Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

Vorige maand de Romagna Gravel van Sensa aan de stal toegevoegd. Wegens een langdurige rugblessure staan de mtb's stil in de schuur. Vooralsnog bevalt het prima en ga ik de gemonteerde mix van GRX400, -600 en -800 van Shimano eerst maar eens 'op' rijden voordat ik ga upgraden.
Afbeelding

Afbeelding
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

MonkeyRider schreef: wo 30 maart 2022, 15:58 Erg mooi kleurtje en nette fiets; die Cube Nuroad ('s) :-q
En ze rijden echt heel goed. Prijs/kwaliteit is top 8)
Nu ook op een gravelbike... :o
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Eindelijk kwam het ervan...
Mijn Lux Trail is mijn one for all MTB voor Zuid -L, Voerstreek, Vise en Alpenlanden... minder veerweg is voor mij meer fun, lekker op 't scherpst van de snede rijden...
En met die instelling reed ik al heel lang op een spartaans alu wegracertje met velgremmen rond... Ik wilde nu een fiets met vooral schijfremmen, en verder... hij moest comfortabeler zijn vanwege het slechte asfalt bij de buren (Blg) en er moest off road mee te rijden zijn. Bovendien alu ipv licht carbon, want ik rijd met zo'n ding ook wel eens een talud of een trap af, het bloed stroomt... enfin.
En zo kwam er een alu Canyon Endurace 7 met Shimano 105 afmontage, en stock stevige alu wielen met 30-32mm Schwalbe One wegbandjes.
Heb er een Hunt Gravel Race set a 1450gr bij gekocht, met tubeless Specialized Pathfinder Pro 38mm banden. En daarmee leent 'ie zich uitstekend voor wat gegravel in de omgeving, naast het afgelegen kleine asfaltweggetjes-werk. En het stock zadel vervangen door een Ergon SR Pro, dat lijkt op het iets meer gepolsterde SM Pro zadel van mijn fully.
De trails rond Lanaken en Maasmechelen gingen er afgelopen woe uitstekend mee, en vandaag op de old school vaste MTB-routes Maastricht en St Geertruid een rondje gedaan. Bandjes op 2,1 en 2,3 bar (70kg), en dat reed prima! Goed uitkijken, steeds bijsturen, lekker aktief rijden, een heel andere beleving dan op de MTB. Zo worden wat 'saaie' veldwegen waarover we normaal traverseren en afsteken ook weer leuk en uitdagend! Voordeel van de Pathfinder vind ik dat 'ie op het asfalt relatief ook zeer snel en gelruisloos blijft rollen. En off road bochtengrip zat.

Wat plaatjes:

Nog met stock zadel, en nieuwe gravelwielen

Afbeelding

De Hunt gravelwielset met 38mm Pathfinders transformeren de Endurance in een Limburgse gravelaar:

Afbeelding

In stoffige aktie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu alleen nog de 36/52 bladen vervangen door 34/50, dan kom ik ook de steilste asfaltweggetjes en off road paden weer makkelijker op (icm een 11-34 cassette) :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

aurelius schreef: za 4 juni 2022, 21:25 Eindelijk kwam het ervan...
Mijn Lux Trail is mijn one for all MTB voor Zuid -L, Voerstreek, Vise en Alpenlanden... minder veerweg is voor mij meer fun, lekker op 't scherpst van de snede rijden...
En met die instelling reed ik al heel lang op een spartaans alu wegracertje met velgremmen rond... Ik wilde nu een fiets met vooral schijfremmen, en verder... hij moest comfortabeler zijn vanwege het slechte asfalt bij de buren (Blg) en er moest off road mee te rijden zijn. Bovendien alu ipv licht carbon, want ik rijd met zo'n ding ook wel eens een talud of een trap af, het bloed stroomt... enfin.
En zo kwam er een alu Canyon Endurace 7 met Shimano 105 afmontage, en stock stevige alu wielen met 30-32mm Schwalbe One wegbandjes.
Heb er een Hunt Gravel Race set a 1450gr bij gekocht, met tubeless Specialized Pathfinder Pro 38mm banden. En daarmee leent 'ie zich uitstekend voor wat gegravel in de omgeving, naast het afgelegen kleine asfaltweggetjes-werk. En het stock zadel vervangen door een Ergon SR Pro, dat lijkt op het iets meer gepolsterde SM Pro zadel van mijn fully.
De trails rond Lanaken en Maasmechelen gingen er afgelopen woe uitstekend mee, en vandaag op de old school vaste MTB-routes Maastricht en St Geertruid een rondje gedaan. Bandjes op 2,1 en 2,3 bar (70kg), en dat reed prima! Goed uitkijken, steeds bijsturen, lekker aktief rijden, een heel andere beleving dan op de MTB. Zo worden wat 'saaie' veldwegen waarover we normaal traverseren en afsteken ook weer leuk en uitdagend! Voordeel van de Pathfinder vind ik dat 'ie op het asfalt relatief ook zeer snel en gelruisloos blijft rollen. En off road bochtengrip zat.

Wat plaatjes:

Nog met stock zadel, en nieuwe gravelwielen

Afbeelding

De Hunt gravelwielset met 38mm Pathfinders transformeren de Endurance in een Limburgse gravelaar:

Afbeelding

In stoffige aktie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu alleen nog de 36/52 bladen vervangen door 34/50, dan kom ik ook de steilste asfaltweggetjes en off road paden weer makkelijker op (icm een 11-34 cassette) :-q .
👍🏼 🚴 nice bike
En kan men zomaar cassette veranderen?
dus echt alleen cassette zonder dat men alles moet vernieuwen? ik zal graag 10-42 cassette willen proberen…als ik met mn huidige en originele componenten door kan rijden
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Er zat een 11-34 cassette op, niet hoeven vervangen dus. Ik vervang alleen nog de 2 voorbladen door kleinere. En alles is nog gloednieuw, dus ik hoef geen rekening te houden met tegelijk vervangen van evt een versleten ketting, etc.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

aurelius schreef: za 4 juni 2022, 23:13 Er zat een 11-34 cassette op, niet hoeven vervangen dus. Ik vervang alleen nog de 2 voorbladen door kleinere. En alles is nog gloednieuw, dus ik hoef geen rekening te houden met tegelijk vervangen van evt een versleten ketting, etc.
fijn als alles zo op elkaar past,
dacht altijd als je wat vervangt dat er meer bij komt kijken en meer moet vervangen 😅
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

🤔 twijfel…of ik niet eerder foto’s hebt gedeeld
maar als nog…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

😬🚴💨
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

aurelius schreef: za 4 juni 2022, 23:13 Er zat een 11-34 cassette op, niet hoeven vervangen dus. Ik vervang alleen nog de 2 voorbladen door kleinere. En alles is nog gloednieuw, dus ik hoef geen rekening te houden met tegelijk vervangen van evt een versleten ketting, etc.
Je zou aan een 46-30 crankset kunnen denken als je toch gaat vervangen? FSA past op bestaande voorderrie, met GRX moet je een voorderrie meepakken ivm kettinglijn, maar die schuif je zo in je bb. Je mist dan een 50-11 (?) , maar gebruikt de rest optimaal.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie 3T :-q
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

MonkeyRider schreef: zo 5 juni 2022, 16:07 Mooie 3T :-q
Thanks 😬 ben er zelf ook erg blij mee 🫢
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Basso Palta 2
Campagnolo Chorus 2x12 met 48/32 kettingbladen
DT Swiss CR1400 wielset
Vittoria Terreno Dry 38mm banden
8.9kg zoals afgebeeld

Afbeelding
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

new bike day..

Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt.. Naast mijn Orbea Oiz een snelle fiets gekocht om zo nu en dan wat asfalt mee te pakken en wel langs te kunnen fietsen waar ik graag langs wil. ( licht offroad )

Cannondale Topstone 6 in Beetle Green.

Kleur moet je ding zijn, maar het is weer eens iets anders dan grijs en zwart. Matcht lekker met mijn fluor rode Orbea :lol:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vooral op die eerste foto komt de kleur mooi over, dieper/donkerder dan op de andere plaatjes.
Imo is (voor een frame) kleur altijd beter dan zwart ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Klopt, was gisteravond toen de zon net onder was.. Gouden uurtje noemen ze dat geloof ik.

Net even snel een foto gemaakt naast de Orbea.. lekker duo zo.

Afbeelding
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

🚴 nice 👌🏼 maar idd ik zelf zal persoonlijk niet voor groen gaan 🙏🏼 dat was een van de reden destijds niet voor cervelo aspero gegaan men had alleen die paarse galaxy sunset kleur op voorraad 🙇🏻‍♂️
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Plaats reactie