Deel je route/rit

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Volgende keer rechtsaf over “Staatsbosbeheer” en dan immer gerade aus. Daar ligt een mooie kasseistrook van 6km
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Even terug in de tijd (1 november 2015) en feitelijk mijn allereerste graveltocht. Ik had toen een legergroene CaadX paar weekjes eerder aangeschaft en ging voor het eerst op zwerftocht met deze fiets. Geen navigatie, puur op gevoel en maar wat trappen.
Vanuit Soest ri Nijkerk, Putten, Stroe, Uddel, Putten, Nijkerk, Bunschoten en Soest. Een rondje van 133km https://www.strava.com/activities/424382449

Paar plaatjes van achteraf historische ritje, want wist toen "Dit kon wel eens meer mijn ding worden".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jackxx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 18 november 2011, 12:38
Mijn mountainbike: Niner AIR9 - Trek Superfly 9 FS - Kona Rove LTD

Fred (mtb-sport) schreef: za 6 juni 2020, 19:31 Laat ik er maar een kort ritje tegen aan gooien, door blessure is het allemaal dunnetjes. Dus vandaag een ingekorte versie UHR gedaan en wellicht wel aardig voor sommigen van jullie.
Als je startpunt en finishplek het militair museum Soesterberg pakt (blauwe pijl) , kom je op zo'n 67 km uit.
Qua ondergrond veel fietspaden, gravel en 1 breed bospad. Niet zwaar en simpel te doen, kan makkelijk met 28 mm bandjes.

Afbeelding

Afbeelding

Linkje naar Strava https://www.strava.com/activities/3572482671
Zaterdag deze rit gereden mooi stuk, volgens mij had ik deze ook van jouw geleend Fred :-D

https://www.strava.com/activities/3572161714

Afbeelding
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Vandaag samen met een fietsmaatje de Bolane gravelride gereden. Een tocht van iets meer 70 kilometer over vooral onverharde wegen in het Westerkwartier (Groningen). In vergelijking met omgeving Assen waar ik woon erg veel gravelstroken die mooi aaneengesloten kunnen worden gefietst. Heb me dan ook prima vermaakt. Helaas geen foto's gemaakt onderweg.

Route van vandaag https://www.komoot.nl/tour/199877932?ref=wta
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor dit weekend de Noord-Hollandsche Strade Bianche van B@zz ingeroosterd. Verslag volgt, dank vliegt nu alvast vooruit zijn richting uit
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik heb die een tijdje terug eens gedaan (zal inmiddels wat zijn aangepast). Daar ga je veel plezier aan beleven. Routes van B@zz zijn altijd dik in orde. :-q
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

@Bottecchia: Nou ja, er zijn in Noord-Holland (beduidend) minder strade bianche-trajecten te vinden dan bijvoorbeeld op en rond de UHR. Jammer is bovendien dat alle gravelpaden in de Schoorlse Duinen een paar jaar geleden voorzien zijn betonplaten. Ook elders zijn er al diverse gravelweggetjes afgesloten of gedegradeerd tot voetpad. Oorzaak? Mijn vermoeden is dat er meestal (veel) te hard gereden werd vanwege de bijbehorende Strava-segmenten.

De route die jij destijds (met Gerard) gereden hebt, is (deels) niet meer mogelijk. Niettemin zijn de nieuwe routes toch aantrekkelijker geworden. Althans, de reacties zijn over het algemeen erg positief. Inmiddels liggen een tiental varianten dan ook glimlachend te wachten op deze Noordhollandsche Backroads-plank. :wink:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Betonmafia slaat op en rond de UHR genadeloos hard toe. Recent voorbeeld is de Paltzerweg. Daar woont niemand en de mooie kasseiklinkerweg is voor een paar miljoen euro omgetoverd in helderwitte betonplaten. Doodlopende weg naar een fietspad langs landgoed de Paltz en een zij-ingang van luchthaven Soesterberg die éen keer per jaar gebruikt wordt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Klopt idd, weg klinkers en dat voor een handje vol.
Maar nu blijven mijn vullingen er wel in als ik daar met de racefiets afdaal, dus voor mij een klein voordeeltje. Maar wel een categorie ‘wat zonde vh geld`
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bereken de kosten per aanwonende eens.
Het was altijd een mooi punt voor een demarrage op die scheefliggende stenen. Zowel omhoog, maar ook omlaag.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Gisteren een tocht gereden van iets meer dan 80 kilometer over de mooiste flinten stroken van Drenthe. In de trouw van 31 maart 2019 heeft hierover een mooi stukje gestaan:
Flinten-fietsen, rammelend over de kasseien van Drenthe


Tocht is te doen op de racefiets maar was blij dat ik op mijn gravelbike was met iets dikkere banden met een lagere bandendruk.

Afbeelding


Afbeelding

Route die ik gefietst heb: https://www.komoot.nl/tour/205439063?ref=wtd

Er zijn ook nog routes van 110 en 164 km
https://www.komoot.nl/tour/205443671?ref=wtd
https://www.komoot.nl/tour/205443010?ref=wtd
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Vandaag een groot stuk van deze gravelride gedaan in Limburg.
https://www.bicycling.com/nl/tochten-en ... d-banholt/
Supertocht met erg veel offroad, mooie uitzichten en stevig wat hoogtemeters (ik had al 1100hm op 70km)
Ik was wel blij dat ik er 27.5x 2.0 Racekings onder had, dat geeft net ff wat meer grip en comfort op de ruigste stukken.
Verder ook veel plezier gehad van mijn 11-46 cassette (ipv 11-42) icm 42t voor (1x11 Rival)

Afbeelding

Afbeelding

Aanrader als je in de buurt bent :-q
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

MonkeyRider schreef: di 7 juli 2020, 17:45
Aanrader als je in de buurt bent :-q
Binnenkort ben ik daar in de buurt. Mogen deze ritten vrij gereden worden ? Mvg
Christonabike!!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

christmtb schreef: wo 8 juli 2020, 20:31
MonkeyRider schreef: di 7 juli 2020, 17:45
Aanrader als je in de buurt bent :-q
Binnenkort ben ik daar in de buurt. Mogen deze ritten vrij gereden worden ? Mvg
Yep, ik heb de gpx van genoemde site gehaald. 2 kleine klimstukjes moeten lopen, rest goed te doen.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

MonkeyRider schreef: do 9 juli 2020, 18:03
christmtb schreef: wo 8 juli 2020, 20:31

Binnenkort ben ik daar in de buurt. Mogen deze ritten vrij gereden worden ? Mvg
Yep, ik heb de gpx van genoemde site gehaald. 2 kleine klimstukjes moeten lopen, rest goed te doen.
Dank u !
Christonabike!!
Plaats reactie