Gravelen Costa Blanca?

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Als eerste: Top dat er een aparte rubriek is gekomen voor de (mtb'ende) graveleurs onder ons! :-q

Een spontane week naar Denia, Spanje biedt kans op een mooie trainingsweek als voorbereiding op een bikepacking"race" in Italië komende mei.

Dacht aanvankelijk ff een gravelbike te huren aan de Costa Blanca echter dat bleek praktisch onmogelijk te zijn...
(Net ff te laat voor een prachtige Giant Revolt Advanced Pro Force etap axs... :( )
99% rijdt op een racefiets de geijkte ritten en de resterende 1% op een mtb.

Gek eigenlijk dat gravelen hier ,nog, niet echt beleeft wordt. Een snelle blik op Googlestreetview naar het achterland, o.a. Alta Marina, laat toch wel mooie uitdagende onverharde paden zien; gravel, slecht wegdek enz. Paden waar je niet met je peleton racemaatjes op gaat "koersen" maar waar een mtb in mijn beleving toch wel overkill is.

Dus de "monster"gravelbike gaat mee het vliegtuig in.
Iemand ervaring met het gebied rond Calp en Denia?
Easy mtb paden b.v zijn prima te rijden op mijn fiets waarmee ik al meerdere onverharde ritjes in het buitenland heb gemaakt.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik dacht ook dat er genoeg makkelijkere paden liggen ja.
Kun je met bv komoot geen rondje verzinnen ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

tiewrap schreef: vr 21 februari 2020, 19:12 Ik dacht ook dat er genoeg makkelijkere paden liggen ja.
Kun je met bv komoot geen rondje verzinnen ?
Daar heb ik idd al ff mee zitten klooien.
Dat zou een goed alternatief zijn mocht er verder geen ervaring zijn in het lichte mtb-werk rond dit gebied.
Ziet er wel veelbelovend uit maar nog geen echt duidelijk onverhard netwerk van mogelijkheden.
En tegelijk is dat ook de charme van het gravelen.
Ontdekken.
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Ga even naar Desnivell en informeer bij Rodri, hij graveled daar en kent voldoende routes. Je zou ook kunnen kijken of je hem kunt vinden op Strava en op deze manier routes narijden.

Succes!!
Size does matter!! Try it with 29 inches...
Plaats reactie