Niner RLT 9 RDO Gravelbike olive green/orange 2020

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Mooi!
Goed in verhouding, oogt niet als een klimrek! :-q
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

thnx voor de :-q
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Dit gaat voor 99% zeker ook mijn nieuwe Gravelbike worden. Passen tot 50 mm bandjes in :-q .

welke banden heb jij om de velgen gelegd? Kan allen zien dat ze van WTB zijn.
Life is short.....................enjoy it!!!
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

WTB Raddler. Voor 40mm achter 44mm. Moet wel zeggen dat ik ga oriënteren voor andere. De Raddler loopt redelijk zwaar op asfalt. Frame is echt netjes afgewerkt.
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Refie1 schreef: wo 27 mei 2020, 21:32 WTB Raddler. Voor 40mm achter 44mm. Moet wel zeggen dat ik ga oriënteren voor andere. De Raddler loopt redelijk zwaar op asfalt. Frame is echt netjes afgewerkt.
Dank je. Heb zelf nog met de Riddler 37 mm gereden. Liepen lekker, maar waren echt in no-time op gereden.
Nu rij ik met Schwalbe G-one 40 mm. lopen lekker licht en met minimale slijtage.
Life is short.....................enjoy it!!!
Joren
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 19:14
Mijn mountainbike: Fo Shizzle Chisel

Gaaf fietsje, mooie kleur! En mooie verhoudingen voor zo'n grote fiets inderdaad!
Refie1 schreef: wo 27 mei 2020, 21:32 WTB Raddler. Voor 40mm achter 44mm. Moet wel zeggen dat ik ga oriënteren voor andere. De Raddler loopt redelijk zwaar op asfalt. Frame is echt netjes afgewerkt.

Kan mij voorstellen dat die wat zwaar lopen (zeker nu met de droge omstandigheden). Rijd nu zelf met nauwelijks profiel (Specialized Sawtooth, had liever de Pathfinder gehad, maar die waren destijds op). Mijn ervaring is dat zulke banden ook wat minder snel slijten bij harde/droge omstandigheden. Heb ook het idee dat je nu het droog is qua controle nauwelijks profijt hebt van noppen, terwijl het wel zwaarder rijdt. Helemaal als je ritten veel asfalt bevatten.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

prachtig! :o
Omdraaien kan altijd nog!
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

Joren schreef: zo 28 juni 2020, 07:42 Gaaf fietsje, mooie kleur! En mooie verhoudingen voor zo'n grote fiets inderdaad!
Refie1 schreef: wo 27 mei 2020, 21:32 WTB Raddler. Voor 40mm achter 44mm. Moet wel zeggen dat ik ga oriënteren voor andere. De Raddler loopt redelijk zwaar op asfalt. Frame is echt netjes afgewerkt.

Kan mij voorstellen dat die wat zwaar lopen (zeker nu met de droge omstandigheden). Rijd nu zelf met nauwelijks profiel (Specialized Sawtooth, had liever de Pathfinder gehad, maar die waren destijds op). Mijn ervaring is dat zulke banden ook wat minder snel slijten bij harde/droge omstandigheden. Heb ook het idee dat je nu het droog is qua controle nauwelijks profijt hebt van noppen, terwijl het wel zwaarder rijdt. Helemaal als je ritten veel asfalt bevatten.
De Pathfinder's staan in 42mm ook op mijn lijstje, nooit in NL door Speci geleverd, dus aangewezen op UK shops.
Bij de Raddler staan de noppen zover naar buiten, dat het nut laag is. Naast de Speci Pathfinder staan deze Pirelli's me ook aan: https://velo.pirelli.com/nl/be/product/ ... 5c/classic
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Joren
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 19:14
Mijn mountainbike: Fo Shizzle Chisel

Refie1 schreef: ma 29 juni 2020, 11:50
De Pathfinder's staan in 42mm ook op mijn lijstje, nooit in NL door Speci geleverd, dus aangewezen op UK shops.
Bij de Raddler staan de noppen zover naar buiten, dat het nut laag is. Naast de Speci Pathfinder staan deze Pirelli's me ook aan: https://velo.pirelli.com/nl/be/product/ ... 5c/classic
Die zien er wel goed uit, lijken een beetje op een snellere versie van de Riddler

Wil je eigenlijk het hele jaar rondrijden met dezelfde banden, of in voor/ najaar wisselen?
Plaats reactie