tiagra 4700 > Ultegra RX upgrade

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Joren
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 19:14
Mijn mountainbike: Fo Shizzle Chisel

Haa gravelluitjes,

Momenteel mijn gravelfiets aan het upgraden:

Afbeelding

Planet X met mixje van onderdelen. Deze week worden de achterderailleur en de voorvork vervangen.

Nu vroeg ik mij af: krijg ik problemen als ik deze tiagraderailleur inwissel voor de RX? Het lijkt erop dat er bij de RX een extra linkje heeft waar de derailleur op de pad zit. Of is dit geen enkel probleem?
Afbeelding
ventourist
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 7 september 2010, 18:50

Heb je ook Tiagra 4700 shifters, dan kun je dus maar 10 versnellingen schakelen, weliswaar hebben beide systemen de schakelratio van 11v. Zou moeten werken. Het verlengstukje van de RX derailleur maakt het geheel stijver en zal 36t cassettes aan kunnen, misschien wel 40t, zoals door het gebruik van de Wolftooth Roadlink DM. De clutch-functie krijg je ook nog bij.
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... t#tot-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Dat extra hangertje moet in jou geval ertussen blijven.
Je hebt een normale derailleurhanger, had je een direct-mount hanger moest het extra stukje eruit.
Ik heb deze derailleur gereden met een 40t. Schakelde prima.
Ride like you stole it
Joren
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 september 2013, 19:14
Mijn mountainbike: Fo Shizzle Chisel

ah bedankt voor de reacties. Geen probleem dus.

Ik was inderdaad bang voor direct mount vs non direct mount (hoe noem je het dan eigenlijk haha).
Plaats reactie