Gravelbanden

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Begin dit jaar heb ik op aanraden van iemand hier op het forum Paris Roubaix Challenge banden op mijn racefiets gelegd, zodat ik ook over gravelpaden kon fietsen.
Inmiddels heb ik 4000KM gefietst met deze banden, en vond het fijne banden.
Afgelopen zondag voor de eerste keer lek gereden (achter).
Er was een steentje door de band heen gekomen, steentje verwijderd, geplakt, 10 km gefietst, weer lek, weer een steentje...

Ik heb eens goed naar de banden gekeken, vooral in de achterband zitten heel veel scheurtjes in het rubber...
Betekend dit dat de band gewoon op is? Of is het gewoon dikke pech dat dat 2 keer achter elkaar gebeurd?
En zijn die scheurtjes erg?

Ik heb de banden er even afgehaald en foto gemaakt, maar ik weet niet of daar wat over te zeggen is.

Achterband: ( zie je een scheurtje zitten)
Afbeelding

De voorband heeft wat minder geleden.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Er zit aan de binnenkant een soort laag om lekrijden te voorkomen, hoe is die ?

Was het in af na rijden op nat wegdek ?

Laatst zelf ook voor t eerst lekgereden met deze band.
Daarna niet meer.
Staat is redelijk vergelijkbaar.

Ik denk pech.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

De binnenkant (dat rode stuk) ziet er nog gewoon goed uit, maar er zijn nu dus wel 2 steentjes doorheen gegaan....
Het wegdek was nat met kleine steentjes erop.......... Zou dat dat met iedere band kunnen gebeuren?
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Na 4000km en afgaand op de foto, zijn ze versleten. Zeker met het slechter wordende weer niet te lang over nadenken en een nieuwe opleggen.
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Is zo'n band dan op na 4000 KM?
Of wat is normaal?

Heb er al wel vast andere opgelegd.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het profiel is natuurlijk al weg, maar kats versleten zou ik m ook niet echt noemen.

De 4 seizoenen Conti's reed ik in een duizend of 6 ook tot op het canvas.

In regen blijven steentjes aan je band plakken, waardoor ze er langzaam doorheen gedrukt worden.
Maar er zijn hier op het forum met een andere mening.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Iemand ervaring met de Schwalbe G-One Ultrabite?

Lijkt mij een mooi bandje voor de winter. Op de Schwalbe site staat hij ook in 45mm, die heb ik online nog niet kunnen vinden. Ben eigenlijk opzoek naar een band voor een beetje glibberig omstandigheden, mtb routes met een (licht) vochtige ondergrond. Ik heb momenteel Riddlers, maar die beginnen spannend te worden met dit weer.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Forau schreef: ma 5 oktober 2020, 13:41 Iemand ervaring met de Schwalbe G-One Ultrabite?

Lijkt mij een mooi bandje voor de winter. Op de Schwalbe site staat hij ook in 45mm, die heb ik online nog niet kunnen vinden. Ben eigenlijk opzoek naar een band voor een beetje glibberig omstandigheden, mtb routes met een (licht) vochtige ondergrond. Ik heb momenteel Riddlers, maar die beginnen spannend te worden met dit weer.
En om bij WTB te blijven, de resolute eens overwogen? De 42 zou in werkelijkheid 45mm zijn.
https://www.ridinggravel.com/components ... re-finish/
Ride like you stole it
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Gerwin89 schreef: wo 30 september 2020, 12:06 Het wegdek was nat met kleine steentjes erop.......... Zou dat dat met iedere band kunnen gebeuren?
Als de weg nat is blijven kleine steentjes op het loopvlak plakken. Als ze dan een scherp randje hebben rijd je ze langzaam je band in. Je rijd dus niet lek door over dat steentje te rijden, maar dat steentje heeft waarschijnlijk tientallen keren op je loopvlak gedrukt (bij elke omwenteling).

Toen ik vroeger als amateur met tubes reed, gingen we bij een wedstrijd met nat weer en steentjes op het parcours regelmatig met onze handschoentjes onder het rijden over het loopvlak om juist die steentjes weg te vegen, want als je met een tube lek reed was dat een kostbare aangelegenheid.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ben nog zoekende naar een gravelband met weinig profiel. Soortgelijke als de Teravail Rampart 42mm. Maar wellicht een fractie breder, 44mm of 45mm, maar zeker niet breder. Dat kan ik toch niet kwijt en zal niet lekker passen op mijn velgen.

Ik kom telkens op de Panaracar Gravelking uit, maar die is met 38mm ook niet zo breed. Maxxis Velocita is ook 40mm. In 38mm en 40mm zijn er wel een aantal alternatieven, maar iets breder niet meer. Strandbanden vond ik altijd best lekker rijden op mijn mountainbike, ook op de weg. Maar een zo breed mogelijk gravelband met weinig profiel kom ik niet zo snel tegen. Alternatieven met zijnoppen zijn er ook wel, maar volledig bijna slicks in 44mm kom niet zo snel iets tegen. Op die manier zou ik eventueel ook fijner op het strand kunnen rijden met mijn gravelbike.

Banden zou ik het liefst ook nog eens met bruine of beige wangen willen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

De Panaracer Gravelking SS is er in 43mm. Alleen de tanwall lijkt nog niet op korte termijn leverbaar.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Pirieli cinturato gravel H al bekeken? geen slick maar wel snelle band volgens deze YouTuber https://youtu.be/C4zfDIatTfI
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Forau schreef: ma 5 oktober 2020, 13:41 Iemand ervaring met de Schwalbe G-One Ultrabite?

Lijkt mij een mooi bandje voor de winter. Op de Schwalbe site staat hij ook in 45mm, die heb ik online nog niet kunnen vinden. Ben eigenlijk opzoek naar een band voor een beetje glibberig omstandigheden, mtb routes met een (licht) vochtige ondergrond. Ik heb momenteel Riddlers, maar die beginnen spannend te worden met dit weer.
Conti AT ride is nog steeds een erg fijne band voor de winter. Goedkoop, wel biba er in, maar verder probleemloos bandje. Valt zo'n 40mm op 22mm velgen.
IPPE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 7 september 2010, 13:19

René Herse Snoqualmie Pass - 700C x 44

Redelijk aan de prijs.
Ik rij met de noppenversie in extra light uitvoering en ze zijn écht zo goed zoals men beweerd :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Gravelmarc schreef: ma 5 oktober 2020, 14:53
Forau schreef: ma 5 oktober 2020, 13:41 Iemand ervaring met de Schwalbe G-One Ultrabite?

Lijkt mij een mooi bandje voor de winter. Op de Schwalbe site staat hij ook in 45mm, die heb ik online nog niet kunnen vinden. Ben eigenlijk opzoek naar een band voor een beetje glibberig omstandigheden, mtb routes met een (licht) vochtige ondergrond. Ik heb momenteel Riddlers, maar die beginnen spannend te worden met dit weer.
En om bij WTB te blijven, de resolute eens overwogen? De 42 zou in werkelijkheid 45mm zijn.
https://www.ridinggravel.com/components ... re-finish/
Fijne band! Loopt nog niet eens zo slecht op asfalt. Hij valt inderdaad breder 44-45 afhankelijk van je velg. Je zou dan ook nog mooi een combo kunnen maken met deze voorop en een Riddler achter. (ik heb Venture achter, Resolute voor)
MonkeyRider schreef: ma 5 oktober 2020, 22:15
Forau schreef: ma 5 oktober 2020, 13:41 Iemand ervaring met de Schwalbe G-One Ultrabite?

Lijkt mij een mooi bandje voor de winter. Op de Schwalbe site staat hij ook in 45mm, die heb ik online nog niet kunnen vinden. Ben eigenlijk opzoek naar een band voor een beetje glibberig omstandigheden, mtb routes met een (licht) vochtige ondergrond. Ik heb momenteel Riddlers, maar die beginnen spannend te worden met dit weer.
Conti AT ride is nog steeds een erg fijne band voor de winter. Goedkoop, wel biba er in, maar verder probleemloos bandje. Valt zo'n 40mm op 22mm velgen.
Deze inderdaad ook. Loopt nog wat beter op asfalt dan Resolute. Ik heb er nog 2 werkloos in de garage liggen volgens mij, PB maar als je interesse hebt.
Plaats reactie