Deel je route/rit

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@I_do: Gaat om de lol bij het fietsen. Het ging me meer om het verschil in zwaarte aan te geven tussen een gemiddelde gravelrit (voorbeeld zoals afgelopen vrijdag) en "the battle".
@Bottecchia: I know, maar bij eerste goede en droge gelegenheid na 25-12 ga ik hem weer pakken. Misschien dan andersom, dan lijkt het een andere route........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Fred (mtb-sport) schreef: di 20 oktober 2020, 07:15 @I_do: Gaat om de lol bij het fietsen. Het ging me meer om het verschil in zwaarte aan te geven tussen een gemiddelde gravelrit (voorbeeld zoals afgelopen vrijdag) en "the battle".
@Bottecchia: I know, maar bij eerste goede en droge gelegenheid na 25-12 ga ik hem weer pakken. Misschien dan andersom, dan lijkt het een andere route........
dank voor de aanvulling, nee gaat ook niet om snelheid, en is inderdaad goed om te weten dat het een pittige tocht is, alleen maar leuk, en dan stel je je daar ook op in.

Ik wist niet dat Kroondomein gesloten was, dus ik zet hem in de wacht tot het weer mag.

Echt mooi initiatief hier ritten te delen, ik gravel nog niet zo lang, en nog niet zo veel, dus heb helaas nog niet veel in te brengen. Maar als ik wat moois vind dan post ik het zeker hier :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vraagje over plannen.

Mijn mooiste ritten plan ik zelf door te puzzelen met Brouter.
Hoe plannen jullie je gravelritten? Ga je gewoon je neus achterna? Pak je de papier kaart uit het archief? Volg je blind wat Fred publiceert? Plan je een rit met Strava, of Komoot of een andere app? En welke dan?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
havana

Ik ben iemand die zelf tekent, d.w.z. ik klik alle wegen zelf aan elkaar. Ik ben dus niet iemand die A en B neemt en de planner zelf alles laat verzinnen.

Ik gebruik Judise.nl. Deze editor kent een aantal grote voordelen boven het vaak bejubelde Komoot. Zo kun je meerdere routes tegelijk op de kaart zetten. Het bewerken van bestaande routes is kinderspel. Opslaan in overzichtelijke mappen. De OSM layout die gebruikt wordt, vind ik persoonlijk de fijnste van allemaal.

Meestal gebruik ik Gravelmap op een second screen om de stroken te vinden. Routes van Komoot gebruik ik nooit, want zit bijna altijd heel veel illegaal materiaal bij. Op Gravelmap staan ook wel illegale stroken, maar dan zie je via de comments altijd wel dat het illegaal is.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: do 22 oktober 2020, 13:54 Vraagje over plannen.

Mijn mooiste ritten plan ik zelf door te puzzelen met Brouter.
Hoe plannen jullie je gravelritten? Ga je gewoon je neus achterna? Pak je de papier kaart uit het archief? Volg je blind wat Fred publiceert? Plan je een rit met Strava, of Komoot of een andere app? En welke dan?
Ik kijk op strava naar wat andere mensen rijden en vervolgens maak ik er in Brouter mn eigen variant op, zodat de route nog vanaf mijn huis te rijden is.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Goedemorgen,

Ben wel benieuwd naar "Twente" en "Salland" rijders hier :-q
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Misschien niet de meest spectaculaire route of paden, maar wel een (volgens mij) een 100% legale route om beetjes km's in mooie omgeving te draaien. Zijn vast "leukere" stukjes maar die gaat Fredje niet delen.............
Deze gisterenmiddag (4-11) gereden om ideale omstandigheden. Vanuit huis (Soest) naar Amerongen/Rhenen en weer terug. Totaal net iets meer dan 100 km.
Pak je de route op bij bijvoorbeeld de ingang van vliegveld Soesterberg hou je zo'n 88 km over. Klein stukjes dubbel, namelijk heen en weer over Let de Stigterpad, maar dat geen straf. :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor wie hem (gedeeltelijk) wil fietsen https://www.strava.com/activities/4285539916
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Fred (mtb-sport) schreef: do 5 november 2020, 10:42 Deze gisterenmiddag (4-11) gereden om ideale omstandigheden.
Wááát? Ik heb alleen maar kilometers door een laag spetterpoep geploeterd 's ochtends - leek net een crosswedstrijd :D
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

eRicW schreef: ma 16 november 2020, 20:43
Fred (mtb-sport) schreef: do 5 november 2020, 10:42Deze gisterenmiddag (4-11) gereden om ideale omstandigheden.
Wááát? Ik heb alleen maar kilometers door een laag spetterpoep geploeterd 's ochtends - leek net een crosswedstrijd :D
Je weet het ‘juiste’ moment wel te kiezen. Zijn rijders die dat juist de charme vinden.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Fred (mtb-sport) schreef: ma 16 november 2020, 22:33Zijn rijders die dat juist de charme vinden.......
Klopt. Zoals v/d week op Pinkbike stond is de racefiets voor de winter. Nu rij ik niet meer op een racefiets, maar dit was wel een epic fail van mijn kant.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor wie wat langer wil trappen en zo'n beetje de hele Veluwe wil pakken, is dit misschien wel een aardige optie. Zit relateif veel fietspaden in, maar je komt ook op het MTB parcours van de Posbank terecht (denk aan je vignet)
Vanaf Harderwijk zo'n beetje over de hele Veluwe want via Elspeet, Apeldoorn, Beekbergen, Loenen naar Nationaal Park Veluwezoom. Daarna weer terug via Deelen, Hoenderloo, Radio Kootwijk, Garderen weer terug.
De route https://www.strava.com/activities/5095974012

Afbeelding

Paar plaatjes om een indruk te geven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Fred (mtb-sport) schreef: zo 6 september 2020, 15:58 Laat ik er maar eentje "droppen", namelijk van afgelopen vrijdag. Bij topic Apeldoorn werd de route "The Battle Ultimate" op pagina 65 genoemd.
Moet zeggen dat die wellicht 1 van leukste/pittige rondjes is die ik op de gravebike heb gereden. Tuurlijk, zat langere gereden maar niet met 99,95% offroad gehalte.
Paar plaatjes

Afbeelding


Fred, mag ik wat vragen over deze route? Zou deze route minder pittig zijn als je hem met de mtb rijdt? Ik merk dat de paden waar ik al liever de mtb pak ipv de gravelbike, de meesten hier nog lekker gravelen :)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

markje schreef: ma 12 april 2021, 08:31
Fred (mtb-sport) schreef: zo 6 september 2020, 15:58 Laat ik er maar eentje "droppen", namelijk van afgelopen vrijdag. Bij topic Apeldoorn werd de route "The Battle Ultimate" op pagina 65 genoemd.
Moet zeggen dat die wellicht 1 van leukste/pittige rondjes is die ik op de gravebike heb gereden. Tuurlijk, zat langere gereden maar niet met 99,95% offroad gehalte.
Paar plaatjes

Afbeelding


Fred, mag ik wat vragen over deze route? Zou deze route minder pittig zijn als je hem met de mtb rijdt? Ik merk dat de paden waar ik al liever de mtb pak ipv de gravelbike, de meesten hier nog lekker gravelen :)
|k heb deze in september 2020 2x gedaan op de gravelbike en op 5 maart 2021 op de Scale. https://www.strava.com/activities/4894600914
Ik vond het op de MTB uiteindelijk beter te doen zeker richting het einde toen de vermoeidheid (jawel...) beetje toesloeg. Met de gravelbike verloor ik meer snelheid dan op de MTB omdat die toch meer comfort bood.
Maar................. op beide te doen
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

:-q thanks
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bert l. schreef: do 22 oktober 2020, 13:54 Vraagje over plannen.

Mijn mooiste ritten plan ik zelf door te puzzelen met Brouter.
Hoe plannen jullie je gravelritten? Ga je gewoon je neus achterna? Pak je de papier kaart uit het archief? Volg je blind wat Fred publiceert? Plan je een rit met Strava, of Komoot of een andere app? En welke dan?
Importeren van routes vanuit Strava haar Topo gps en dan waar nodig knippen en plakken. Rij hoofdzakelijk legale wegen. Begin het idee te krijgen dat ik vanuit huis de meeste wegen ken. Tijd om uit te vliegen :wink:
Plaats reactie