Nieuwe gravelbike tot 1000,-

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Dames, heren
Ik ga binnekort weer een gravelbike aanschaffen.. heb al eens een vitus gehad die was afgmonteerd met sora en heb achteraf wel spijt gehad dat ik hem verkocht had..
Fiets gaat gebruikt worden in zeeuws vlaanderen ww en wat ritjes als ik geen zin heb om de auto te pakken.. 80%weg en de rest zal gravel zijn hopelijk..
Nu heb ik al een paar opties gevonden maar wellicht heef hier nog iemand wat leuks gezien hier of daar..
Ik mag van mijn baas voor 788,- aan bruto loon uitgeven en wil dan zelf nog een klein beetje extra bijleggen als dat nodig zou zijn..
Heb eigenlijk 2 opties die er een beetje uitspringen kwa afmontage

Grafix, black/orange
https://m.bikester.nl/983657.html

En bij de decatlon
https://www.decathlon.nl/p/gravel-bike- ... GROEN_KAKI

Mocht je nog wat interessants gezien hoor ik dat graag
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Kona rove al?
Mss niet de beste afmontage.

https://www.12gobiking.nl/kona-rove-202 ... -pEALw_wcB
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Had het net weer even een beetje laten gaan omdat we binnekort gaan verhuizen en ik achteraf toch liever een wat leukere gravelbike wou halen.. kwam ik eergisteren de gt grade tegen op mp.. stond toevallig nog bij een fietsenwinkel zodat ik ook het fietsplan nog kan gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding
Heb er direct een enkel blad van gemaakt en ben nog even aan het bekijken of het voorblad nog groter moet zijn als 34..
Zitten nu nog wat dunne bandjes op maar zijn al een paar 38c bandjes onderweg naar hier.
De remmen werken ook nog niet helemaal zoals ze horen te werken denk ik.. met de banden wissel alles eens uitelkaar halen en ontvetten enz..
Kan weer lekker gravelen want dat heb ik gemist zeg! :bier:
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Ik heb sinds een week of 2 de Decathlon RC 520 "Gravelbike".
Beetje op de gok gekocht.
Afbeelding

De versie met Shimano 105 en de 700C wielen, direct de 650 wielen erbij genomen.
Volgens mij is de 650b versie al weer verdwenen van de website/ assortiment.

Voor wat ik er mee van plan ben voldoet de fiets prima.
Ik heb geen behoefte aan hele brede banden en juist de 2*11 sprak me aan.
De bedoeling is om er ook bike-packing trips mee te maken en bergop heb ik dan wel behoefte aan een versnellingsbak met kleine verschillen.
Verder zal ik de fiets gebruiken voor duurtrainingen in slecht weer.
De geometrie past mij goed. I.v.m. met een lange geschiedenis mbt wiplash en neklachten wil ik niet al te diep zitten maar ook weer niet al te rechtop.
Ik heb er nu zo'n 200 km meegereden over asfalt, klinkerweggetjes, bos- en schelpenpaden.
Voor het echte mountainbike gevoel heb ik mijn FS en als ik snel wil rijden mijn racefiets.
Al het tussenliggende wordt door deze fiets opgevuld, ik ben dus blij verrast
Ja de wielen zijn zwaar en dat merk je, maar dat is voor mij bij deze fiets geen enkel probleem.
Kom ik een keer een lichtere wielset tegen dan zal ik die upgrade wel doen.
Voor de 650b wielen heb ik nog geen banden dus daar kan ik niets over zeggen.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ja die stond ook op mijn lijstje, voor dat geld echt een prima fietsje!
Vind hem ook kwa looks wel mooier in het echt dan op de foto's..
Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

In het echt inderdaad mooier, maarre ik was aan het uithijgen en even snel een foto gemaakt met mijn telefoon.
Niet gelet op de compositie en belichting :)
Remember to do things which are right rather than things that are easy
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

mauke schreef: wo 25 maart 2020, 22:13 Had het net weer even een beetje laten gaan omdat we binnekort gaan verhuizen en ik achteraf toch liever een wat leukere gravelbike wou halen.. kwam ik eergisteren de gt grade tegen op mp.. stond toevallig nog bij een fietsenwinkel zodat ik ook het fietsplan nog kan gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding
Heb er direct een enkel blad van gemaakt en ben nog even aan het bekijken of het voorblad nog groter moet zijn als 34..
Zitten nu nog wat dunne bandjes op maar zijn al een paar 38c bandjes onderweg naar hier.
De remmen werken ook nog niet helemaal zoals ze horen te werken denk ik.. met de banden wissel alles eens uitelkaar halen en ontvetten enz..
Kan weer lekker gravelen want dat heb ik gemist zeg! :bier:
Mooie fiets hoor ! :-q
Wat voor groep/remmen?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nieuw is een eis?
Krom stuur ook een eis?
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

MonkeyRider schreef: za 28 maart 2020, 14:03
mauke schreef: wo 25 maart 2020, 22:13 Had het net weer even een beetje laten gaan omdat we binnekort gaan verhuizen en ik achteraf toch liever een wat leukere gravelbike wou halen.. kwam ik eergisteren de gt grade tegen op mp.. stond toevallig nog bij een fietsenwinkel zodat ik ook het fietsplan nog kan gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding
Heb er direct een enkel blad van gemaakt en ben nog even aan het bekijken of het voorblad nog groter moet zijn als 34..
Zitten nu nog wat dunne bandjes op maar zijn al een paar 38c bandjes onderweg naar hier.
De remmen werken ook nog niet helemaal zoals ze horen te werken denk ik.. met de banden wissel alles eens uitelkaar halen en ontvetten enz..
Kan weer lekker gravelen want dat heb ik gemist zeg! :bier:
Mooie fiets hoor ! :-q
Wat voor groep/remmen?
Groepje is 105
Remmen van trp mechanische/hydraulische remmen..
Deze werkte nog niet heel erg lekker maar na ontvetten van de schijven en opschuren van de blokken weer flinke ankers!
Tlr banden vandaag binnen gehad.. Hutchinson Override TLR 38c een mooie semi gravel die wel mooi in mn straatje past. Morgen vroeg ga ik de wielen klaarmaken(tape en ventielen) en dan alles tubeless monteren.
Ook alweer een kilometer of 90 erop zitten en alweer flink genoten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie