Zadel-zoektocht

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Sq-lab. Dergelijke zadels vergen gewenning want afwijkend van vele meer ronde zadels. Sq-lab zadels zijn veel vlakker waardoor je op je zitbotten zit. Ik rij er al jaren mee, naar volle tevredenheid.

Maar zoals gezegd iedere kont heeft een eigen zadel voorkeur. Test het uit.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

scottpaul schreef: do 2 april 2020, 19:17 Je kan 2 dingen doen, je zitbotjes opmeten en aan de hand daarvan je keuze bepalen, of elke keer een zadel kopen, proberen en weer verkopen wanneer hij je niet "past".
Als je lekker veel geld hebt, moet je zeker de laatste optie nemen....
Nou, er spelen echt wel wat meer zaken dan alleen de breedte van je zitbotjes. Als het zo simpel was...
Het meten kan een uitgangspunt zijn, daarna kun je met die gegevens wat gerichter zadels gaan uitproberen.

En wat ik al zei, veel lbs-en hebben testzadels. Meestal in afschuwelijke kleurstellingen zodat niemand in de verleiding komt om het testzadel niet meer terug te brengen :D Daarnaast misschien een zadel van een fietsmaatje proberen, of je lbs geeft je een zadel van een inruilfiets mee, kortom je kunt echt wel e.e.a. proberen zonder meteen geld uit te geven. En een testrit zegt waarschijnlijk ook meer dan een (statische!) meting.

Maar in het geval van de ts is het duidelijk, die weet al dat hij op een Charge Spoon lekker zit. Aangezien dat ook nog eens geen lelijk zadel is (vind ik) en niet duur (<30 euro op de site die ik linkte) zou ik persoonlijk niet verder zoeken.
Maar hij wil graag een kleurtje... tssss :D :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Fredje00
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 26 februari 2020, 12:59

Kleurtjes rule. Zit toch ook wel in het kamp dat een mooi zadel een fiets kan maken, maar vooral dat een lelijk zadel een fiets kan breken:)
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Klopt Kermit, je kan zo gerichter zoeken.
Ikzelf gebruik voornamelijk de Specialized zadels vanwege de keuze in verschillende breedtes en heb ook eerst een testzadel geleend.
Oh en Fred, er zijn spuitbussen waarmee je je zadel kunt spuiten naar de kleur die je wil, kijk maar eens bij Foliatec Seat & leather colorspray...
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Jurriaan schreef: do 2 april 2020, 19:40 Sq-lab. Dergelijke zadels vergen gewenning want afwijkend van vele meer ronde zadels. Sq-lab zadels zijn veel vlakker waardoor je op je zitbotten zit. Ik rij er al jaren mee, naar volle tevredenheid.

Maar zoals gezegd iedere kont heeft een eigen zadel voorkeur. Test het uit.
Ook tevreden met Sq, is even wennen maar dan zitten ze goed.
Plaats reactie