Mortop, ervaringen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
BikerRobert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: di 8 juni 2010, 14:34
Mijn mountainbike: Principia MSLe Pro

Beste bikers,

Elders hier is te lezen dat ik 'n nieuw frame heb, en deze werd geleverd met een zadelpenklem en 'n semi-geintegreerd headsetje van MORTOP...
Ik ken het merk niet, vind het maar een beetje een luguber klinken :-{
Heeft iemand ervaringen met dit merk, algemeen?

De klem ziet er overigens best prima uit, mooi gefreest alu en behoorlijk licht.

Het headsetje echter ziet er behoorlijk "flimsy" uit, vind ik zelf. Wederom wel erg licht, het werd ergens met een Tune BuBu vergeleken.
Duss, moet ik die lelijke naam in koeieletters op de topcap maar voor lief nemen omdat dit licht superspul is? :lol: Of beter m'n KCNC uit het oude frame kloppen? :wink:


Thanks



Afbeelding
BikerRobert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: di 8 juni 2010, 14:34
Mijn mountainbike: Principia MSLe Pro

Hmm helemaal geen mortop fetish-isten op het forum? Ben wel benieuwd of het wat is, ik zal het wel ondervinden dan :) ik ga m erin draaien
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

De site van Mortop. Op deze site is te zien dat AGU het merk dus voert in NL.
BikerRobert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: di 8 juni 2010, 14:34
Mijn mountainbike: Principia MSLe Pro

Scaryhead schreef:De site van Mortop. Op deze site is te zien dat AGU het merk dus voert in NL.
Thnx maar die had ik inmiddels ook wel gevonden :)
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Vandaag de keramische derrie wieltjes besteld. Binnenkort hopelijk goed nieuws over dit produkt.
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
Tuupje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 959
Lid geworden op: za 7 november 2009, 23:54
Mijn mountainbike: heeft spleetogen

Het ziet er leuk uit, is licht en kost geen drol.....maar het is gewoon goedkope crap in mijn beleving!!

Ik heb zowel het balhoofd lager als de trapaslager gehad, de trapaslager donderde plotseling uit elkaar tijdens het rijden richting het bos waardoor gewoon de lagertjes op de grond vielen :-{

En bij het balhoofd zijn ook de lagertjes vrij snel vastgelopen en kapotgegaan...
HaaVee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 18 september 2010, 10:47
Mijn mountainbike: Tomac Cortez 2010 in opbouw

Op Mtbr.com is wel het enige geschreven over Mortop. Strekking: balhoofdset speling, stuur (carbon): licht en goed. Valt m.i. weinig over te zeggen: posts dateren van 2009 en 2010, dus gedateerd. Kan zijn dat de kwaliteit van Mortop inmiddels verbeterd is, wie zal 't zeggen?
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Mortop derriewieltjes doe het iig goed. Nu iets meer dan 1900km mee gereden en alles draait nog als nieuw. Wieltjes slijten nauwelijks. Ze hebben genoeg modder gezien.
Laatst gewijzigd door Anho op wo 19 februari 2014, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
It never gets easier, you just go faster.
briantevelthuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 11 februari 2011, 13:45
Mijn mountainbike: BeOne CRD 29
Contacteer:

Ik heb Mortop als headset in de BeOne CRD29 en tevens is de zadelpenklem van dit merk.
Tot nog toe werkt het perfect moet ik zeggen.

Had ook mijn vraagtekens omdat het zeer licht is en de zadelpenklem oogt wat fragiel, maar werkt goed ;-)
Hoogwaardige wielen:
http://www.bikewheels.nl/
Jelle.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 18:14

Heb ook zo'n klem gehad, geen klachten.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

Vandaag de derrie wieltjes vervangen door... nieuwe Mortop's. 2300 km mee gereden. Meeste ritten redelijk droog. Herdermarathon 2013 en laatste 2 maanden veel modder en nat. Apeldoorn heeft er wel in gehakt. Lagers nauwelijks gesmeerd, deze lopen nog prima. Alu van onderste wieltje is op.
It never gets easier, you just go faster.
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

Ik rijd al meer dan een jaar met een BB van Mortop.
Vind het een geweldig ding. Nog nooit wat mee gehad/ aan gedaan en draait nog steeds super!
BikerRobert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: di 8 juni 2010, 14:34
Mijn mountainbike: Principia MSLe Pro

Ah goed om te horen dat er inmiddels wat ervaringen zijn :P
Ik rij ook nog steeds rond met mijn zadelpenklem en headset, vooralsnog doet alles het nog goed. Moet wel toegeven dat ik niet té veel kilometers gevreten heb laatste tijd.
Plaats reactie