Deel je route/rit

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Laat maar zitten inderdaad.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

B@zz schreef: za 25 april 2020, 19:01
P.S. Ter illustratie nog even... Zie de reactie bij deze Strava-rit van iemand die vandaag de Strade Bianche XXL-route heeft gereden (235 km incl. start/finish vanaf huis in Zaandam). :-q
Haha Stephan is een geval apart, wat die allemaal fietst iedere dag weer pfff :o

Ik woon zelf in Amsterdam Noord en het gravel van de routes begint pas bij Middenbeemster, dan wordt de rit voor mij net iets te lang helaas.
Maar vooral in de kop van NH zie ik erg mooie stukken als ik de foto's bekijk 8)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag een super mooie graveltocht vanuit Lochem gereden. Via gravelrides.cc de GPX van de 2019 versie "Strade Bianche Achterhoek" gedownload, dus op papier iets meer dan 150 km. Directe link https://gravelrides.cc/wp-content/uploa ... 152-km.gpx
Even na 08:00u vertrokken en toen was het nog heel frisjes. Al vrij vlot de eerste off road stukken en feitelijk bij deze tocht het meeste grave/bospaden/karrepaden etc. In dat opzicht een stuk beter dan dure gehypte "gravelritten" Denk dat zo'n 60% onverhard was.
Qua omgeving ook super en vooral erg rustig. Eigenlijk geen minpunten aan deze tocht of het zou het gebrek aan hm's moeten zijn.
Maar heb enorm genoten en na iets meer 6uur fietsen stond er 154 km op de teller en was meer dan voldoende voor de ouwe https://www.strava.com/activities/3401440323.

Als ik deze rit een cijfer mag geven tussen 1 en 10, dan zou ik zeggen een 8,5. Dat vooral vanwege het grote percentage off road en is weer eens wat anders dan de UHR of Veluwe.

Nog even paar plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mooi!
Bedankt voor de review.
Gaat op de lijst. :-q
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Vandaag weer eens dit traject gereden:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoorl ... en_-_Assen
Oud spoortraject, is vrijwel volledig en voor 90% onverhard te rijden.
Je rijdt feitelijk over de oude spoorbaan. Vaak op een soort dijkje, maar tussen Gieten en Gasteren rij je in een verdiepte goot met als hoogtepunt de brug bij “ravijnzicht”. En bomengalerijen aan weerszijden.

Op de terugweg stukken van de routes Gieten-Gasselte, Grolloo en Anloo meegepikt.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Iemand nog een mooie gravelroute gpx op de Brabantse Wal ( vanuit BoZ) ? Ik ken het daar niet echt goed en er is weinig te vinden op internet, maar je moet daar vlgs mij perfect kunnen "gravellen" .
jappiex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 15:05

Een tijdje geleden een mooie route gemaakt, voor een fietsvriend. We wilden met een leuk groepje gaan rijden, dit is er helaas niet van gekomen, iedereen heeft solo of met maximaal één metgezel de route gereden. Heel veel gravel in een mooi stuk Noord Nederland. Zelf heb ik de route gereden op een C'dale SuperX met GP5000 32mm banden. Hier heb ik in de winter ook veel mee over lange bospaden en de weg gefietst. Op gravel ging dit ook uitstekend. Ongeveer 3 bar er in.

De route: https://www.strava.com/activities/3345746685
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

jappiex schreef: ma 25 mei 2020, 22:48 Een tijdje geleden een mooie route gemaakt, voor een fietsvriend. We wilden met een leuk groepje gaan rijden, dit is er helaas niet van gekomen, iedereen heeft solo of met maximaal één metgezel de route gereden. Heel veel gravel in een mooi stuk Noord Nederland. Zelf heb ik de route gereden op een C'dale SuperX met GP5000 32mm banden. Hier heb ik in de winter ook veel mee over lange bospaden en de weg gefietst. Op gravel ging dit ook uitstekend. Ongeveer 3 bar er in.

De route: https://www.strava.com/activities/3345746685
Mooie rit, dank voor het delen.
Ook een prima rit om door het midden af te snijden en er 2 ritten van te maken. :-q
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

barttore schreef: zo 17 mei 2020, 17:22 Vandaag weer eens dit traject gereden:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoorl ... en_-_Assen
Oud spoortraject, is vrijwel volledig en voor 90% onverhard te rijden.
Je rijdt feitelijk over de oude spoorbaan. Vaak op een soort dijkje, maar tussen Gieten en Gasteren rij je in een verdiepte goot met als hoogtepunt de brug bij “ravijnzicht”. En bomengalerijen aan weerszijden.

Op de terugweg stukken van de routes Gieten-Gasselte, Grolloo en Anloo meegepikt.
Heb je hier toevallig een gpx van?
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

veentje schreef: do 28 mei 2020, 21:11 Heb je hier toevallig een gpx van?
Neen, maar zie PM/Email voor beschrijving.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Bedankt voor de omschrijving, ik zal het eens rustig uitpluizen :-q
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Bedankt voor de omschrijving, ik zal het eens rustig uitpluizen :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Laat ik er maar een kort ritje tegen aan gooien, door blessure is het allemaal dunnetjes. Dus vandaag een ingekorte versie UHR gedaan en wellicht wel aardig voor sommigen van jullie.
Als je startpunt en finishplek het militair museum Soesterberg pakt (blauwe pijl) , kom je op zo'n 67 km uit.
Qua ondergrond veel fietspaden, gravel en 1 breed bospad. Niet zwaar en simpel te doen, kan makkelijk met 28 mm bandjes.

Afbeelding

Afbeelding

Linkje naar Strava https://www.strava.com/activities/3572482671
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

barttore schreef: zo 17 mei 2020, 17:22 Vandaag weer eens dit traject gereden:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoorl ... en_-_Assen
Oud spoortraject, is vrijwel volledig en voor 90% onverhard te rijden.
Je rijdt feitelijk over de oude spoorbaan. Vaak op een soort dijkje, maar tussen Gieten en Gasteren rij je in een verdiepte goot met als hoogtepunt de brug bij “ravijnzicht”. En bomengalerijen aan weerszijden.

Op de terugweg stukken van de routes Gieten-Gasselte, Grolloo en Anloo meegepikt.
Friet gepakt bij Station Eexterhalte?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

bert l. schreef: za 6 juni 2020, 20:23 Friet gepakt bij Station Eexterhalte?
Nee, maar vorig weekend kwam ik bij toeval bij Stadskanaal uit en heb ik deze route terug gereden, met een lekkere grote softijs bij Eexterhalte :-) mmmmm
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Plaats reactie