
Deze combi is ook al voorbijgekomen op mijn lijstje, denk dat ik dat gewoon moet doen. Ik heb een kona honzo, 2.6 voor lukt wel maar achter is 2.35 wel de max. Voor het esthetische zal er dan voor een 2.4 in komen denk ik.
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

wil je een foto maken van de test ? wil gaan voor de raceking
Rollingforever schreef: ma 31 mei 2021, 12:40
kermit schreef: do 27 mei 2021, 14:33 Ja, die G-One hadden ze wat mij betreft in 29 x 2.6 mogen uitbrengen... dan ging ik hem sowieso proberen.
2.25 is voor mij echt de absolute onderkant qua breedte, liever iets breder (zit nu Rekon 2.6 voor en achter op).

Maar wat jij zegt over de Wolfpack Speed maakt wel dat ik die vooralsnog bovenaan heb staan. Zeker achter ben ik best bereid wat concessies op grip te doen, gezien het inzetgebied wat ik voor ogen heb. Maar als een band licht rollen en acceptabele grip kan verenigen is dat natuurlijk helemaal mooi :)
Dan zou ik ook zeker de Thunderburt overwegen in 2.35. Ikzelf heb de 2.25 versie achter, als je de druk niet hoger hebt dan 1.4 bar heb je best aardige grip, laat staan met een 2.35. Levensduur valt me reuze mee, ik heb 2 jaar met die oude versie gedaan die nu verstevigd is (fiets ca 3x per week met weinig verhard). Vorige maand stond een bandentest in Fiets, de TB en Raceking kwamen er als snelste uit (raceking nog een stuk sneller dan de TB gek genoeg), maar die is er alleen in 2.2. WP speed ziet er ook goed uit, maar ik vraag me wel af of die grip niet komt door een hele zachte compound.
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

twenteoverijssel schreef: wo 2 juni 2021, 21:09 wil je een foto maken van de test ? wil gaan voor de raceking
Heb het blad helaas al bij het oud papier gedaan, mOcht de test online komen zal ik een printscreen delen. Wat ik me herinner is dat de band sneller is dan de TB met meer grip. Klinkt haast te mooi om waar te zijn, maar de test leek me goed opgezet met echte data uit het veld, niet van de rollerbank.
twenteoverijssel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 8 april 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 29 expert

oke bedankt
Rollingforever schreef: wo 2 juni 2021, 21:28
twenteoverijssel schreef: wo 2 juni 2021, 21:09 wil je een foto maken van de test ? wil gaan voor de raceking
Heb het blad helaas al bij het oud papier gedaan, mOcht de test online komen zal ik een printscreen delen. Wat ik me herinner is dat de band sneller is dan de TB met meer grip. Klinkt haast te mooi om waar te zijn, maar de test leek me goed opgezet met echte data uit het veld, niet van de rollerbank.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

novaterra schreef: wo 2 juni 2021, 06:46 Rekon/ forekaster, enbweet niet of je 2.6 kwijt kunt, maar ik rijdt er nu ook een tijdje mee. Hebben me positief verrast
Forekaster is echt een heel fijn bandje idd. Inde winter kan ie met een grovere voorband ook goed uit de voeten.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dutch schreef: wo 2 juni 2021, 22:34
novaterra schreef: wo 2 juni 2021, 06:46 Rekon/ forekaster, enbweet niet of je 2.6 kwijt kunt, maar ik rijdt er nu ook een tijdje mee. Hebben me positief verrast
Forekaster is echt een heel fijn bandje idd. Inde winter kan ie met een grovere voorband ook goed uit de voeten.
Rij jij hem nu in 29 joost? Zo ja ivm jou snelle wisselsnelheden heb im interesse om hem na jou even te testen tov de Cross, Trail, Wild die ik tot nu toe geresen heb
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dutch schreef: wo 2 juni 2021, 22:34
novaterra schreef: wo 2 juni 2021, 06:46 Rekon/ forekaster, enbweet niet of je 2.6 kwijt kunt, maar ik rijdt er nu ook een tijdje mee. Hebben me positief verrast
Forekaster is echt een heel fijn bandje idd. Inde winter kan ie met een grovere voorband ook goed uit de voeten.
Hier het hele jaar 2,9" 2,4" Forekaster voorop en eigenlijk geen behoefte aan wat anders. Misschien als ie stuk is 2,6" proberen want fijner in blub en loszand. Maar ik win dan ook geen races en ben niet de snelste, rij vooral voor mijn plezier.
Ben nog wel opzoek naar een handige achterband.
Lekker fietsen!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dutch schreef: wo 2 juni 2021, 22:35
Dutch schreef: wo 2 juni 2021, 22:34

Forekaster is echt een heel fijn bandje idd. Inde winter kan ie met een grovere voorband ook goed uit de voeten.
Rij jij hem nu in 29 joost? Zo ja ivm jou snelle wisselsnelheden heb im interesse om hem na jou even te testen tov de Cross, Trail, Wild die ik tot nu toe geresen heb
nog steeds 27,5", maar daar gaat op niet al te lange termijn verandering in komen denk ik
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ook Peter schreef: wo 2 juni 2021, 23:31
Dutch schreef: wo 2 juni 2021, 22:34

Forekaster is echt een heel fijn bandje idd. Inde winter kan ie met een grovere voorband ook goed uit de voeten.
Hier het hele jaar 2,9" 2,4" Forekaster voorop en eigenlijk geen behoefte aan wat anders. Misschien als ie stuk is 2,6" proberen want fijner in blub en loszand. Maar ik win dan ook geen races en ben niet de snelste, rij vooral voor mijn plezier.
Ben nog wel opzoek naar een handige achterband.
het is een prima ding idd. hou deze als setje voor de lokale routes, voor de rondjes ver van huis gaat er wel ander rubber onder
Bird Aeris 9 blurple
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Forekaster is een topper !

Kan zowel prima modder als droog zand aan.

In de zomer alleen voor, in de winter ook achter (beide 2.2 voor XC).
Schoullie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 12:00
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

@twenteoverijssel

Hierbij de gegevens van de test.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Indien je meer nodig hebt hoor ik het wel

Gr. Roy
Plaats reactie