Hunebed 350 op Gravelfiets

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Baakermat
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 juli 2020, 22:45

Met een fietsgroep ben ik van plan aankomend weekend de Hunebed 350 te rijden op gravelfietsen.

Wij twijfelen echter over of dit mogelijk is.

Heeft iemand hier ervaring met de Hunebed 350 rondom Drenthe?

Kan dit op een gravelfiets?

En is daar een GPX voor beschikbaar?

Alvast dank!
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Deze reed hem met een gravelfiets. Hier zijn verslag:
https://medium.com/@gertjantanghe/het-p ... e116234f97

Nog geen gpx kunnen vinden.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb in mei jl de korte versie van 200km op een gravelaar gereden en dat ging makkelijk. Wel mul momenteel dus brede banden doen het beter
Laatst gewijzigd door bert l. op za 1 augustus 2020, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ik heb hem vorig jaar op mijn fully gereden (en uit gereden) maar zou het op de gravelaar met al het mulle zand, niet gered hebben. Het was natuurlijk vorig jaar ook wel belachelijk warm (35 - 38 graden) en mega droog.
Het is omdat ik dit jaar niet kan, ga leuk met de gravelaar in Duitsland spelen, maar anders had ik misschien toch nog wel een poging gewaagd met de gravelgrinder hoor. Het is en blijft wel een uitdaging alhoewel het met de gravelbike nog nét iets meer is dan dat.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Breedte van de banden is bepalend.
Laatst gewijzigd door bert l. op ma 3 augustus 2020, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Mijn beeld was dat er vorig jaar meer uitval was bij degene met een gravelfiets. Zoals al gezegd was het erg droog en zelfs met 2.35 banden was het deels wandelen.
Met betere omstandigheden is het vast te doen met een gravelfiets, kies wel voor brede banden. Denk ook aan het comfort, het is een eind en kleine paadjes worden wel opgezocht.
TriMark1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 12:49

Met wat inspector gadget werk heb ik denk ik de GPX gevonden, als je een pbtje stuurt kan ik hem wel delen.

Je kan hem zelf ook opzoeken op Strava. Gerben Mos heeft hem in mei voor het goede doel gereden, vanuit Strava kan je routes kopiëren als je premium hebt.
Baakermat
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 31 juli 2020, 22:45

Dank voor de reacties! Route inmiddels gevonden via Gerben Mos (fijne tip!), en onder de fiets 42 mm banden laten monteren.

Ik denk dat het wel goed gaat komen! Zal uiteraard een plaatje uploaden komende week. ;-)

Een fijne week gewenst!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Goede rit toegewenst :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

En hoe is het gegaan?
TriMark1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 12:49

Ben ook wel benieuwd , hij staat hier ook op het verlang lijstje
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hier ook erg benieuwd :-D en bij mij staat niet op het verlanglijstje :D tenminste ik kan 'm er niet tussen vinden :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Nico78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 7 mei 2020, 21:04
Mijn mountainbike: Canyon Grail SLX 8.0 DI2 - Scott Spark RC

Op Ridewithgps had ik direct een gpx file...
Geef Drenthe in als vertrek en bij keywords hunebedden
MrMoots
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 13 november 2010, 23:34

ik ben net terug van deze tocht. ideale omstandigheden! 2 stukken moeten lopen door het losse zand...

zelf heb ik m gedaan op een Moots Routt met 45mm voorband en 40mm achterband. 3 etappes van 130, 150 en 90km. gemiddelde snelheid zal denk ik rond de 20-21 zijn geweest.
Ik maak een diepe buiging voor degene die dit in 1 of 2 dagen doet!
door de regen van de laatste weken waren sommige stukken zeer drassig en modderig. de mooie bospaden maakte alles weer goed! wat een prachtige tocht!!
de gpx heb ik gevonden op Ride with GPS. Ik kan m ook doorsturen als je wil.

wat ik wel anders zou doen met de route, als ik m weer eens doe met mn gravel fiets met bepakking de lastigere single tracks eruit halen. de toch is best pittig en dan ook de finale, het leek we de tankbaan van Havelte, dit was niet te fietsen...., en ben benieuwd hoe de route is als het echt lang droog is.

maar deze tocht is echt een aanrader!!!!

Peet
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

3 weken geleden was er de hernieuwde versie; totale afstand 360 km over zandpaden, gravelpaden, stukjes mtb paden, slootkantjes en ook deels verhard daar waar het niet anders kon.
Deze keer gereden met de surly grappler met de 27,5+ wielset erin. Vet.. en zwaar maar de paden lagen er prachtig bij.
Doel was binnen 24 uur, het is 27 uur in totaal geworden.
Op wat blaren en spierpijn na, was het te doen, zeker zwaar maar dat wist ik van te voren en daar had ik mij op ingesteld.

Dezelfde groep mensen die deze tochten maken, maken ook tochten van 750 - 800 km, de All along the watchtowers. Te vinden op bikepacking.com https://bikepacking.com/event/all-along ... wers-2024/
Plaats reactie