afstellen nieuw stuur gravelbike

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Hoi,

Sinds vorige week heb ik er een tfhpc stuur met 21 graden flare op mijn fiets gezet. Ik ga graag weg met bepakking (bikepacken) waardoor dit mij een fijn stuur leek. Meerdere handgrepen en breder in de drops. Wat nu opvalt is dat ik bij het rijden van mtb routes (appelscha rood en blauw) meer last van mijn onderrug krijg dan dat ik die routes reed met het oude stuur. Dat was een smal racefietsstuur, zelfde diepte drop maar geen flare.
Ik moet het stuur ook in de drops pakken anders kan ik niet goed genoeg remmen.

Maar wat is het leuk spelen met een gravelbike (kona rove) op de technische rode route van Appelscha en de blauwe scheurroute van Appelscha :wink:

Normaliter zou ik dan dus denken dat ik iets aan de stand van het stuur moet veranderen; is dat een extra ring eronder zodat het stuur omhoog komt (dan zit ik dus minder diep) of is dat juist een langere stuurpen monteren, of korter mogelijk zelfs (maar dan wordt de rug juist weer wat boller, toch?).

Ik wil de stand van mijn zadel niet veranderen, die was goed en komt altijd heel precies. Daarbij krijg ik dan op mijn flikker van mijn bikefitter :tong .
(die nog met vakantie is anders had ik hem even gemaild).
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Als je stuur nu breder is dan zou je een kortere pen moeten monteren om dezelfde stand van heup, rug en schouders te bereiken.
Plaats reactie