Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fadje104 schreef: di 11 februari 2020, 12:23 Iemand ervaring met deze band?
https://www.mantel.com/continental-cont ... buitenband

De band lijkt me interessant voor het training op de weg en lichte bospaden(lees gravelpaadjes in de Achterhoek).
search.php?keywords=Continental+Speed+C ... sf=msgonly

Voor mij is het een hele goeie band voor alles tussen 'slecht wegdek' en 'droge zandwegen en grindpaden'
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Hoe zit het met de slijtage van die banden ?
Rijd nu op Schwalbe G-One Speed TLE.
Top banden wat grip en rolweerstand betreft, maar met nu 500km er op begint in het midden het eind van de nopjes al in zicht te komen.
Wordt een beetje een duur geintje op deze manier met 50 euro per band. :tong
Laatst gewijzigd door RobBoZ op di 11 februari 2020, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

De Schwalbe bandjes houden het bij goed uit. Weinig slijtage en erg blij mee.
Ik heb ook met de WTB Riddler 37 mm gereden. Die waren echt in no-time op gereden.

En dan rij ik nog zo min mogelijk op verharde wegen.
Life is short.....................enjoy it!!!
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

Ik heb de Conti’s besteld. Als het goed is morgen binnen en dan van het weekend maar eens testen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bert l. schreef: ma 13 januari 2020, 21:37 Conti Contact Speed is écht heel erg fout, want die worden helemaal niet voor gravelfietsen geadviseerd, maar voor trekkingfietsen. Mijn eerste setje kostte 3,- euro per band bij de kringloop. Nog fouter. Nog steeds spijt dat ik niet de hele stapel die daar lag meegenomen heb. :P
Een kringloop met fietsbanden, klinkt als een goede kringloop :-q

En met welke band rij jij TNNZ Bert?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Van TNNZ heb ik geen diploma, maar alleen deelcertificaten, dus volgens het hoofd der school heb ik TNNZ niet gereden. Destijds had ik nog geen gravelfiets en was ik aangewezen op de MTB met semi-slicks.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Die Conti contact speed zijn onverwoestbaar, maar ook nogal stugge banden vind ik. Ik vind persoonlijk de Speedride een vergelijkbare maar fijnere band en die kost ook niet veel https://www.bike-discount.de/en/buy/con ... yEQAvD_BwE
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Iemand ervaring met de Expanse van WTB?


Afbeelding
https://www.wtb.com/collections/road/products/expanse
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

speedrider schreef: di 11 februari 2020, 22:38 De Schwalbe bandjes houden het bij goed uit. Weinig slijtage en erg blij mee.
Ik heb ook met de WTB Riddler 37 mm gereden. Die waren echt in no-time op gereden.

En dan rij ik nog zo min mogelijk op verharde wegen.
Wel maf, bij mij houden die het nu zo'n 1700?1800? km uit zonder noemenswaardige slijtage. En dan rij ik dus vooral op gravel.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MonkeyRider schreef: wo 12 februari 2020, 11:49 Die Conti contact speed zijn onverwoestbaar, maar ook nogal stugge banden vind ik. Ik vind persoonlijk de Speedride een vergelijkbare maar fijnere band en die kost ook niet veel https://www.bike-discount.de/en/buy/con ... yEQAvD_BwE
Weegt minder en desondanks hoger ‘Safety’ level. En dus soepeler. Klinkt als de betere deal.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

En nog goedkoper ook. Win- win-win-win? :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jurriaan schreef: wo 12 februari 2020, 11:19 En met welke band rij jij TNNZ Bert?
Ik heb het plan om hem nog een keer te gaan doen op de gravelaar met 40mm G-ones. Vorige keer op de Krampus met 3" Knards was leuk op de handvol technische paadjes, maar verder denk ik dat ik op 90% van de route sneller was geweest met de G-ones. Al zal dat ook wel afhangen van het weer en de ondergrond, destijds was het behoorlijk droog.

Qua slijtage zit ik nu trouwens op 1600km en begin ik wel wat slijtage te zien, maar ik gebruik ze dan ook heel veel op asfalt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

suravida schreef: vr 14 februari 2020, 13:29
Qua slijtage zit ik nu trouwens op 1600km en begin ik wel wat slijtage te zien, maar ik gebruik ze dan ook heel veel op asfalt.
Voor de g-ones bedoel je? Ik heb met de mijne meer dan 3500km gereden en zie ook wel wat slijtage. Maar ik schat in dat er nog wel een paar duizend bij kunnen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef: vr 14 februari 2020, 10:30
MonkeyRider schreef: wo 12 februari 2020, 11:49 Die Conti contact speed zijn onverwoestbaar, maar ook nogal stugge banden vind ik. Ik vind persoonlijk de Speedride een vergelijkbare maar fijnere band en die kost ook niet veel https://www.bike-discount.de/en/buy/con ... yEQAvD_BwE
Weegt minder en desondanks hoger ‘Safety’ level. En dus soepeler. Klinkt als de betere deal.
Deze band heel veel meer noppen dan de bijna slick waar in naar verwees. Dit is echt een andere band voor een ander soort ondergrond: zanderig en modderig.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Vandaag eens een setje Challenge Limus besteld om te proberen.
Nu al een paar keer de modder en het los zand opgezocht met de Schwalbe G-one Speed, ontzettend leuk voor je stuur skills maar je komt amper vooruit, zeker in los zand is het gewoon afstappen en lopen.

Maar dat modder/los zand crossen vind ik toch ook een leuke tak van de sport, en heb al ervaren dat het op de crossfiets/gravelbike nog leuker is dan op de MTB.
En de onderdelen zijn niet zo duur in mijn geval. :P

Dat gezegd is een asfalt rondje icm met een stukje offroad ook weer heel leuk, en daar zullen deze banden weer minder geschikt voor zijn.
Dus even kijken hoe leuk het banden wisselen blijft, maar zal wel weer uitlopen op wéér een wielset. :tong
(Heb er nog maar 6. :roll: )

[En wees niet bang, er worden geen man made tracks slachtoffer van mijn lust voor modder/los zand. :wink: ]
Plaats reactie