Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

sjuutje1969 schreef: ma 13 juli 2020, 23:10 Mijn "niet zo nieuwe maar wel mooie" kona rove AL uit 2017 met bikepack uitzet.

Nieuwe bandjes erom en geloof mij, die doen het heerlijk. óok op natte mtb tracks!

Afbeelding

Afbeelding
Flink bepakt! de Kona Rove is volgens mij wel erg populair :D
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

sjuutje1969 schreef: ma 13 juli 2020, 23:10 Mijn "niet zo nieuwe maar wel mooie" kona rove AL uit 2017 met bikepack uitzet.

Nieuwe bandjes erom en geloof mij, die doen het heerlijk. óok op natte mtb tracks!

Afbeelding

Afbeelding
Gaaf gezicht zo! Heb je ook een paklijst? :-)
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Gertjanw schreef: di 14 juli 2020, 09:02
sjuutje1969 schreef: ma 13 juli 2020, 23:10 Mijn "niet zo nieuwe maar wel mooie" kona rove AL uit 2017 met bikepack uitzet.

Nieuwe bandjes erom en geloof mij, die doen het heerlijk. óok op natte mtb tracks!

Afbeelding

Afbeelding
Gaaf gezicht zo! Heb je ook een paklijst? :-)
Een paklijst als in, wat ik allemaal mee had?
Teveel :tong
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

sjuutje1969 schreef: di 14 juli 2020, 23:52
Gertjanw schreef: di 14 juli 2020, 09:02

Gaaf gezicht zo! Heb je ook een paklijst? :-)
Een paklijst als in, wat ik allemaal mee had?
Teveel :tong
Ja precies :-p
Ik ben er zelf ook nog mee bezig en ben nog steeds op zoek naar een richting...
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Misschien heb je hier wat aan, dit is een lijstje wat ik bij houd. Deze is ruim opgezet en ik laat er vaak spullen van weg die ik niet nodig acht. Geeft me in ieder geval een richtlijn die ik even na loop en per situatie bepaal ik dan wat ik thuis laat (bv slot, kettingsmering, extra kleding, slippers). Buitenom dit natuurlijk eten/drinken, maar dat is ook zo persoonlijk en afhankelijk van hoe/waar je rijd.
Tent
Tentstokken
Tentharingen
Tent grondzeil
Slaapmat
Slaapzak
Pannenset
Brander
Spork
Bekertje
Zakmes
Gas 210 gr
aansteker/vonken
EHBO pakket
deet
zonnebrand
nooddeken
slot
Multitool
fietspompje
ductape (stuk om iets wikkelen)
Naald/draad
Reserve remkabel
Reserve schakelkabel
Kettingsmering
quicklink
Bandenlichters
Binnenbanden
Poetsdoek
Extra bib
Extra shirt
Onderbroek
Trainingsbroek
Slippers
Donsjas
Extra sokken
washandje
handontsmetter/babydoekjes/zeepblok
handdoekje
tandenborstel/tandpasta
uierzalf
Hoofdlamp
AA batterijen
Powerbank
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Geen gravelbike, maar gravel is wel de ideale biotoop voor deze fiets.

Afbeelding

Stuurtas staat lullig ,maar heb ik nodig voor de camera waarmee deze foto gemaakt is :winkie:

Overigens wel aan het zoeken naar een gravelbike, maar dan voor mijn vrouw ;)
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onze biotoop kent vele succesvolle levensvormen. Zolang er maar water en onverharde grond is.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Inmiddels al weer 3 weken in mijn bezit. Maar nog steeds geen betere foto's gemaakt. Felt Breed 30, 51cm.

Afbeelding

Ik had tijdens mijn 2e rit gelijk al een aanrijding met tot gevolg wat lichte beschadigingen, gekneusde rib en en een onwijs dikke arm. 2 weken niet gefietst.

Gelukkig gaat het herstel voorspoedig en ben sinds maandag weer met deze fiets mijn woon-werk ritjes aan het doen. Nog wel wat last van mijn rib, maar zolang ik niet te gek doe gaat het prima. Ademen gaat goed, wat bij een eerdere gekneusde rib wel eens slechter is geweest. Andere 700C wielen met Hope naven zijn al besteld, maar eigenlijk rijden de 650B wielen prima. Over de kwaliteit van de wielen kan ik niets zeggen, maar ze rollen nog prima.

Uiteindelijk wil ik met de fiets ook eens een keertje gaan bike-packen, maar vooralsnog is dit mijn nieuwe woon-werk fiets geworden om mijn racefiets te sparen. En toch wat veiliger is dan mijn fixie, welke geen (echte) remmen heeft. Echter nooit een aanrijding op mijn fixie gehad, terwijl ik daar ruim 16.000km op heb gereden. Maar voorlopig rijd ik toch geen wedstrijden meer op mijn fixie.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Suntoro schreef: do 16 juli 2020, 12:57 Inmiddels al weer 3 weken in mijn bezit. Maar nog steeds geen betere foto's gemaakt. Felt Breed 30, 51cm.

Afbeelding

Ik had tijdens mijn 2e rit gelijk al een aanrijding met tot gevolg wat lichte beschadigingen, gekneusde rib en en een onwijs dikke arm. 2 weken niet gefietst.

Gelukkig gaat het herstel voorspoedig en ben sinds maandag weer met deze fiets mijn woon-werk ritjes aan het doen. Nog wel wat last van mijn rib, maar zolang ik niet te gek doe gaat het prima. Ademen gaat goed, wat bij een eerdere gekneusde rib wel eens slechter is geweest. Andere 700C wielen met Hope naven zijn al besteld, maar eigenlijk rijden de 650B wielen prima. Over de kwaliteit van de wielen kan ik niets zeggen, maar ze rollen nog prima.

Uiteindelijk wil ik met de fiets ook eens een keertje gaan bike-packen, maar vooralsnog is dit mijn nieuwe woon-werk fiets geworden om mijn racefiets te sparen. En toch wat veiliger is dan mijn fixie, welke geen (echte) remmen heeft. Echter nooit een aanrijding op mijn fixie gehad, terwijl ik daar ruim 16.000km op heb gereden. Maar voorlopig rijd ik toch geen wedstrijden meer op mijn fixie.
Prachtig!
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

floris500 schreef: wo 15 juli 2020, 12:10 Misschien heb je hier wat aan, dit is een lijstje wat ik bij houd. Deze is ruim opgezet en ik laat er vaak spullen van weg die ik niet nodig acht. Geeft me in ieder geval een richtlijn die ik even na loop en per situatie bepaal ik dan wat ik thuis laat (bv slot, kettingsmering, extra kleding, slippers). Buitenom dit natuurlijk eten/drinken, maar dat is ook zo persoonlijk en afhankelijk van hoe/waar je rijd.
Lijst
Jouw lijst had ik geloof ik al en heeft mij in ieder geval op ideeen gebracht! :-) Eea eens in excel gaan zetten!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Suntoro schreef: do 16 juli 2020, 12:57 Inmiddels al weer 3 weken in mijn bezit. Maar nog steeds geen betere foto's gemaakt. Felt Breed 30, 51cm.

Afbeelding
Mooie fiets Joeri! Stoer ding.
(En beterschap met de ribjes ;-)).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

2
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
tj33rd
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 12:47
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Project 12

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Project12 Vegur.
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om een gravelbike te kopen, maar de Covid leek een streep door het jaarlijkse Alpen-uitje te gaan zetten en tijdens een bezoekje aan Michiel kwam van het één het ander...en lag deze frameset ineens in de kofferbak!
Het Alpen-uitje met Legenduro ging overigens uiteindelijk gelukkig wel door :-D

Wellicht dat jullie dit frame herkennen; Michiel heeft het ooit als demo frame gebouwd.
De opbouw is een mix van gebruikt en nieuw. Ik dacht zo langzamerhand wel te weten hoe alles zit, maar nee hoor, weer een bak nieuwe 'standaarden'. Na het nodige gevloek en een shitload aan geretourneerde pakketten is het allemaal goedgekomen, al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Specs:
FRAME Project 12 Vegur
VORK J.Guillem carbon, 15x100
CRANKSET SRAM Rival 1x 40t
BALHOOFDLAGER Hope
STUUR Salsa Cowchipper Deluxe 440 mm
STUURPEN Genesis OEM (wordt vervangen)
REMMEN/SHIFTER SRAM Rival
CASSETTE Shimano 105 11-34
ACHTERDERAILLEUR SRAM Rival medium cage
PEDALEN Shimano SPD-M520
WIELEN Ryde Trace + DT Swiss 240s
BANDEN Vittoria Terreno Zero TLR G2.0 28"
ZADELPEN Genesis OEM (wordt vervangen)
ZADEL Charge Spoon

Gewicht ca. 10,5 kg
Laatst gewijzigd door tj33rd op ma 20 juli 2020, 16:33, 5 keer totaal gewijzigd.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Mooi ding 👍

Een opmerking:
Een Shimano 105 11-36 cassette heb ik nog nooit gezien!
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
tj33rd
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 8 augustus 2010, 12:47
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Project 12

Je hebt gelijk, het is een 11-34 :-D
Plaats reactie