Goede vloerpomp met manometer.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Tube
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 17 december 2019, 22:13

Ola,

Allemaal erg leuke die pompen maar container voor tubeless hebben ze niet. Dus je pomp je de :winkie: tandjes.
Tip is wel wat duurder maar je ben kwa pomp klaar.

RCP PRO Big Air Rocket Pressure je betaal er nu niet veel voor en werkt perfect. Google is your friend.

:-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Met die SKS twentyniner pomp krijg je ze ook gewoon geplopt op de velg voor 30 euro.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Joe Blow van Topeak
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 6 maart 2020, 22:30 Joe Blow van Topeak
+1 :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Voor mountainbiken begrijp ik echt die voorliefde voor die Joe blow niet.
Je pompt je een ongeluk om de banden op druk te krijgen en het aflezen van de druk is onnauwkeurig vanwege de te kleine schaalverdeling.

Vergelijk dit eens:
Afbeelding

met:
Afbeelding

Dan geef ik de voorkeur aan de laatste in ieder geval.

Aanvulling na een kwartiertje op mezelf ;)
De Joe blow is er dus ook in een MTB variant met misschien nog wel een betere schaalverdeling:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elvander op zo 8 maart 2020, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:~



:lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ja soms kom je tot nieuwe inzichten als je met spierpijn van wat rondjes Rhenen op de bank zit te internetten ;)
Ik heb het maar laten staan om duidelijk te laten zien wat de verschillen zijn.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Elvander schreef: vr 6 maart 2020, 20:47 Met die SKS twentyniner pomp krijg je ze ook gewoon geplopt op de velg voor 30 euro.
Dan heb je zeker bionische krachten ofzo! Mij lukte het in ieder geval niet met deze pomp... (of zou het aan mijn spaghetti armpjes liggen :-?). Het is wel een prima pomp, gebruik ‘m soms ook wel eens voor de auto...

Die pompen met luchtkamer zijn best prijzig en ik vraag me af of er genoeg lucht in gaat om de band te laten ploppen. Dan zou ik toch liever een paar tientjes doorsparen en een echte compressor aanschaffen. Dan lukt het zeker en zo’n apparaat heeft ook veel meer mogelijkheden.
Of je gaat, zoals ik, even naar het plaatselijke tankstation en gebruikt daar de luchtslang. Dat kost helemaal niets, succes gegarandeerd en voor die enkele keer dat je banden wisselt, is het ook geen moeite.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Pbro schreef: zo 8 maart 2020, 14:11
Elvander schreef: vr 6 maart 2020, 20:47 Met die SKS twentyniner pomp krijg je ze ook gewoon geplopt op de velg voor 30 euro.
Dan heb je zeker bionische krachten ofzo! Mij lukte het in ieder geval niet met deze pomp... (of zou het aan mijn spaghetti armpjes liggen :-?). Het is wel een prima pomp, gebruik ‘m soms ook wel eens voor de auto...
Ventielkern er wel uitgedraaid?
Dat scheelt een bak.

En ik gebruik 'm ook voor de auto, gaat prima.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Elvander schreef: zo 8 maart 2020, 14:17 Ventielkern er wel uitgedraaid?
...
Met de kern eruit lukte het me ook niet.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik ga ook altijd naar het tankstation om de hoek bij ons. Is 1 minuutje lopen.
Voor de normale situaties heb ik een blow joe die tot 11 bar gaat, omdat ik hem ook gebruik voor race- en tourfietsen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ha, blijkbaar is er ook een Joe Blow voor racefietsbandjes :lol:

Ploppen gaat bij mijn banden al bij 2 bar, dus ik begrijp die (gevaarlijk) hoge druk niet, die hier en daar wordt geroepen.
Gewoon even de tijd geven. Dus na de 1e plop even stoppen en wachten op de volgende plop. Dan pas verder pompen, wachten enz.

En hoewel Joe Blow het ook deed, toch maar een compressor bij de Gamma gehaald.
Hoe groter de tank, hoe beter. Het gaat in de eerste plaats om een hoeveelheid lucht en niet zozeer om een hoge druk.
Hoewel die hoge druk in de tank wel nodig is om de lucht snel naar de band te verplaatsen.
Die handige kleune compressortjes doen het dus niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Joe Blow Dualie.
High Volume pomp voor mountainbikes:
Afbeelding
Ride a bike!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2983
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Elvander schreef: zo 8 maart 2020, 13:27 Voor mountainbiken begrijp ik echt die voorliefde voor die Joe blow niet.
Je pompt je een ongeluk om de banden op druk te krijgen en het aflezen van de druk is onnauwkeurig vanwege de te kleine schaalverdeling.

Aanvulling na een kwartiertje op mezelf ;)
De Joe blow is er dus ook in een MTB variant met misschien nog wel een betere schaalverdeling:

Afbeelding
Deze heb ik, en werkt voor MTB erg prettig. Groot volume dus banden snel vol. Ik rij met latex biba's van Michelin dus geen ervaring met erop ploppen van banden met latexmix. Schaalverdeling prima, koppelstuk werkt goed. Pomp een paar jaar in gebruik, nog niet kapot.

Het zetten van de band op de velg gaat iha prima met een bar of 3. Beetje water of zeepsop er aan en het gaat helemaal makkelijk.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor tubeless montage heb je veel lucht ineens nodig. Ja, je kunt geluk hebben en een band/velg combi hebben die met een vloerpomp al snel genoeg afdicht maar voor de lastigere combinaties gaat dat echt niet lukken.

Ik heb al jaren de aloude SKS Rennkompressor vloerpomp en dat is een heel fijn ding, maar hij levert gewoon te weinig volume voor makkelijk monteren van tubeless banden. Daarom ook ooit een compressortje gekocht, en die was (veel) goedkoper als een pomp met zo'n boost-tank! (toen iets van 65 euro voor betaald).

Ik meende dat ik in het Lidl krantje voor volgende week een betaalbare compressor zag staan, dus ik zou zeggen dit is je kans ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie