Camelbag van een goedkoper merk?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
d4v1d
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 25 april 2011, 16:21

Hallo,

Ik ben opzoek naar een camelbag maar die van het merk Camelbak zijn mij wat aan de dure kant. Voor 90 euro heb je dan wel een perfect formaat tas en een 3 liter reservoir maar misschien dat er wat goedkopere alternatieven op de markt zijn. Weten jullie wellicht een goed alternatief voor deze tas:

http://youtu.be/3-Z96tPsejE" onclick="window.open(this.href);return false;

Mochten er nauwelijks goede alternatieven zijn kan ik alsnog dieper in de buidel tasten :-D

thanks

/edit: zelf kwam ik zojuist nog op deze uit.. Volgens een review beter dan de bovenstaande tas. eens kijken of ze ook naar Nederland verschepen.

http://www.bikebling.com/ProductDetails ... after-Pack" onclick="window.open(this.href);return false;
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

DaKine is volgens mij nou niet echt een Amerikaans merk dat goedkoper is dan Camelbak.... Bestaat al heel wat jaren, maar is volgens mij gestart in de surfwereld.... DaKine is over het algemeen wel kwaliteit, dus als je ze voor die Amerikaanse prijzen kunt aanschaffen, zou ik zeggen doen. Maar in Amerika zul je Camelbak ook wel goedkoper kunnen vinden... shipping kosten en/of douane kosten kunnen iets uit de USA kopen wel duur maken. DaKine zal ook wel gewoon in Nederland verkrijgbaar zijn, denk ik. (In ieder geval wordt er in surfwinkels of ski/snowboard zaken wel eens wat van DaKine verkocht... ;))
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

gewoon voor camelbak gaan. misschien duur, maar geen duurkoop.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

woeker schreef:gewoon voor camelbak gaan. misschien duur, maar geen duurkoop.
Helemaal mee eens,
ik heb uit zuinigheid ook een paar 'goedkopere' versies gehad, maar echt tevreden ben ik er nooit over geweest. ( drinksysteem lekt, snel vies of smerig smaakje aan je water ) Nu een camelbag en werkt gewoonweg super
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

Heb een Rockrider tas gekocht met 2 liter drinksysteem, nooit problemen, en rij er toch alweer een jaartje mee rond. Zit veel opbergruimte in, hardcased opbergvakje voor camera/telefoon, echt super. Kosten: € 35,00. Mocht de drinkzak ooit lek raken koop je gewoon een separate drinkzak van een beter merk. Decathlon in Antwerpen was voor mij degene die uitkomst bracht, leuk te combineren met een uitje naar de Bioscoop die daarnaast ligt.
Michon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3935
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 01:23
Mijn mountainbike: TREK Topfuel 9.9ssl @9,7kg Madone 6.9 Di2
Contacteer:

Op E-bay werden (zal nu heel iets minder zijn) massa's camelbaks aangeboden voor belachelijke prijzen. Enige downside, ze waren altijd zwart of camo.
Die dingen werden aangeboden door UK en US militairen die enkele van die dingen in bij hun midden oosten uitrusting kregen. Ze gebruikten er meestal maar één waardoor er massa's op e-bay terecht kwamen. En dan de complete versies, met slangiso en alles!
deze bijvoorbeeld
WE BELIEVE IN BIKES
Look at the penalty for failure dude!

Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
d4v1d
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 25 april 2011, 16:21

Hmm.. oke... bod gepalatst :)

Maar, iemand enig idee waarom die tassen zo duur moeten zijn? Die van Dakine zijn ook 90 euro! De goedkoopste die ik heb gevonden is van Decathlon en is 35 euro. 2 liter, maar niet echt mooi. :tong
d4v1d
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 25 april 2011, 16:21

ik denk dat ik voor deze ga

http://www.kapteintweewielers.nl/index. ... ductId=120" onclick="window.open(this.href);return false;
Michon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3935
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 01:23
Mijn mountainbike: TREK Topfuel 9.9ssl @9,7kg Madone 6.9 Di2
Contacteer:

d4v1d schreef:
Maar, iemand enig idee waarom die tassen zo duur moeten zijn? Die van Dakine zijn ook 90 euro! De goedkoopste die ik heb gevonden is van Decathlon en is 35 euro. 2 liter, maar niet echt mooi. :tong
Als je niets anders gewend bent maakt het niet zo veel uit, maar ga eens van een deuter, camelbak, dakine, terug naar een goedkope van all active o.i.d., dan merk je direct waarom die dingen zo duur moeten zijn.
WE BELIEVE IN BIKES
Look at the penalty for failure dude!

Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Michon schreef:
d4v1d schreef:
Maar, iemand enig idee waarom die tassen zo duur moeten zijn? Die van Dakine zijn ook 90 euro! De goedkoopste die ik heb gevonden is van Decathlon en is 35 euro. 2 liter, maar niet echt mooi. :tong
Als je niets anders gewend bent maakt het niet zo veel uit, maar ga eens van een deuter, camelbak, dakine, terug naar een goedkope van all active o.i.d., dan merk je direct waarom die dingen zo duur moeten zijn.
Eens

Het reservoir van een Camelbak gaat met gemak 8 jaar mee. Goede investering dus.

Meteen een goede kopen is onder de streep goedkoper dan een el-cheapo model en later het reservoir vervangen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Michon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3935
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 01:23
Mijn mountainbike: TREK Topfuel 9.9ssl @9,7kg Madone 6.9 Di2
Contacteer:

Daarnaast zijn de stiksel gewoon beter en beter waterdicht, de ritsen zijn van zwaardere kwaliteit en misschien wel het belangrijkste, de padding op de rug en in de schouderbanden is gewoon beter dan van het goeiekope spul.
WE BELIEVE IN BIKES
Look at the penalty for failure dude!

Fifth edition "Weekend Warempage" participant!!!
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

El Cheapo: Gelert (oa Futurumshop) http://www.twenga.nl/dir-Sport,Wandelen,Drinkrugzak" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik rijd zelf al bijna 3 jaar met een koopje van Decathlon, de Rockrider 2L. Bevalt prima, in ieder geval voor gebruik in NL. Vind het alleen jammer dat Decathlon geen webshop heeft, want zij hebben ook goedkope drinkzakken + schoonmaakset, maar daarvoor moet je wel naar Amsterdam/Antwerpen.
casgas
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 28 januari 2008, 23:33
Mijn mountainbike: Cube Acid + Cube Reaction Hybrid EX 625

Ik ben zelf van een goedkoop B-merk afgestapt en richting een Osprey Raptor gegaan. Die had wat mij betreft iets meer voordelen boven een standaard Camelbak, zoals de drinkzak zelf, ik heb het idee dat daar zelfs NOG iets meer over nagedacht is dan wat ze bij Camelbak hebben gedaan..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vind juist de reservoirs van Camelbak wat minder prettig. De schroefdop kan niet tippen aan de veel grotere "zip-bag" openingen van bv Platypus en Deuter. Ook de coating in de slang heb ik al twee keer los zien komen, bij relatief nieuwe slangen (ik haal namelijk het kraantje/mondstukje ook regelmatig los om te reinigen, bij het terugsteken in de slang kwam de coating los).
Mijn Platypus reservoir daarentegen is al tien jaar probleemvrij, en niet duurder dan CB. Ook haal je daar supergemakkelijk de slang los, ook handig bij schoonmaken.

Op zich vind ik de CB rugzakken kwalitatief wel prima trouwens, al ben ik qua draagcomfort helemaal om sinds ik vorig jaar een Ergon heb gekocht. Al heeft die ook kleine minpuntjes, de 100% perfectie is in rugzakkenland nog niet bereikt (waar wel trouwens... ;-))
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Het is maar net waar je prioriteiten liggen? Wat zijn je voor en wat tegens? Zelf heb ik meerdere "camelbags" van verschillende kwaliteiten en prijzen. En ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk in deze. Normaal gesproken ga je ervan uit de de duurdere tassen kwalitatief beter zou moeten zijn. Dat is niet altijd zo, heb ik gemerk. Want mijn camelbags van de Aldi gaan net zo lang mee, als het niet langer is dan mijn duurdere versie (Camelbag, Oakley, Ergon).

Succes ermee!
Plaats reactie