Deel je route/rit

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Na het lezen van het artikel over het fietsen van de oorsprong naar de monding van de geul kwam ik op het idee om daar een bikepacking route van te maken. Ik heb daar 4 dagen voor en ben op zoek gegaan naar de mogelijkheden vanaf het eindpunt van de Geul naar de Ruhrsee naar de oorsprong van de Geul en dan weer naar het eindpunt van de Geul. Elke dag gemiddeld 60km. Ik ben alleen niet zo bekend in de regio en vroeg mij af of er nog mensen zijn met tips voor deze route.

https://www.komoot.nl/collection/120949 ... en-de-geul
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor de liefhebber is dit een aanrader van zo'n 160 km lengte
Je pakt een groot stuk van de Veluwe met als meest noordelijke punt Elspeet en meest zuidelijke punt schaarsbergen.
Afbeelding

Onderweg een mix van gravelpaden, zandpaden, enkele singletrack, fietspaden en hele rustige wegen. Een perfect mix wat mij betreft en wat een rust (zeker op vrijdag) op de Veluwe. Heerlijk. :-q
Als je hem wilt narijden, ga je gang https://www.strava.com/activities/5527024401

Paar plaatjes die ik onderweg heb gemaakt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Toch er maar eentje "in de groep gooien" die min of meer bij toeval is ontstaan. Toeval? Idd, Fredje had route in gedachten en op zijn Garmin thuis gelaten.............
Dus vanuit vlak bij Kootwijk maar wat op richtingsgevoel aan de bak geweest en voorkomen dat ik soort van labyrint zou rijden. Dat aardig uitgekomen en alleen het betonpad bij Radio Kootwijk zowel heen/terug gereden. Zat zo'n beetje van alles in, paar smallere paden, veel bospaden en gravelweg en natuurlijk ook wat asfalt om eea te koppelen.
Opnieuw genieten in meer dan mooie omgeving, natuur en relatieve rust tov bijvoorbeeld de UHR.
Paar plaatjes ter inspiratie en de route voor wie wel met de GPS fietst. https://www.strava.com/activities/5827852938

Afbeelding
Dit betonpad idd heen en terug

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Afbeelding
Het officieuze 'gravelmonument'! Leuk!

Afgelopen juli heb ik samen met Martine (rechts op de foto) de 'Green Divide' gereden. Relaxt, tentje mee en op het gemak in 3 dagen genoten van alle natuur. Van Bussum naar Zwolle, 300 km aaneengesloten offroad.

https://www.komoot.nl/tour/411171533

Afbeelding


GREEN DIVIDE by Erwin Sikkens
Met 300 kilometer de langste natuur traverse van Nederland

Komoot-ambassadeur en gravelliefhebber Erwin Sikkens heeft de ultieme groene traverse van Nederland gemaakt die de Utrechtse Heuvelrug en de volle lengte van de Veluwe met elkaar verbindt. Met een lengte van 300 kilometer is de GREEN DIVIDE de langste groene route van Nederland.

De GREEN DIVIDE bestaat uit twee delen; de HEUVELRUG DIVIDE en de VELUWE DIVIDE die net als de totale track van de GREEN DIVIDE in deze Collectie te vinden zijn.

Reken op vele onverharde doubletracks, bospaden, singletracks en gravelwegen, aangevuld met verharde fietspaden en af en toe een verbindingsstuk over de weg. De route bestaat grotendeels uit door natuur omringde paden die afwisselend door bos en heide voeren.

GREEN DIVIDE maakt gebruik van opengestelde paden in de natuur en is geschikt voor iedereen die 300 kilometer lang wil worden ondergedompeld in het groen. GREEN DIVIDE is geen race, maar een bikepacking route voor gravel- en natuurliefhebbers die je in één of meerdere dagen kunt fietsen. Het startpunt is treinstation Naarden-Bussum en na 300 kilometer groen kom je aan in het centrum van Zwolle.

Houd voor je bandenkeuze rekening met de weersomstandigheden van het seizoen. Een bospad kan droog of modderig zijn. Algemeen advies is om met minimaal 40 mm banden van start te gaan. Een noppig profiel kan geen kwaad, maar overdrijven is zeker niet nodig. Voor de bikepackers: op de Veluwe en Utrechtse Heuvelrug zijn veel slaapplekken te vinden zoals (natuur)campings, hotels en B&B's. Een aanrader is natuurcamping Zegenoord, net onder Loenen. Deze camping ligt halverwege de route en is perfect voor de liefhebbers die de GREEN DIVIDE in twee dagen rijden.

WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Hele mooie route's, met name die ik zie op en rond de Veluwe. Ik gebruik geen Strava (vraag met niet waarom :wink: ?). Wel heb ik een Garmin. Mijn plan is om volgende maand met mijn vrouw en onze bikes richting de Veluwe te gaan. @Fred of @anderen, wie heeft mooie route van 80 a 100 kilometer? Mijn vrouw moet nog beetje wennen aan het gravelen, dus een gewoon lekker ritje zonder heel lastige stukken :winkie: Maar wel het mooie genieten :-q
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Heeft iemand mooie gravelroutes in de omgeving van Zaanstreek/Waterland?

Ik ken de omgeving redelijk maar ik weet eigenlijk geen gravelstroken te vinden.

Ik ben me bewust dat een 80%+ gravelroute niet gaat lukken. Maar zo veel mogelijk zou leuk zijn.

Als mensen tips hebben van mooie stukjes dan hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ijskonijn schreef: di 5 oktober 2021, 17:35Hele mooie route's, met name die ik zie op en rond de Veluwe. Ik gebruik geen Strava (vraag met niet waarom :wink: ?). Wel heb ik een Garmin. Mijn plan is om volgende maand met mijn vrouw en onze bikes richting de Veluwe te gaan. @Fred of @anderen, wie heeft mooie route van 80 a 100 kilometer? Mijn vrouw moet nog beetje wennen aan het gravelen, dus een gewoon lekker ritje zonder heel lastige stukken :winkie: Maar wel het mooie genieten :-q
Tja, als je deze link volgt heb je 138 ritten op mijn SuperX uit 2020 en 2021 via Veloviewer https://veloviewer.com/athlete/715693/a ... =0,0,5,6,9
Maar je hebt Garmin, dan is deze misschien handig https://connect.garmin.com/modern/profile/fredmtbsport
Anders nog Komoot https://www.komoot.nl/user/123008327401 ... e=recorded

En anders? Rijden zonder GPX, kan ook goed. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Een dag over de Veluwe is misschien wel leuker zónder gpx bestand.

In 2019 een bikepacking weekendje gedaan. Zonder vooraf geladen gpx-bestand. WAT een supertoffe trip werd dat. 90% offroad en als afsluiter het NK wielrennen in Ede aangedaan.
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Tribux schreef: di 5 oktober 2021, 19:47 Heeft iemand mooie gravelroutes in de omgeving van Zaanstreek/Waterland?

Ik ken de omgeving redelijk maar ik weet eigenlijk geen gravelstroken te vinden.

Ik ben me bewust dat een 80%+ gravelroute niet gaat lukken. Maar zo veel mogelijk zou leuk zijn.

Als mensen tips hebben van mooie stukjes dan hoor ik het graag!
Niet echt veel.
Kijk hier eens:

https://gravelmap.com/#10.05/52.4979/4.8434
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Dat was mijn vermoeden al een beetje inderdaad!

Bedankt voor het linkje in ieder geval!
Gemma Glitter
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 8 oktober 2021, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale Topstone 2

Ik fiets vooral routes rondom Alkmaar, maar buiten het PWN gebied (waar je tot 10:30 uur overal mag fietsen) zijn er niet veel gravelpaden. Toch zijn ze er, en mocht je uit deze omgeving komen en wat gravelpaden in de polder willen racen, dan kun je ze terugvinden in mijn routes, en in mijn Highlights.

https://www.komoot.nl/tour/515598311?re ... PKS20CswdH
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Deze week ga ik met mijn dame richting Maashorst. Op Gravelrides.cc paar route's gevonden. Iemand deze wel eens gereden?
Plaats reactie