latex in binnenband

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Pantanibiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 17:09
Mijn mountainbike: Specialized epic comp

Hallo

Heeft iemand van jullie ervaring met No Flats Joe's super sealant voor binnenbanden.
Is het gemakkelijk om deze in de binnenband aan te brengen ?
En werkt het echt ?
:-q

No pain no gain
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Heb hetzelfde gedaan bij de binnenbandjes van mijn racer en de trekkingfiets van mijn vrouw.(inmiddels ingeruild voor een racer).
Niet met Joe's, maar met Stan's Notubes vloeistof. Principe is uiteraard hetzelfde.
Ik weet niet of het werkt, maar we hebben sindsdien nog geen enkele platte band gehad.
Heb hiervoor de biba's omgewisseld voor Schwalbe's, deze hebben een verwijderbaar ventiel, waardoor je met een 30cc spuit met klein tuitje (= luer lock, verkrijgbaar bij apotheek of bekende die in het ziekenhuis werkt 8) ) de sealant in de biba kunt spuiten.
Heb 30cc in de racebandjes gespoten, lijkt me genoeg voor zo'n dunne biba's.
Heel dun veegje vet aan de onderkant van het ventiel gedaan tegen het aankoeken/indrogen van de sealant.
Blijft tot nu toe mooi vloeibaar.
Lekker vies is niet bah...
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Heb in de bandjes van mijn wegmachine ook joe gespoten.
Rij niet meer lek sindsdien.
Of dit te danken is aan de latex is natuurlijk discutabel, omdat de druk ergens tussen de 6 a 7 bar zit.
Wilde het gewoon eens een keer proberen en voor het eerst ga ik binnenkort mijn kojaks vervangen terwijl de binnenband nog goed is.
Voorheen reed ik wel een paar binnenbandjes lek voordat de buitenband aan vervanging toe was.
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Ik heb plannen met mijn cycloscrosser, die rijden helaas sneller lek als een Mountainbike.
mtb-peter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 17:43
Mijn mountainbike: Heeft 2 wielen

Zit me eigenlijk af te vragen of de latex vloeistof bevriezen kan en ik of hier in de winter mee door kan rijden, of dat ik de biba's warm moet opbergen.
De mtb's staan niet vorstvrij gestald, en rij de winter gewoon door vandaar mijn vraag.
Iemand ervaring hier mee?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

uit ervaring weet ik dat ze bij min 8 nog vloeibaar is. Maar als het maar koud genoeg is bevriest ook de latex.
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Lee Towers schreef:Ik heb plannen met mijn cycloscrosser, die rijden helaas sneller lek als een Mountainbike.
Probeer eens latex binnenbandjes. Weet niet of het toeval was, maar reed met latex binnenbandjes (die groene dus) minder snel lek als met de gewone butyl.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Ik had de laatste keer met latex binnenbanden al een klapband met de eerste keer vol zetten van de banden :((
Dus nu dacht ik, als ik eens vlb latex in de binnenband laat lopen :~

Maar niemand heeft concreet ervaring vermoed ik met latex in de binnenband :~
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Volgens mij staan er hierboven toch al 2 mensen die het gedaan hebben...

8)
Lekker vies is niet bah...
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Kootje schreef:Volgens mij staan er hierboven toch al 2 mensen die het gedaan hebben...

8)
Oeps sorry kootje :oops:
Ik zie je verhaal en ik zal het eens gaan proberen met 30-50 ml in een binnenbandje voor mijn cyclocross fiets.
Que ventielen bedoel je frans ventiel neem ik aan, eventueel ook prestaventiel genoemd.
Erik1990
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 10 juli 2008, 14:34

Je kunt daarvoor het beste schwalbe binnenbandje nemen omdat je daar het ventiel van kunt uitdraaien dan het kleine flesje joe's erin spuiten (aanbevolen hoeveelheid) en klaar ben je. Werkt goed heb er ook lang me gereden.
Als het echt moet heb je zo je been opengereten!
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Lee Towers schreef:Ik had de laatste keer met latex binnenbanden al een klapband met de eerste keer vol zetten van de banden :((
Dat is mij ook eens overkomen met latex racebanden maar dat kwam toch echt doordat er een klein stukje binnenband tussen de buitenband en de velg zat. De keer daarna daar extra op gelet tijdens het monteren en is bij mij niet meer voorgekomen.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gewoon die latex vloeistof er in doen. Werkt bij mij prima. Wel biba met uitneembaar ventiel gebruiken, anders krijg je het er niet in.
Bevriezen doet t echt niet, er zit glycol en amonia in.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
LOWLIFE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: do 17 november 2011, 13:56

Volgens mij vraagt TS advies voor MTB banden en niet voor racers of crossers.
(Trouwens reageert TS helemaal niet meer.)

Maar leg nu eens uit waarom je Latex vloeistof in een butyl binnenband zou doen i.p.v. een latex binnenband te gebruiken.
Wat lekbestendigheid en kosten betreft maakt dit toch niet veel uit, maar wat gewicht, rollen en gemak betreft toch wel?
Rust kan je redden.
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

LOWLIFE schreef: Maar leg nu eens uit waarom je Latex vloeistof in een butyl binnenband zou doen i.p.v. een latex binnenband te gebruiken.
Wat lekbestendigheid en kosten betreft maakt dit toch niet veel uit, maar wat gewicht, rollen en gemak betreft toch wel?
Ik heb de gedachte dat een butyl binnenband + vlb. latex meer lekbestendig zou zijn dan alleen een latex binnenband??
Als dat niet zo is, dan heeft een latex binnenband de voorkeur, dat is simpeler en schoner bij lekage :~
Plaats reactie