Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Gave kleur die Cannondale :-q
TopLodi schreef: 8.9kg zoals afgebeeld

Afbeelding
Slim, net dat stukje voorwiel weggelaten om onder de 9kg uit te komen :D
Wel gaaf zo zonder kabels bij het stuur. En Campagnolo :-q
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ik heb ook een nieuw hobbelpaard :D

Cinelli Nemo TIG met Campa Ekar en een blits stuur van 3T waarbij je flare hebt zonder al te scheve remhendels. Erg blij mee!

Ik heb meer foto’s proberen te maken, maar ik had ineens een bidon vol wijn ipv water dus het werd allemaal een beetje wazig :bier:
Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Italiaans & staal, altijd een streepje voor :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

kermit schreef: vr 17 juni 2022, 09:53 Italiaans & staal, altijd een streepje voor :-q
😬 agreed ! Ik kan me daar heel goed in…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Heel mooie Italiaanse gravel bikes met Campagnolo 😊 Erg benieuwd hoe Ekar bevalt
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

En hier de mijne, al gebruik ik hem wel vooral als racer.

Het is een Kocmo Daytona X afgemonteerd met Campa Chorus 2x12

Afbeelding

Afbeelding

En gebroederlijk met de mountainbike in de kluskelder:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sjef op wo 22 juni 2022, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Mooie bikes!

Ben zelf aan het rondkijken voor een upgrade van de Kona Rove NRB. Heerlijke fiets is het, maar de 27.5 met 40-47mm bandjes zitten voor mij teveel tegen de MTB aan en de houding is iets te slack. Nu meer aan het kijken naar een allroad, denk dat zoiets wel kan voor 70% weg en 30% gravel. Genoeg inspiratie in dit topic!
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

orbeaoiz schreef: wo 22 juni 2022, 13:03 Mooie bikes!

Ben zelf aan het rondkijken voor een upgrade van de Kona Rove NRB. Heerlijke fiets is het, maar de 27.5 met 40-47mm bandjes zitten voor mij teveel tegen de MTB aan en de houding is iets te slack. Nu meer aan het kijken naar een allroad, denk dat zoiets wel kan voor 70% weg en 30% gravel. Genoeg inspiratie in dit topic!
🤔 welke maat ben je naar opzoek?
hier een exploro M (53cm) eventueel…
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

userlee schreef: wo 22 juni 2022, 13:06
orbeaoiz schreef: wo 22 juni 2022, 13:03 Mooie bikes!

Ben zelf aan het rondkijken voor een upgrade van de Kona Rove NRB. Heerlijke fiets is het, maar de 27.5 met 40-47mm bandjes zitten voor mij teveel tegen de MTB aan en de houding is iets te slack. Nu meer aan het kijken naar een allroad, denk dat zoiets wel kan voor 70% weg en 30% gravel. Genoeg inspiratie in dit topic!
🤔 welke maat ben je naar opzoek?
hier een exploro M (53cm) eventueel…
Denk dat een M wat te klein is, 183 past meer bij L.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

orbeaoiz schreef: wo 22 juni 2022, 15:38
userlee schreef: wo 22 juni 2022, 13:06

🤔 welke maat ben je naar opzoek?
hier een exploro M (53cm) eventueel…
Denk dat een M wat te klein is, 183 past meer bij L.
👍🏼 zal sws proberen verschillende merken en modellen van maten uit proberen als men het in winkel heeft staan.
merk nl wel dat verschillende merken en maten anders uit kunnen vallen.
en succes met zoek/ oriënteren van…
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

orbeaoiz schreef: wo 22 juni 2022, 13:03 Mooie bikes!

Ben zelf aan het rondkijken voor een upgrade van de Kona Rove NRB. Heerlijke fiets is het, maar de 27.5 met 40-47mm bandjes zitten voor mij teveel tegen de MTB aan en de houding is iets te slack. Nu meer aan het kijken naar een allroad, denk dat zoiets wel kan voor 70% weg en 30% gravel. Genoeg inspiratie in dit topic!
Ik heb toevallig van de week op een Rove NRB gezeten. Heerlijke fiets. Zat meteen goed en lekker comfortabel. Is idd meer MTB, maar dat is voor mij persoonlijk misschien wel leuk.

Verder ben ik in het bezit van een Koga Colmaro Allroad. 1x11, 35mm bandjes en geloof 9 kg. Rijd heerlijk. Echt super snel. Al wordt het al snel spannend als de afmetingen van de gravel wat gaat toenemen. Als je het mij vraagt weer het andere uiterste en vooral een racefiets met wat grovere banden. Ik zou daar niet zo snel een gravel dagtocht op maken..

Rijd desalniettemin super leuk. Een Rove NRB zou een mooie tegenhanger zijn ervan, als ze de schuur zouden moeten delen. Die nodigt door zijn comfort en speelsheid van de 650b banden dan wel weer uit om lekker een dag op te toeren.
Omdraaien kan altijd nog!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

En 700C wielsetje met 32-35mm banden in de Rove? Zou toch ook meer richting "road" moeten gaan.
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

JMA1992 schreef: ma 27 juni 2022, 19:48 Ik heb toevallig van de week op een Rove NRB gezeten. Heerlijke fiets. Zat meteen goed en lekker comfortabel. Is idd meer MTB, maar dat is voor mij persoonlijk misschien wel leuk.

Verder ben ik in het bezit van een Koga Colmaro Allroad. 1x11, 35mm bandjes en geloof 9 kg. Rijd heerlijk. Echt super snel. Al wordt het al snel spannend als de afmetingen van de gravel wat gaat toenemen. Als je het mij vraagt weer het andere uiterste en vooral een racefiets met wat grovere banden. Ik zou daar niet zo snel een gravel dagtocht op maken..

Rijd desalniettemin super leuk. Een Rove NRB zou een mooie tegenhanger zijn ervan, als ze de schuur zouden moeten delen. Die nodigt door zijn comfort en speelsheid van de 650b banden dan wel weer uit om lekker een dag op te toeren.
Mocht je er 1 willen kopen.. 56cm versie :D
Heerlijke fiets idd, maar voor die ritten die ik doe niet zo nodig. Wil (mag :winkie: ) niet 4 fietsen in de schuur hebben dus even kijken wat het wordt.
MonkeyRider schreef: ma 27 juni 2022, 20:22 En 700C wielsetje met 32-35mm banden in de Rove? Zou toch ook meer richting "road" moeten gaan.
Goeie daar kwam de fietsenmaker ook mee, maar ik vraag me af of je dan alles moet wisselen, schijf, calipers, cassette.. dat zie ik mezelf ook niet vaak doen.

Excuus dit is het topic voor plaatjes en geen slow chat of vragen. Mocht een mod dit kunnen verplaatsen dan graag.
Dit lijkt de plek te zijn -> viewtopic.php?f=43&t=115296
Supermatt
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:27

Mijn Brother Cycles Mehteh in off road tour modus tijdens een weekje Duitsland vanuit Maastricht.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

TopLodi schreef: ma 20 juni 2022, 10:53 Heel mooie Italiaanse gravel bikes met Campagnolo 😊 Erg benieuwd hoe Ekar bevalt
Ekar bevalt molto bene! :D

Na een aantal jaar met Sram 10-42 cassette te hebben gereden wilde ik kleinere sprongen tussen de versnellingen. En rem/shift hendels waar ik wel blij van zou worden, met hydraulische ipv mechanische remmen. Lange tijd stond GRX Di2 op mijn verlanglijst, met een 2x11 aandrijving. Maar, bedacht ik me steeds, met 2x verloor ik de ketting regelmatig wat me met 1x nog nooit is overkomen. Tijdje gedroomd over een setup met een Powershift achternaaf, maar toen ik me een beetje verdiepte in de Ekar cassettes en deze fiets per toeval tegenkwam ging het ineens heel snel :D

Ik heb de 9-42 cassette, en heb daarmee eindelijk de tussenstapjes die ik mistte. De 9t en 10t draaien vooralsnog soepel (na ongeveer 300km), Draait een stuk fijner dan de Sram 10t in ieder geval.

De shifter heeft geen duimknopje meer maar een regelrechte schakelpook :D
Veel beter te bedienen vanuit de drops, maar het is wel even wennen dat er een vrije slag in zit voordat 'ie klik zegt. Bij stevig doortrappen en schakelen zegt het geheel overigens keihard BAM! Harder dan wat ik van mijn oude Veloce groep gewend ben. Een wandelaar op behoorlijke afstand draaide direct om toen ik dat deed. Misschien is dit frame een klankkast?
De shifthendel onder de remhendel is net als bij Veloce een beetje vaag, maar het werkt prima. De afstelling van de derailleur komt wel zeer nauw,

De remmen zijn euh... als een droom :-q

Gelukkig valt er ook nog ergens over te klagen. Er is namelijk geen naadloze overgang van stuur naar remkapjes. Je voelt de body van de remhendel heel goed zitten, randje van een paar millimeter hoog. Mij stoort het niet echt meer, maar toch ga ik er eens mee klooien, ik wil sowieso nog een ander stuurlint, kijken of ik het naadloos kan maken.

Lang verhaal, tijd voor plaatjes :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Remhendel staat wat meer rechtop:
Afbeelding

Poging tot vastleggen van de lak. Soms lijkt het felblauw, dan weer groen, dan turquoise.. Geen idee wat ze er allemaal in hebben geroerd, maar ik ben er verliefd op :D
Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
Plaats reactie