latex in binnenband

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mn nieuwe recept kost ongeveer 5 euro per liter.
Dit maakt nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

1 liter hechtprimer voor beton en 1 liter latex pasta (Blumenlatex).
Mixen in verhouding 1:1.
Naar smaak wat zaagsel toevoegen.
Zaagsel helpt grotere gaten te dichten, maar zorgt ook voor zgn Tire boggers, latex balletjes in je band.
Verder een paar drupjes amoniak of een scheutje antivries (PEG of MEG) voor de auto, als conserveermiddel.
Ik heb trouwens gelogen over de prijs, ik kom op 7 + 5 = 12 euro voor 2 liter.
Uiteraard mix je niet meteen de hele 2 liter in 1x, maar ongeveer wat je nodig hebt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ronnydehondt schreef: do 10 oktober 2019, 18:31 E bike met schwalbe binnenbandjes en Squirt Latex met BEADBLOCK in de binnenbanden,3Bar in de banden en niet meer plat gereden
produkt gebruikt na fit in binnenband achter
Niet dat deze forum lid mijn quote op gaat merken :D
Maar ik kreeg op geen mogelijkheid de Conti's speedking race sport dicht :D omdat de wangen v/d band hoogstwaarschijnlijk te dun zijn om deze echt goed lucht dicht te krijgen :(
Dus anderhalve dag later volledig de koers gewijzigd en 2 Schwalbe's extra light bbtje gehaald en daar dan per bb 50ml Squirt Latex BEADBLOCK ingespoten :-{ hopelijk is dit een goede methode/oplossing tegen lek rijden :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Latex werkt in elke binnenband doe het al jaren en niet alleen voor de mountainbike. Jaartje terug stond ineens mijn scooter band plat. Je raad het al latex er in gedaan en jaar later rijd ik er nog steeds mee rond😊
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De latex gaat in een biba ook langer mee dan in een buitenband.
Jarenlang probleemloos woonwerkverkeer met latex in de biba :-q
...Maar ik kreeg op geen mogelijkheid de Conti's speedking race sport dicht :D omdat de wangen v/d band...
Ik heb hier ooit eens de tip gelezen om deze banden aan de binnenkant van tevoren te "verven" met latex (uiteraard eerst goed ontvetten).
Dan een dag laten drogen, en dan pas monteren met latex.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ThaSingleTrackMastah schreef: za 19 oktober 2019, 17:29 Tire boggers, latex balletjes in je band.
Idd :-D ook mij schoot het later te binnen :-{ ooit ergens gelezen ...om dit soort anden eerst te behandelen en dan te monteren :-q
En waar ik met de hele klus continue tegen aankeek, waren de kleine en grotere in sneden :-{ op het loopvlak en één ietsiepietie er naast :-{ en vooral de achterband :( de banden zijn nu kleine 1000km, dus erg sterk zijn ze niet denk ik :roll: en zo doende alles bij elkaar genomen....BB's er in :-q
Maar met latex in de BB's... vroeg ik mij dus het hier bovenstaande af, zou je dan ook van die balletjes krijgen en is het met de BB's ook nodig vezels/korrels te gebruiken om de bb bij lek rijden dicht te krijgen :-?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: za 14 mei 2022, 22:53 De latex gaat in een biba ook langer mee dan in een buitenband.
Jarenlang probleemloos woonwerkverkeer met latex in de biba :-q
...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mario070 schreef: zo 15 mei 2022, 08:35
ThaSingleTrackMastah schreef: za 19 oktober 2019, 17:29 Tire boggers, latex balletjes in je band.
Maar met latex in de BB's... vroeg ik mij dus het hier bovenstaande af, zou je dan ook van die balletjes krijgen en is het met de BB's ook nodig vezels/korrels te gebruiken om de bb bij lek rijden dicht te krijgen :-?
Inmiddels heb ik na 2x rijden :-D het antwoord = Ja, alleen het vreemde is waarom alleen in de voor bb :~ :~
Het onderzoek loopt in volle gang :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een biba met talkpoeder en een biba zonder talkpoeder?
Soms komt er een hele wolk uit de biba als je de lucht er uit laat...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Weet iemand hier of je bij de "Schwalbe SV 19A Extra Light" ook de kern kan verwijderen?
Ik heb nu Maxxis ultralight maar die zijn slecht verkrijgbaar in NL. Bij die kan je wel je de kern verwijderen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"Schwalbe SV 19A Extra Light" ook de kern kan verwijderen?

Anders zou ik er geen latex in krijgen toch :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Sneetje maken - latex erin - plakker erop. Kan ook. En het werkt !
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ondertussen heb ik nog niet echt een uitsluitsel over de ontstaande latex ballen (alleen) in de voor binnenband :-?
Zojuist nog even gekeken....nu valt er niet veel te zien in de binnenband :D maar ik hoor en voel iig nog geen boggers/ballen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

corex schreef: do 26 mei 2022, 14:03 Sneetje maken - latex erin - plakker erop. Kan ook. En het werkt !
Sneetje....ben ik zeker een voorstander van :-q alleen niet in de binnenband :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Mario070 schreef: do 26 mei 2022, 14:48
corex schreef: do 26 mei 2022, 14:03 Sneetje maken - latex erin - plakker erop. Kan ook. En het werkt !
Sneetje....ben ik zeker een voorstander van :-q alleen niet in de binnenband :wink:
Hou je van wit of bruin? :winkie:

Opmerking is niet in context met : sex, drugs, geloof of politiek; geeft alleen maar opmerkingen al dan niet terecht.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie