Camelbag van een goedkoper merk?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Dubber schreef:Heb een Rockrider tas gekocht met 2 liter drinksysteem, nooit problemen, en rij er toch alweer een jaartje mee rond. Zit veel opbergruimte in, hardcased opbergvakje voor camera/telefoon, echt super. Kosten: € 35,00. Mocht de drinkzak ooit lek raken koop je gewoon een separate drinkzak van een beter merk. Decathlon in Antwerpen was voor mij degene die uitkomst bracht, leuk te combineren met een uitje naar de Bioscoop die daarnaast ligt.
+1
Ik rij waarschijnlijk met precies dezelfde en ben er erg blij mee.
Ik weet niet waar je woont maar misschien ga ik binnenkort bij de buren een filmpje pakken met moeders de vrouw dus ik zou er eentje mee kunnen nemen en naar je op kunnen sturen. Uit mn hoofd verkopen ze rode, blauwe en witte varianten. Zelf kan ik maar 1 liter water meenemen maar 3 liter lijkt me ook niet zo compfi meer eigenlijk. Verder nog genoeg ruimte voor zaken zoals eten, mobieltje en zulk soort dingen.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Walliebal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 11:36
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon 29-2012

De 2010 Camelbaks moeten nog wel te krijgen zijn voor zeer nette prijzen. Ik heb een 2010 Lobo gekocht voor iets meer dan 40 euro. In Duitsland. Gewoon effe zoeken bij de Duitse shops en de UK-shops (Wiggle/CRC oa).

Na ff zoeken vallen me de prijzen toch tegen. Misschien zijn de 2010 modellen er wel een beetje uit nu.
Marc S3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 18:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Team disc

Is het niet vervelend om met ongeveer 5 kilo bagage aan je rug te fietsen?
Ik fiets pas sinds kort en dacht toen ik de fiets kocht het met 2 bidons water goed te doen maar ik heb met het warme weer van afgelopen weken aan 2 bidons water teweinig.
Nou lees ik hier dat een camelbag hier een uitkomst voor is, maar is dat niet vervelend of zwaar als je aan het fietsen bent en zit het niet warm? Of valt het reuze mee en is het effe wennen?
HaaVee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 18 september 2010, 10:47
Mijn mountainbike: Tomac Cortez 2010 in opbouw

Is goed te doen (2 a 3 liter is trouwens geen 5 kilo op je rug). Mijn ervaring is dat de rugzak goed tegen je rug moet zitten, dan heb je nergens last van. Na een (half) uurtje rijden merk ´m geeneens meer.
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

HaaVee schreef:Is goed te doen (2 a 3 liter is trouwens geen 5 kilo op je rug). Mijn ervaring is dat de rugzak goed tegen je rug moet zitten, dan heb je nergens last van. Na een (half) uurtje rijden merk ´m geeneens meer.
Helemaal eens, echt handig, eens je het hebt wil je nooit anders meer! :tong
Marc S3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 18:18
Mijn mountainbike: Cube LTD Team disc

HaaVee schreef:Is goed te doen (2 a 3 liter is trouwens geen 5 kilo op je rug). Mijn ervaring is dat de rugzak goed tegen je rug moet zitten, dan heb je nergens last van. Na een (half) uurtje rijden merk ´m geeneens meer.

Ik wil niet bijdehand doen over dat gewicht maar je gaat toch snel richting die 5 kg, de tas (+/-500 gr) met 3 ltr water (3kg), wat gereedschap, een jasje, je mobieltje, wat te eten en een binnenbandje is toch al snel richting de 5 kilo. Je hoeft niet heel je huisraad mee te nemen maar als je een tocht van een 30 km ofzo gaat maken heb je dit in mijn ogen toch wel nodig.

Maar ik ben om en ga dan toch eens even opzoek....
Michon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3935
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 01:23
Mijn mountainbike: TREK Topfuel 9.9ssl @9,7kg Madone 6.9 Di2
Contacteer:

Een tocht van 30km en dat heb je allemaal nodig? Op een tocht van 30km heb ik alleen een bidon mee....
WE BELIEVE IN BIKES
Look at the penalty for failure dude!

Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Gebruik al 2 jaar een Gelert van 20 euro gekocht bij kampeerwinkel.nl is volgens mij de goedkoopste die je kan krijgen.
Ding functioneert prima en zit ook goed, ziet er dan mss niet zo flitsend uit maar guess what: Daar zie ik niets van, hij hangt namelijk op mijn rug.
''Only dead fish go with the flow''
Os
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 1 mei 2006, 09:51
Mijn mountainbike: Specialized StumpJumper FSR
Contacteer:

Dennis74 schreef:Gebruik al 2 jaar een Gelert van 20 euro gekocht bij kampeerwinkel.nl is volgens mij de goedkoopste die je kan krijgen.
Ding functioneert prima en zit ook goed, ziet er dan mss niet zo flitsend uit maar guess what: Daar zie ik niets van, hij hangt namelijk op mijn rug.
Same here, maar dan al een jaar of 5. Heb er inmiddels wel een camelbak zak in (gekocht bij decathlon), de originele lekte.
Lekker klein en goedkoop.
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Ik zag in een duitse shop de Camelbak Consigliere (met 2l drinkzak) deze heeft 6l opbergruimte...is dat genoeg voor reserveband/multitool/pompje + evt een vest / regen-windstopper? en een boterhammetje :P?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, ben bang van niet.
Camelback rekent heel creatief met de inhoud.
Zowel vd waterzak als vd bagageruimte.

Ik zou eens kijken naar Deuter.
En dan het Deuter(Source) mondstuk vervangen door een van Camelbak.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Thomas_mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 10:10

Hmm..ja is ook een optie...misschien ook eens naar die Mule kijken -> vind het jammer dat je niet echt wijzer wordt van internetplaatjes in deze: die mule lijkt heel groot...maar met 12,5l extra bagageruimte kom je op een halve eastpak zie ik..(eastpak = 24l)...qua ruimte lijkt die mule dan wel toereikend voor de wat langere tochten. Als je die 3l helemaal opdrinkt zal je wel vaak moeten stoppen....nou ja...goed voor de plantjes??

Maar bij kortere ritten van max 2 tot 3 uur lijkt me zo'n "trail" rugzak weer fijner, minder log en precies genoeg ruimte...(maar om nou 2 zakken te gaan kopen)
Rambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: za 6 juni 2009, 13:46
Mijn mountainbike: Voodoo

Denk dat je eerst moet afvragen hoe vaak je zelf echt langdurig op pad gaat.....

Heb zelf de CAMELBAK LOBO en deze bevalt mij prima, ook als ik langer op pad ga. Qua prijs, Tja wat is lekker goedkoop. Als je beetje gaat speuren koop je denk ik voor een redelijke prijs een merk/type wat in een keer goed is. Waterzak die niet meteen vol schimmels staat, mondstuk wat meteen te gebruiken is en een goede garantie.......is mij meer waard dan een paar euro voordeel bij aanschaf en daarna veel kwijt om hem toch te krijgen zoals je wenst.

3l in de kamelenzak en eventueel nog een 750ml bidon op de bike mee, kan je toch echt best een tijdje door de onbewoonde wereld rondtuffen. Genoeg ruimte voor binnenbandje, plakspul, sleutels, repen e.d. Dun regenjack kan er nog wel ingestopt worden in het openvak wat met 2 bandjes aangetrokken kan worden, maar dan houdt het wel op. :tong

Heb zelf voor deze LOBO gekozen omdat ook bij iets minder langdurige tochten, hij compact en slank genoeg blijft (en je hoeft er uiteindelijk ook niet altijd perse 3 Liter in te stoppen). Vind wel dat als je voor een niet al te groot model gaat je toch moet opletten dat er een heupriem aan zit (bij grotere modellen meestal standaard). Wat al eerder opgemerkt is, hoe meer tegen het lichaam, des te minder gehobbel en heb je niet meer in de gaten dat je een paar kilo op je rug meedraagt.

Mocht je vaker wat meer (kleding) willen meenemen, regelmatig dagtochten of een Alpenliefhebber zijn, dan moet je naar een groter model maar dan wordt het al snel een "Donkeybak" :winkie:
Kan ook altijd met een paar bandjes een jack gewoon extra tegen de rugzak aan bevestigen. :wink:
Voodoo Dambala 29

"Adopt the pace of nature. Her secret is patience" - Ralph Waldo Emerson
cannon-F1-paul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 20:49

lees de O2 bikers van deze maand en maak zelf je conclusie! heb zelf de camelbak en ben zeer tevreden.
Nu Tomac Type X
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

camelbak heeft zich bij mij ook bewezen, het systeem is extreem gebruiksvriendelijk,
geen gehannes met veters ed.
Sneeuwmonster
Plaats reactie