Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Dat gaat lastig omschrijven worden, wij komen van 170 mm enduro fietsen en bikeparks af, gewicht op onderdelen is nooit echt een vraagstuk geweest.

Zelf ben ik wel race fietsen gewend, en moet zeggen, de heren met RS was misschien prettig geweest. Tss maar 30 mm he....ik koos bewust voor harde vork omdat anders voor mij het racie element weg is.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Tja ieder z'n ding natuurlijk. Ik zou nooit een dikke kilo toevoegen in de vorm van een geveerde vork op een lichte gravelbike.

Als ik een geveerde vork nodig heb op de paden waar ik rij dan zit ik niet op de juiste plek en had ik mijn mountainbike moeten pakken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Ruim een week eerder dan verwacht ;

Afbeelding
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

maverick76 schreef: wo 2 maart 2022, 19:31 Benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Tot nu toe heb ik een krappe 300 km gereden en het bevalt erg goed. De zit is heel relaxed. Het valt me ook op dat je zonder moeite 30 km/u fietst, dat is op de fatbike wel anders.
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

LosseSchroef schreef: wo 9 maart 2022, 17:08
maverick76 schreef: wo 2 maart 2022, 19:31 Benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Tot nu toe heb ik een krappe 300 km gereden en het bevalt erg goed. De zit is heel relaxed. Het valt me ook op dat je zonder moeite 30 km/u fietst, dat is op de fatbike wel anders.
Ja het gemak waarmee je snelheid maakt en ook grotere afstanden aflegt plus de onverharde capaciteit maakt het echt mijn go-to fiets.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

LosseSchroef schreef: wo 2 maart 2022, 19:07 Ruim een week eerder dan verwacht ;

Afbeelding
Wat is dit er voor één?
"Righty tighty, lefty loosey."
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

The Drutz schreef: do 10 maart 2022, 10:15
LosseSchroef schreef: wo 2 maart 2022, 19:07 Ruim een week eerder dan verwacht ;

Afbeelding
Wat is dit er voor één?
Een cube nuroad, modeljaar 2022. https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/road/ ... ealnblack/
Een budgetvriendelijke fiets om het gravelen te proberen met genoeg mogelijkheden voor upgrades in de toekomst.
Nu ook op een gravelbike... :o
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

plaatje van gisteren;

Afbeelding
Nu ook op een gravelbike... :o
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gisteren voor het eerst dit jaar ook de "zomerfiets" (die ene zonder spatborden...) weer eens uitgelaten en na thuiskomst de beide gravelracers even naast elkaar gezet. Naast erop rijden kan ik namelijk ook erg genieten van het kijken naar fietsen :)

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Eric_B
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 augustus 2021, 14:51

Afbeelding

De Nuroad EX tijdelijk omgebouwd naar 'Gravelracer' om volgende week makkelijker de Amstel Gold te fietsen.
28 mm Schwalbe Ones erop. Stuk minder weerstand dan met de 40 mm banden. En staat lekker snel zo.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Erg mooi kleurtje en nette fiets; die Cube Nuroad ('s) :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Blijft toch leuk hoe breed inzetbaar zo'n gravelbike is. Vanaf de werkplaats in Wijchen leuk wat asfalt en gravel richting Malden, vanaf daar beetje bos en fietspad naar Mook, blauwe afdaling pakken, singletrack tot Slot Mookerhei en dan via stukjes mtb route naar Nijmegen en terug. Prima besteding van de lunch!

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding


Mijn Marin Headlands is intussen met stip mijn meest gebruikte fiets en draait de meeste weg kilometers in deze setup met Bontrager Aeolus Pro 51 wielset icm 32mm banden en GRX600 met 40t voor icm 11-32 achter. Setje Crankbrothers Mallet pedalen bevallen erg goed. Nog niet op foto 1, maar een Brooks Cambium C15 allweather is intussen mijn vaste keuze geworden.
Eigenlijk vervangt ie mijn alu Trek Emonda wegracer nu volledig en kan ik er zo ook behoorlijk veel offroad stukken mee aan.
Op echte "gravel" routes ( grotendeels offroad) gaat de andere wielset erop met 11-42 cassette en 45mm banden ( Ere Research Tenaci GR met Vredestein Aventura ) .

Afbeelding
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Afbeelding

Het is dan wellicht meer een flatbar gravelbike met iets bredere banden dan gebruikelijk, maar sindsdien ik dit eigenbouwsel klaar heb, staat mijn MTB stoffig te worden. Had ik eerlijk gezegd vooraf nooit verwacht, nu is het wel zo dat je op de meeste route's hier ( apeldoorn) op een ongeveerde bike zonder problemen rondkomt.
Het gewichtsvoordeel van de carbonvork icm de "snellere" banden geeft deze bike vleugels.
Plaats reactie