Vervoer MTB gear?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
InlineBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 9 december 2008, 00:02
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 - 2010
Contacteer:

Kennen jullie het?

Je gaat op weg naar een toertocht/wedstrijd en je moet je spullen meenemen.
Bij mij gaat nu alles (door elkaar) in een sporttas: fietskleding, helm, schoenen, extra spullen (gps, bril, voeding, bidon e.d.). Tevens wordt er een andere tas met droge kleding, schoenen etc. meegenomen. Daar komt nog een camelbak bij, kortom, een hoop gesleep met tassen of losse rommel.

Eigenlijk zou het ideaal zijn om alles (althans de meeste) spullen in één tas mee te kunnen nemen, netjes gesorteerd en overzichtelijk. Geen kofferbak vol met losse rommel.

Nu heb ik bij een MH2D deelnemer, een hele mooie en stevige tas gezien, oorspronkelijk bedoeld om bedrijfskleding en beschermingsmateriaal in op te bergen. De tas heeft meerdere afgescheiden vakken voor: helm, kleding, extra spullen, ook een vak om bijvoorbeel ietswat smerige schoenen in op te bergen. De tas wordt speciaal gemaakt voor deze doeleinden en is niet zomaar te koop in de winkel of op internot. De afmeting van die tas is (l/b/h) 58x24x38. Prijs 79.50 ex btw. Per 10 te bestellen.

Ik heb het bedrijf benaderd, welke de tassen maakt. Wellicht is er bij jullie ook interesse voor zo'n tas...

Eigenlijk heb ik een paar vragen:
- Hoe doen jullie het nu met jullie fiets uitrusting?
- Zou je interesse hebben in zo'n tas?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Edit: ivm prijs en maatvoering informatie.
Laatst gewijzigd door InlineBiker op wo 14 oktober 2009, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wacht op mij!
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

- Ik gebruik een blauwe (die moet je kopen) of een gele (die moet je pikken) IKEA tas, daarin past alles voor een weekend biken met z'n 2'en, behalve de kleren zelf.

- Neen, ik zou geen interesse hebben
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ook niet, een gewone sporttas heeft ook meerdere vakken. Ik gebruik dus een gewone weekendtas, ik heb recent wel een grotere gekocht omdat er ook nog wel eens protectie en fullface ed. meegaat en ik niet teveel op en neer naar de auto wil lopen voor het vertrek.
Ik gebruik één zijvak standaard voor de schoenen, vieze kleding wikkel ik na het fietsen in een handdoek oid. en als het echt goor wordt gaat er een vuilniszak mee waar de zooi in gedumpt wordt (onder het motto; dat zoek ik thuis wel weer uit)
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Ik gebruik er 2 "gevonden" winkelmandjes voor
!! 26inch en dikke banden !!
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Ik gebruik een Agu sport tas, en dan doe ik dingen die bij elkaar horen in aparte tasjes/hoesjes en zo kan ik altijd
als snel vinden.
Born to ride a Storm.
Blasing
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 10:57
Mijn mountainbike: Myroon, zandkonijn en willie

Een 'surftas' zit een nat vak en een droog vak in.
Weerstand is slepend
Oossie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: di 22 september 2009, 16:12

je hebt ook bv van ogio, tassen voor motocross. daar gaat een hele berg gear in.

Zelf doe ik alle wisseldelen/gereedschap,schoenen,helm, etc etc in een krat en de rest in een simpele tas.
Die krat is handiger als je spullen onder de drek zit. Thuis zoek ik dan alles wel weer uit
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

storm-biker schreef:Ik gebruik een Agu sport tas, en dan doe ik dingen die bij elkaar horen in aparte tasjes/hoesjes en zo kan ik altijd
als snel vinden.
+1

Volgens mij gebruik ik precies dezelfde tas. Er zitten speciale vakken voor helm en schoenen in, en aan kleinere vakjes ontbreekt het ook niet. Ik kan er alles in mee, behalve m'n rekje met bidons.
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

http://www.agu.com/?pag=22&prod=725" target="_blank
Deze is het.
Born to ride a Storm.
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Ik zoek nog een koeltas voor 4/5 bidons en waar je eventueel wat brood etc in kan stoppen... iemand ideen?
Op de 11 gaat het vanzelf.
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Gewoon een simpele koeltas...
Of een koelbox.
Born to ride a Storm.
Mr. Htb.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 november 2008, 22:04
Mijn mountainbike: In opbouw.

@inline biker:

Ik gebruik een rugzakkie. Daarin doe ik mijn bril, schoenen, handschoenen, evt fietsjasje/vestje, handdoek, schone sokken en ondergoed. Mijn helm hang ik aan de tas in een daarvoor bestemde cover. Fietskleding heb ik aan onder een trainingsbroek en vest en/of jas. Omdat ik op een flat woon zonder lift moet ik met fiets en spullen van de trappen af. Nu hoef ik maar 1 keer te lopen.

Ik denk dat de meesten gewoon te veel rommel mee nemen. Hoe groter de tas des te meer (onnodige)troep je mee neemt en hoe onoverzichtelijker het wordt.
Oooeeessss
InlineBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 9 december 2008, 00:02
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 - 2010
Contacteer:

Mr. Htb. schreef: Ik denk dat de meesten gewoon te veel rommel mee nemen. Hoe groter de tas des te meer (onnodige)troep je mee neemt en hoe onoverzichtelijker het wordt.
:-D De troep heb ik er al uit gehaald. Over blijven best veel fietsspullen en aanverwanten...

Wij fietsen meestal met z'n tweeen. Dat betekent twee sporttassen met fietsspullen, camelbaks en tassen met droge kleding, handdoek etc..

Daar wil ik eigenlijk twee sporttassen van maken, waar alles in zit dus...
Ogio heeft een prachtige tassen lijn, daar ga ik achteraan.
De Agu tas is ook een optie idd.

De custom made tas gaat afvallen, aangezien ik er dan 10 moet aanschaffen. Das een beetje veel als je juist minder tassen wilt dragen! :D
Wacht op mij!
Mang0w
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: do 20 augustus 2009, 16:07
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29er

Off topic
Biker-Sander schreef:Ik zoek nog een koeltas voor 4/5 bidons en waar je eventueel wat brood etc in kan stoppen... iemand ideen?
Als in, om je drinken koel te houden? In de winter?
Als het voor de zomer is dan een advies: je lichaam accepteert dranken van circa 20-25 graden het beste dus drink niet te koud (en dan bespaar je je een koeltas)

On topic

ik gebruik ook Ikea tassen en dat is een aanrader. Veel ruimte, kost bijna niks(blauwe)
op een oude fiets moet je het leren
Giant Anthem X 29er
Bulls Copperhead 26" *verkocht*
Chiti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 1 april 2006, 20:31
Mijn mountainbike: Canyons

ik zit net te zoken naar een mooie tas om fietsspullen in te vervoeren.
Een tas met aparte vakken voor natte kleren en schoenen lijkt me wel ideaal.
Die Agu tas lijkt zoiets te zijn, iemand daar ervaring mee?
“Wikipedia is the best thing ever. Anyone in the world, can write anything they want about any subject. So you know you are getting the best possible information.” - Michael Scott
Plaats reactie